به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,670
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 9,857
بازدید ماه: 15,647
بازدید کل: 23,504,020
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
رئیس‌قوه قضائیه در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی:    ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
رئیس‌قوه قضائیه در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی:
 
امروز عده‌ای حقوق بشر را دستمایه مطامع
 
جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند 
 
   ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
رئیس ‌قوه قضائیه گفت: مدعیان امروز حقوق بشر غربی در چندین قرن گذشته به چه بهانه‌هایی چه جنایت‌هایی در گوشه و کنار دنیا کردند و امروز هم انجام می‌دهند.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دیروز طی سخنانی در هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، دلیل تفاوت غرب با اسلام در تعریف حقوق بشر را تفاوت نگاه در مقوله‌هایی همچون مبدأ آفرینش انسان، هدف آفرینش انسان و کرامت انسان دانست.
محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بسیاری از مدعیان حقوق بشر تعریف درستی از انسان و کرامت انسان ارائه نمی‌دهند و متأسفانه درصددند بر همه دنیا حرف غلط و تعریف نادرست خود را تحمیل کنند و اسم آن را نیز دفاع از آزادی و حقوق بشر نهاده‌اند.
وی تصریح کرد: امروز سردمداران غربی به خصوص آمریکایی‌ها با خوی استکباری خود اعلام می‌کنند که هر انسان و کشوری که در جبهه ما نیست و رویکرد مستقل دارد، دشمن ما محسوب می‌شود و باید تسلیم ما شود و اگر چنین نشود مبادرت به ترور و جنایت علیه آن انسان یا کشور می‌کنند و این خوی جنایتکاری و تروریستی و تروریست‌پروری، منطق اصلی مدعیان دروغین حقوق بشری است.
رئیس ‌قوه قضائیه با اشاره به رویکرد اسلام در قضیه حقوق بشر و حتی رویکردی که اسلام در مقوله دفاع در برابر دشمن دارد، گفت: مطالعه تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی به اثبات می‌رساند که آنها طی مقاطع مختلف تاریخی در اقصی نقاط دنیا از الجزایر تا کشورهای آفریقایی و هند، انواع و اقسام جنایت‌ها را علیه مردم و بومیان انجام داده‌اند و این جنایتکاری و رویکرد تروریستی این مدعیان دروغین حقوق بشر امروز نیز استمرار دارد و این موضوع را ما در قضایایی نظیر زندان ابوغریب شاهد بودیم که آنها جنایت‌هایی مرتکب شدند که حتی حیوانات درنده نیز از انجام این جنایت‌ها سر باز می‌زنند.
محسنی اژه‌ای در ادامه با قدردانی از مواضع دکتر «مَندلا ماندلا»(نوه نلسون ماندلا) و تعبیر آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی وی در این اجلاس، اظهارداشت: صهیونیست‌ها بدترین جنایات را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند و مدعیان دروغین حقوق بشر یا در برابر این جنایت‌ها ساکت‌اند و یا به حمایت از این اقدامات شنیع و جنایتکارانه مشغول‌اند.
وی با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش و نقش واشنگتن در تشکیل این گروه بنا بر اقرار مقامات بلندپایه آمریکایی گفت: رویکرد تروریست‌‌پروری و استفاده ابزاری از تروریست‌ها برای نیل به مقاصد و مطامع جهانخوارانه، از اهداف اصلی نظام سلطه و دنیای استکبار است.
رئیس‌ دستگاه قضا با اشاره به تحریف مضامین حقوق بشری از ناحیه غربی‌ها، اظهار داشت: امروز غربی‌ها در حال بازی با واژه مقدس حقوق بشر هستند و به استفاده ابزاری از حقوق بشر مشغولند؛ امروز آنها به بهانه نقض حقوق بشر اقدام به اشغال و محاصره و تحریم کشورهای مستقل می‌کنند و از سویی دیگر خودشان نیز بدترین جنایت‌ها را علیه نسل‌های مختلف انسان‌ها روا می‌دارند.غربی‌ها در شرایطی ادعای حمایت از حقوق بشر دارند که حتی در قبال مردم خود نیز بالاترین ظلم‌ها و تضییع حق‌ها را روا می‌دارند.
اژه‌ای ضمن قدردانی از بانیان و متولیان برگزاری روز حقوق بشر اسلامی، گفت: نباید مقوله گسترده حقوق بشر اسلامی را به صرف برگزاری یک همایش در یک روز منحصر کنیم بلکه باید در طول سال در راستای تبیین مواضع حقوق بشری اسلام و افشای جنایت‌های نظام سلطه و استکبار آمریکایی – صهیونیستی علیه مردم گوشه و کنار دنیا، کوشا باشیم.علی‌رغم تلاش‌ها و کوشش‌هایی که طی سنوات گذشته صورت گرفته، هنوز آن‌گونه که شایسته است نتوانسته‌ایم دستاوردهای حقوق بشر اسلامی و نوع نگاه اسلام به مقوله حقوق بشر و همچنین جنایت‌هایی که سلطه‌گران و مستکبران غربی – صهیونیستی علیه انسان‌ها روا می‌دارند را تبیین و تشریح کنیم.
وی بیان داشت: امروز یکی از بزرگ‌ترین منکر‌ها آن است که عده‌ای مقوله حقوق بشر را دستمایه اغراض و مطامع جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند و در زیر سایه ادعاهای حقوق بشری بزرگ‌ترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند لذا ما وظیفه داریم این توطئه مستکبران و سلطه‌گران را برای جهانیان به صورت مستمر تبیین و افشاء کنیم.
پیش از سخنان رئیس‌قوه قضائیه، «غریب‌آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر‌، «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، خبرنگار شبکه الجزیره به نمایندگی از خانواده «شیرین ابوعاقله» و «مَندلا ماندلا» نوه «نلسون ماندلا» و نماینده پارلمان آفریقای جنوبی به ایراد سخنرانی در زمینه حقوق بشر پرداختند و روایت‌هایی از نقض گسترده حقوق بشر از جانب نظام سلطه و استکبار غربی و صهیونیستی را مطرح کردند.
جوایز هفتمین دوره حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اهدا شد
در مراسم هفتمین دوره اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، جایزه این دوره به نماینده خانواده شهید «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، که در این مراسم حضور داشت و «مندلا ماندلا» اهدا شد.
«شیرین ابوعاقله» در ماه می‌سال جاری میلادی در حالی که مشغول پوشش خبری یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» در کرانه باختری بود، از سوی نظامیان صهیونیست هدف گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.
در این مراسم همچنین از آیت‌الله جوادی آملی و خانواده شهید حسن صیاد خدایی تقدیر شد.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۵/۱۲، ۱۲:۲۱:۵۷       بازدیدها: 82