به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,074
بازدید دیروز: 4,463
بازدید هفته: 14,135
بازدید ماه: 14,135
بازدید کل: 23,675,963
افراد آنلاین: 49
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 25 April 2024
الخميس ، ۱۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از نیروهای امنیتی و انتظامی ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
دیروز در صحن علنی مجلس قرائت شد
بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت
از نیروهای امنیتی و انتظامی 
  ۱۴۰۱/۰۷/۱۰

بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان در حمایت از نیروهای امنیتی و انتظامی

احمد نادری، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه پارلمان، بیانیه 233 نفر از نمایندگان در حمایت از نیروهای امنیتی و انتظامی در جریان اغتشاشات اخیر را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی با توجه به اتفاقات اخیر کشور و لزوم بررسی دقیق و کارشناسی دلایل و پیامدهای این مسئله از تمام ابزارهای نظارتی خود برای شفاف ‌سازی تمام اتفاقات مرتبط و به نتیجه رساندن پیگیری‌ها، آسیب‌شناسی مسائل و همچنین ارائه راهبردهای مسئله و پیشگیری از وقوع مجدد استفاده خواهد کرد. ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران بابت شهادت حافظان امنیت و دیگر جانباختگان وقایع اخیر، در این دوران حساس که دشمنان قسم خورده دین و ملت دیگر نه تنها به دنبال سوءاستفاده از شرایط بلکه به طور مستقیم و با استفاده از تمام توان سیاسی، اقتصادی و استفاده از پیاده نظام خود به صورت علنی به دنبال ایجاد آشوب، اغتشاش و ناامنی هستند از همه تحلیل‌گران سیاسی و اجتماعی انتظار می‌رود در اظهارنظرهای خود پیرامون این اتفاقات خط خود را از القائات رسانه‌ای دشمن جدا کرده و در تلاش برای تقویت پایه‌های اصلی سرمایه اجتماعی کشور به نقش واقعی و تحسین برانگیز نیروی انتظامی برای ایجاد آرامش امروز ایران عزیز بپردازند.
نمایندگان مجلس خاطرنشان کردند: جریان رسانه‌ای معارض انقلاب اسلامی برای زمین زدن سرمایه اجتماعی ایران عزیز همه توان داخلی و خارجی خود را به کار بست تا یکی از نمادهای افتخارآمیز اعتماد اجتماعی یعنی نیروی انتظامی را مخدوش کند اما این نیروی افتخارآفرین توانست به حکم رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ و با مدیریت صبورانه از سویی خشم معترضان را کاهش دهد و از سوی دیگر أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ در حق مزدوران دشمن به کار گیرد. یقینا در سهم‌دهی به عوامل موثر در فروکش کردن آتش حوادث اخیر نقش اجتماعی پلیس در رتبه اول لیست قرار دارد.
در ادامه بیانیه مذکور تصریح شده است: امروز تشویق و التیام بخشی به این نیروی سرافراز در صدر مطالبات اجتماعی قشرهای مختلف مردمی است و از این رو ما نمایندگان ملت شریف ایران ضمن تاکید بر لزوم جدا‌سازی صف معترضین از اغتشاشگران با محکوم کردن قاطعانه اقدامات خرابکارانه در روزهای اخیر حمایت همه‌جانبه خود از فرزندان عزیزمان در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را که حافظان جان، مال و ناموس مردم و ستون اصلی نظم و امنیت و آرامش در میهنمان هستند اعلام کرده و از اقدامات صبورانه و دلسوزانه فرمانده محترم فراجا و نیروهای امنیتی در مدیریت اجتماعات و اغتشاشات در سراسر کشور و برگرداندن آرامش و امنیت به جامعه با جانفشانی‌هایی که متاسفانه منجر به مجروحیت و شهادت تعدادی از مامورین خدوم و زحمتکش آن شده قدردانی می‌کنیم. ضمن اعلام همدردی با خانواده‌های این شهدای عزیز که خالصانه از جان خویش برای حفظ امنیت این سرزمین گذشته‌اند اشد مجازات را برای تعرض کنندگان به نیروهای انتظامی و امنیتی خواستاریم.
قالیباف: مسئولان امنیتی با کسانی که مخل امنیت مردم هستند مقتدرانه برخورد کنند
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، محمد باقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: بسیاری از کسانی که در ابتدا چه نسبت به جان باختن خانم امینی و چه نسبت به گشت امنیت اخلاقی انتقاد کردند، هدف براندازانه نداشتند و مخالف اغتشاشات و اقدامات ضدامنیتی هم بودند اما دیدیم، خارج‌نشینانی که هیچ تعلق مادی و معنوی به ایران عزیزمان ندارند، با خوشحالی برای خانم امینی اشک تمساح ریختند و علیه امنیت مردم با هدف براندازی نظام، دست به تحریک و عملیات برای آشوب و اغتشاش زدند.
به گزارش فارس، رئیس‌قوه مقننه تاکید کرد: امنیت، حداقل وظیفه‌ای است که یک نظام سیاسی باید برای مردم تامین کند و مسئولان امنیتی کشور باید مقتدرانه با همه کسانی که مخل امنیت مردم هستند برخورد کنند و در این موضوع هیچ تسامحی نباید صورت گیرد. از طرف دیگر، ایجاد آشوب در خیابان‌ها و رفتارهای ضدامنیتی که قانون را زیرپا می‌گذارد، باعث ضعیف شدن انسجام اجتماعی می‌شود، اقتصاد مردم به خطر می‌افتد و فشار و تحریم دشمن را بیشتر می‌کند.
