به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,497
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 8,095
بازدید ماه: 8,095
بازدید کل: 23,669,923
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
آیت‌الله رئیسی:   روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی   و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است     ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
آیت‌الله رئیسی:
 
روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی
 
و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است
 
  ۱۴۰۱/۰۵/۱۷

رئیسی: روحیه سلحشوری جوانان فلسطینی و یمنی امتداد راه انقلاب اسلامی است-  اخبار مجلس و دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهدا است. صهیونیست‌‌ها مردم بی‌دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آنها را می‌دهد.
رئیس‌جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است.
رئیسی در ادامه نبرد جانانه شهدای مدافع حرم با جریان‌های تروریستی در منطقه را نمونه‌ای از تاسی به فرهنگ عاشورا خواند و تصریح کرد: حقیقتا این شهدا با ایستادگی خود شر دشمن را دفع کردند و اجازه ندادند داعش به ناموس مردم دست‌درازی کند و با از بین بردن این جریان تروریستی، نه فقط برای کشورمان که برای منطقه امنیت به ارمغان آوردند.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت مراسم عظیم اربعین گفت: هیچ مراسمی بر روی زمین به شکوه اربعین حسینی وجود ندارد.
دکتر رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه خانواده شهدا بهترین عزیزان خود را از دست دادند تا ارزش‌ها، دین و قرآن زنده بماند، اظهار داشت: خانواده شهدا همچون حضرت زینب کبری(س) مصیبت عزیزان خود را تحمل نمودند و امروز نیز رسالتی زینبی به عهده ‌دارند. باید این پرچمی که توسط شهیدان به خانواده شهدا سپرده شده برافراشته بماند و نباید اجازه داد این پرچم دچار تزلزل شود.
حمایت از فلسطین و مقاومت سیاست قطعی و مسلم جمهوری اسلامی ایران است
آیت‌الله رئیسی همچنین در دیدار با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مقاومت را منطق برتر و در نهایت پیروز دانست و گفت: امروز مقاومت هم به عنوان یک ایده قابل دفاع است و هم در میدان عمل نتیجه داده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات سرزمین‌های اشغالی، افزود: نه قراردادهای به اصطلاح صلح، بلکه «طریق نورانی مقاومت» توانسته دشمن را مستأصل و زمین‌گیر و حامیان رویکرد مقاومت در دنیا را امیدوار کند.
رئیسی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی‌‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه، گفت: تصور رژیم صهیونیستی این بود که ‌با عادی‌‌سازی و برقراری روابط با این کشورها می‌تواند برای خود امنیت ایجاد کند در حالی که این اقدامات به هیچ وجه برای صهیونیست‌ها امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود چراکه آنها شناخت و پیش‌بینی درستی از منطقه و آینده تحولات ندارند.
وی حمایت از فلسطین و مقاومت را سیاست قطعی و مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما در تحقق پیروزی مقاومت فلسطین و آزاد‌سازی قدس شریف که آرزوی شهید سلیمانی و همه شهدای مقاومت است، تردید نداریم.
رئیس‌جمهور در ادامه حمایت ملت‌ها از مسئله فلسطین را بزرگ‌ترین مانع در مقابل سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و افزود: امروز ملت‌های مسلمان منطقه عمیقاً از رژیم غاصب صهیونیستی تنفر دارند و خط اصلی و اساسی در مواجهه با این رژیم را مقاومت می‌دانند.
«زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت‌الله رئیسی، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری حضوری پررنگ و قدرتمند در منطقه و جهان دارد و تردیدی نیست که رویکرد شخص رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در تقویت ارتباط با کشورهای منطقه و ایستادگی در مقابل سلطه‌گران در این زمینه نقش بسزایی داشته است.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در فلسطین، به انفعال رژیم صهیونیستی در مقابله با نیروهای مقاومت به ویژه در غزه و کرانه باختری اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مقاومت فلسطین افزون بر حضور قدرتمند در غزه، حضوری پررنگ در کرانه‌باختری دارد که این مسئله در آینده به افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی و تغییر معادلات در فلسطین منجر خواهد شد و این دستاوردها به برکت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت حاصل شده است.
