به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,382
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 1,382
بازدید ماه: 1,382
بازدید کل: 23,663,213
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
کنعانی: آزادی باقر نمازی ارتباطی با مذاکرات و آزاد‌سازی اموال بلوکه‌شده ایران ندارد ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

کنعانی: آزادی باقر نمازی ارتباطی با مذاکرات

و آزاد‌سازی اموال بلوکه‌شده ایران ندارد

   ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

سخنگوی وزارت خارجه: آزادی نمازی ارتباطی با موضوع آزادی اموال بلوکه شده ایران  ندارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دیروز دوشنبه ۱۱ مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره آزادی باقر نمازی و آزاد شدن اموال بلوکه‌شده ایران گفت: درخصوص آزادی باقر نمازی شما را به اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ارجاع می‌دهم که آزادی ایشان در چارچوب انساندوستانه صورت گرفته و در چهار سال گذشته در خارج از زندان بوده و ممنوع‌الخروج بوده است.
کنعانی ادامه داد: الان اجازه خروج از کشور به وی داده شده و اقدام انساندوستانه بوده و مرتبط با هیچ موضوع دیگری نبوده است.
وی بیان کرد: دو شب گذشته از طریق کانال‌های کشورهای دوست اطلاع داده شده که می‌تواند از ایران خارج شود که این موضوع، اقدام کاملاً انساندوستانه و مبتنی بر اصول و ارزش‌های ایران بوده و ارتباطی به موضوعات دیگر ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه افزود: فرزند باقر نمازی محکومیت زندان داشته و در حال طی‌کردن دوران محکومیت خود است و برای همراهی با پدر آزاد شده و بعد از پایان دوران مرخصی به زندان برمی‌گردد.
کنعانی تاکید کرد: در مورد موضوعات مالی ارتباطی با این قضیه نمی‌بینم. زندانیان انساندوستانه و در چارچوب خاص خود از طریق واسطه‌ها با آمریکا در حال مذاکره بود. ایران این موضوع را به بحث‌های دیگر و مذاکرات هسته‌ای پیوند نزده و می‌توانست زودتر صورت بگیرد. این که در این مقطع صورت گرفته ارتباطی به این موضوع ندارد.
برای آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، پیشرفت‌هایی رخ داده است
کنعانی درباره آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی گفت: آزاد‌سازی پول‌های بلوکه‌شده همواره یکی از خواسته‌های ایران بوده است و همواره پیگیری کرده‌ایم. دولت‌هایی که سرمایه ملی ما در آنجا وجود دارد موظف به آزاد‌سازی منابع ملی ایران هستند و نباید آزاد‌سازی منابع ما را به هیچ موضوعات دیگری ربط بدهند، در این خصوص گفت‌وگوهایی صورت گرفت و تلاش‌هایی در جریان است و پیشرفت‌هایی رخ داده است، امیدواریم این امر محقق شود و در آینده اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد.
برای رسیدن به توافق پایدار مصمم هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص میانجی‌گری کشورها و تبادل پیام‌ها درباره احیای برجام گفت: در موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها تلاش‌ها از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی و برخی واسطه‌ها برای رسیدن به نقطه توافق کماکان در جریان است. اجلاس اخیر مجمع عمومی هم فرصت خوبی برای مذاکرات جانبی بود. در حاشیه این اجلاس گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه‌ای برگزار شد و مقامات کشورها پیام‌هایی را از طرف آمریکایی رد و بدل کردند.
کنعانی گفت: ما همچنان تأکید می‌کنیم که برای رسیدن به توافق پایدار مصمم هستیم و به روند مذاکرات هم پایبند هستیم. پاسخ ایران به متن جمع‌بندی ارائه شده بود و تلاش ما این بود پاسخی شفاف داده شود. تلاش ایران هم این بود که نقاط ابهام در جمع‌بندی مذاکره‌کننده اروپایی برطرف شود تا ما شاهد یک توافق پایدار باشیم و از تفسیرها پیشگیری شود. در این مسیر همچنان پایبند روند دیپلماسی هستیم و از تلاش‌های کشورهای دیگر استقبال می‌کنیم. همچنان امکان برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد و در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی خودش را نشان دهد این توافق وجود دارد.
در طرف آمریکایی شاهد وجود اراده سیاسی نیستیم
وی درخصوص ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر به بن‌بست رسیدن برجام گفت: من واژه بن‌بست را تأیید نمی‌کنم، زیرا روند تبادل پیام‌ها ادامه دارد و توافقاتی هم که قبلاً صورت گرفت، پاسخ ایران به روند مذاکرات کمک‌کننده بود. ما در طرف مقابل شاهد وجود اراده سیاسی نیستیم و تحریم‌های جدید هم دال بر همین عدم اراده است، از طرفی ما شاهد ارسال پیام‌ها هستیم و از طرفی شاهد تحریم‌های جدید علیه ایران، این نشانه دوگانگی این دولت است و در سایه تحریم هم مذاکرات به نتیجه‌ای نخواهد رسید.
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: آمریکا باید رفتار خودش را اصلاح کند. ما هم تحریم‌ها و هم رفتار آمریکا را مناسب نمی‌دانیم، امیدواریم که شاهد اصلاح رفتار دولت آمریکا و روی آوردن به رفتار سازنده باشیم.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۷/۱۲، ۱۰:٤۵:۲۸       بازدیدها: 112