قالیباف خاطرنشان کرد: در همین چند روزی که برای رعایت مسائل امنیتی در فضای مجازی محدودیت‌هایی ایجاد شده است می‌بینیم که بسیاری از کسب و کارها لطمه خورده‌اند و همچنین دشمن خارجی هم با احساس ضعف در جامعه ایران، فشار اقتصادی را بیشتر می‌کند و دشمنی که آماده شده بود بخش زیادی از تحریم‌ها را بردارد، تحریک می‌شود که فشار را بر مردم ایران بیشتر کند. همان‌گونه که وقایع سال 88، دشمنی که در حال توافق با ایران بود را به تحریم‌های گسترده علیه ایران سوق داد.
وی با اشاره به اینکه وجود اعتراض برای اصلاح امور از دستاوردهایی است که انقلاب اسلامی به مردم داده است، خاطرنشان کرد: در همین چند وقت اخیر چه در فضای مجازی و چه در فضای عمومی، اعتراضات زیادی داشتیم که برخی از اعتراضات به حق، در فضای مجازی باعث اصلاح تصمیم‌ها شد همچنین اعتراضاتی مثل اعتراضات معلمان و بازنشستگان تامین اجتماعی مواردی است که در این مدت وجود داشته است که پشتوانه تصمیمات مجلس شد و بخش مهمی از مطالبه آنان به نتیجه نیز رسید.
قالیباف تصریح کرد: نکته مهم در اعتراضات معلمان این بود که آن اعتراضات، اعتراض اصلاح‌خواهانه بود نه اعتراض براندازانه و هدف واقعی همه این اعتراض‌ها اصلاح امور یا مطالبه هدف خاصی بود.
وزیر کشور، سردار اشتری و معاون عملیات سپاه گزارش اغتشاشات را به مجلس ارائه کردند
وزیر کشور، فرمانده کل انتظامی کشور و معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه غیر علنی مجلس گزارشی از اغتشاشات و مسائل اخیر کشور را به مجلس ارائه کردند.
به گزارش فارس، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس پس از برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: در جریان برگزاری این جلسه وزیر کشور گزارش مفصلی در دو بخش جداگانه درباره اتفاقات دو هفته اخیر ارائه کرد. فرمانده ‌کل انتظامی کشور نیز به عنوان مدعو دیگر جلسه غیرعلنی توضیحات مفصلی درباره اتفاقات و فوت خانم مهسا امینی ارائه کرد و اقداماتی که فراجا در این زمینه انجام داده‌ است را در قالب گزارش مطرح کرد، همچنین گزارشی درباره نحوه مواجه فراجا با اغتشاشاتی که بعد از فوت خانم مهسا امینی در برخی از شهرها رخ داد، ارائه شد.
وی اظهار داشت: فرمانده‌ کل انتظامی کشور در بخش نخست صحبت‌های خود اقداماتی که برای پیگیری فوت خانم مهسا امینی انجام داده‌اند را تشریح کرد و اشاره کردند که من به مسئولان انتظامی تهران بزرگ تأکید کردم فرض کنید این فرد دختر خودم است و مسئله خانم امینی را همچون موضوع دختر خودم پیگیری کنید اما بخش دیگری از این اتفاقات مربوط به آشوب و اغتشاش است که وزیر کشور، فرمانده انتظامی و معاون عملیاتی سپاه پاسداران به آن اشاره کردند که این بخش از صحبت آقایان ناظر بر این بود که برخی از گروه‌های سازمان یافته با برنامه‌های قبلی فوت خانم امینی را بهانه‌ای برای آشوب در کشور کردند.
موسوی خاطرنشان کرد: مسئولان در این جلسه برخی از کدهای امنیتی و اطلاعاتی که قبل از این ماجرا بین داخل و خارج رد و بدل می‌شد را نیز بیان کردند.
بسیاری از سرشاخه‌های آشوب و اغتشاشات شناسایی شده‌اند
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانده فراجا و معاون عملیات سپاه تأکید کردند بسیاری از سرشاخه‌های آشوب و اغتشاشات شناسایی شده‌اند.
خبر دیگر اینکه، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای اعلام وصول شد.
به جای کرباسچی، افراد انقلابی در صدا و سیما دعوت شوند
حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی، اظهار داشت: برخی از نهادها و مسئولان با اقدامات خودشان به زخم مردم نمک می‌پاشند.
به گزارش مهر، وی بیان داشت: کرباسچی ۲۵ سال قبل از ریل خارج شده است اما صدا و سیما به عنوان یک نهاد مقدس و مربوط به نهاد رهبری از وی دعوت می‌کند. استفاده از این افراد مشکلی از جامعه حل نخواهد کرد، بلکه بیشتر بر زخم مردم نمک می‌پاشد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مسئولان صدا و سیما خواهش می‌کنم افراد انقلابی و ولایی که به فکر نظام و شهدا هستند را به عنوان کارشناس به برنامه‌های خود دعوت کرده و از نقطه نظرات آنها استفاده کنند.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۷/۱۱، ۱۷:٤۸:٤۲       بازدیدها: 96