زیاد نخاله ضمن ابراز تأسف از اقدام برخی کشورها در عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خوشبختانه ابتکار عمل نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین موجب شده اهداف رژیم صهیونیستی در نزدیک شدن به برخی کشورهای عربی منطقه تحت تاثیر قرار گیرد.
زیاد نخاله با بیان اینکه امروز محور مقاومت با دستاوردهای چشمگیر، قدرتمندتر از هر زمانی می‌درخشد، تاکید کرد: بی‌تردید استمرار این مسیر موجب تضعیف و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد و به برکت حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و خصوصا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیروزی نزدیک است و ان‌شاءالله همه با هم وارد قدس خواهیم شد.
امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به کاروان زائران اربعین حسینی که از مشهد مقدس با پای پیاده عازم کربلا هستند و قرار است این مسیر را در مدت ۷۲ روز طی کنند، تصریح کرد: اربعین حسینی، حماسه‌ای جاری برای همیشه‌ تاریخ است که قلب‌های رهروان آزاده را صیقل می‌دهد، عزم‌های مجاهدان در راه حق را راسخ می‌نماید و صدای پیروزی ابدی حسینیان زمان را در فضای عالم طنین‌انداز می‌کند. اربعین نماد و نمودی است که عاشورا و پیام حسین‌بن‌علی(ع) همواره بماند و به همین جهت برگزاری باشکوه این راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی توجه جهانیان را به پیام عاشورا جلب کرده است.
رئیس‌جمهور افزود: امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن علی(ع) جمع کرده است.حرکت عاشقانه و مومنانه شما در این راهپیمایی بی‌نظیر که در هیچ نقطه‌ای از جهان این اجتماع عظیم سابقه ندارد، یادآور دشواری مسیر و زحماتی است که ائمه طاهر(ع) در تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر سرزمین‌های اسلامی به جان خریدند.
وی تاکید کرد: در راهپیمایی اربعین، هم «ایمان و اعتقاد قلبی» موج می‌زند هم «عشق و محبت» و این هم‌افزایی و همکاری مردم از کشورهای مختلف جهان به دور از کشمکش‌ها و اختلافات جلوه‌ای از ویژگی‌های ولایی مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) است.
اطلاع‌رسانی‌های مستمر و به موقع درباره کرونا نقش موثری در پیشگیری دارد
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از همه مسئولانی که در زمینه کنترل شیوع کرونا و نیز تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی تلاش می‌کنند، خاطر نشان کرد: با کمک مردم و تلاش کادر درمان توانستیم روزهای سخت پرتلفات کرونا را پست سر بگذاریم و امروز نیز همچنان به همراهی مردم با کادر درمان و رعایت اصول بهداشتی نیاز داریم.
رئیسی با اشاره ضرورت تزریق دز یادآور واکسن کرونا از نظر متخصصان گفت: متخصصان حوزه درمان با بررسی‌های دقیق به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در کنترل شیوع بیماری بسیار مؤثر است، لذا لازم است مراکز واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل پیش رو فعال باشند، تا بتوانند به مردم عزادار نیز خدمت رسانی کنند.
وی در ادامه با تشکر از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: اساساً هر جا نیروهای مردمی و بسیجی با اخلاص ویژه خود وارد میدان شده‌اند، توانسته‌اند منشأ خدمات‌ و برکات زیادی باشند. در جریان اجرای طرح شهید سلیمانی، خدمات بهداشتی در دورترین مناطق کشور نیز با سرعت به مردم ارائه شد.
رئیس‌جمهور با قدردانی از همه کسانی که برای تبیین و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند به‌ویژه رسانه ملی، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های مستمر و به موقع درباره کرونا، مکمل ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است و نقش موثر در پیشگیری دارد.

 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۵/۱۸، ۱۱:۲۵:۳۳       بازدیدها: 132