به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,958
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,145
بازدید ماه: 15,935
بازدید کل: 23,504,307
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
سخنگوی وزارت علوم: حادثه شامگاه یکشنبه دانشگاه شریف از خارج طراحی شده بود ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
سخنگوی وزارت علوم:
حادثه شامگاه یکشنبه دانشگاه شریف از خارج طراحی شده بود  
۱۴۰۱/۰۷/۱۱
عصر یکشنبه حدود 200 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف شعارهای تندی را علیه مسئولین کشور سردادند.
معترضین همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.
به گزارش فارس، نکته قابل تأسف در این تجمع شعارهای رکیک و استادیومی بعضی از دانشجویان بود که در ویدئوهایی که این افراد از تجمع‌شان در فضای مجازی منتشر کردند به وضوح شنیده می‌شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.
با ادامه وضعیت جمعی از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض شدند و خواهان برخورد با حرمت‌شکنان شدند.
تعدادی از دانشجویان با هماهنگی مسئولان دانشگاه از درب شمالی خارج شدند اما دانشجویان می‌گویند برخی لیدرها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.
دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آنها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت یک ساعت از آغاز تجمع دانشجویان، پلیس که تا آن زمان نظاره‌گر این تجمع بود، برای متفرق کردن افرادی که در لابه‌لای جمعیت با شعارهای خود قصد به آشوب کشیدن تجمع را داشتند و روان کردن بار ترافیکی سنگین خیابان آزادی، مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.
دشمن خارج از مرز متوجه کاهش اعتراض‌ها شد و فراخوانی برای تجمع در دانشگاه شریف صادر کرد
علی شمسی‌پور، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز گذشته در نشستی با خبرنگاران در مورد حوادث اخیر به‌ویژه در محیط‌های دانشگاهی، گفت: تجمع‌های دو روز گذشته در دانشگاه‌ها بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر نبوده و تعداد آنها کم و رو به کاهش بوده است.
وی درخصوص حادثه روز یکشنبه در دانشگاه شریف اظهار داشت: تجمع‌های روز یکشنبه نسبت به شنبه، هم از جهت تعداد تجمع و هم شرکت‌کنندگان کمتر بود.
به گزارش ایرنا، شمسی‌پور گفت: در وزارت علوم هر شب با رؤسای دانشگاه‌های تهران جلسه داشتیم و به خوبی شرایط را مدیریت کردیم.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این جلسات به افزایش کلاس‌ها و کاهش تجمعات منجر شد، دشمن خارج از مرز متوجه کاهش اعتراض‌ها شد و فراخوانی برای تجمع در دانشگاه شریف صادر کرد.
وی تاکید کرد: شعارها در این تجمع خیلی عجیب و افراطی بود، به نظر می‌رسد از خارج و از سوی دشمن خط‌دهی شده بود. دانشجو و استاد هرگز چنین عباراتی به کار نمی‌برند، شخصیت دانشجو این‌طور نیست که از این شعارهای تند و افراطی استفاده کند که باید بررسی شود. شعارهای تند باعث تقابل و درهم‌ریختگی فضا شد.
شمسی‌پور در مورد حضور وزیر علوم در دانشگاه نیز عنوان کرد: وزیر علوم به محض ورود تلاش به آرام کردن فضا کرد.
وی ادامه داد: فراخوان‌هایی از ضدانقلاب داشتیم که به سمت دانشگاه‌ بیایند، به همین دلیل نیروهای امنیتی در فضای پیرامونی دانشگاه مستقر شدند. فضا با حضور وزیر علوم به تدریج آرام شد. وزیر علوم اعلام کرد پیگیر آزادی دانشجویان است و تذکر داد قواعد و قوانین کشور باید رعایت شود، حرمت‌ها باید حفظ شود و ساختارهای قانونی را رعایت کنیم و بعد از ۲ ساعت دانشگاه را ترک کرد. سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد فیلم‌هایی از برخورد با دانشجویان در پارکینگ نزدیک دانشگاه گفت: این پارکینگ متعلق به دانشگاه نیست و پارکینگ عمومی است، احتمال دارد افرادی هم که در پارکینگ هستند، دانشجو نباشند.
شمسی‌پور در مورد ارسال فیلم از تجمع‌ها به خارج از کشور اظهار داشت: همکاری با کشور متخاصم حتماً جرم دارد، این همکاری به هر شکلی باشد جرم است و اکنون هم جبهه‌بندی مشخص است. همه بابت اتفاقی که افتاده متاسف هستیم، ولی به بهانه این اتفاق همه جبهه کفر در برابر اسلام قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در دانشگاه هم چارچوب برای رایزنی داریم و برای برخورد با تخلف دانشگاهی چارچوب مشخصی داریم. 
اگر اتفاقات دانشگاه جنبه امنیت ملی داشته باشد باید نهادهای امنیتی به آن رسیدگی کنند، ولی اگر تخلفی از این نوع نباشد، در دانشگاه‌ها رسیدگی می‌شود.
شمسی‌پور در مورد آمار قطعی از دانشجویان بازداشتی گفت: آمار قطعی در این مورد نداریم، بخش عمده دستگیری‌ها این‌طور بوده که دانشجویان در خارج از تجمع‌های مرتبط به دانشگاه بازداشت شده‌اند. داخل دانشگاه دستگیری نداریم، اما رئیس دانشگاه از جهت قانونی می‌تواند از دستگاه امنیتی درخواست کند که وارد فضای دانشگاه شوند و اقدام کنند، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشجویان و استادان خواست مسائل را با گفت‌و‌گو حل کنند.
فرق مجرم در‌ هاروارد و دانشگاه شریف
یک دانشجوی سابق دانشگاه‌ هاروارد نکته‌ای قابل توجه از تفاوت برخورد با مجرمین در دانشگاه‌های ایران و آمریکا را گوشزد کرد؛ وی نوشت:
«سلام. از ماست که بر ماست... دانشجو تا وقتی دانشجو هست که توی محیط دانشگاه، داره کار علمی میکنه. حتی توی محیط دانشگاه هم کار غیرقانونی کنه، بازداشت میشه.
چند سال پیش، یه دانشجوی 19 ساله دانشگاه سابق بنده (هاروارد) یه ایمیل زد که بمب‌گذاری کرده، چون از امتحان ترس داشت! پوستش رو کندند.
ولی دانشجوی شریف، میتونه هر فحش ناجوری که مخصوص اراذل و اوباش است رو بده، خسارت بزنه و راه‌بندان راه بندازه، بعد کسی اجازه برخورد نداشته باشه! و دلیل اعتراضشون هم این باشه که چرا دانشجوی زندانی داریم؟ همه جای دنیا، زندانی، یعنی مجرم.
توی ایران کاپیتولاسیون داریم مگه؟ به خدا اگه یکی از این رفتارها رو توی آمریکایی که یازده سال درس خوندم برای پزشکی و جراحی، تحمل بکنند.
مسئول بسیار مورد احترام جامعه علمی رو از دانشکده حقوق اخراج میکنن، به خاطر یه توئیت! چون انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن رو زیر سؤال برده و گفته بود تقلب شده».
اقدام پلشت و توأم با دریوزگی یک تجزیه‌طلب مفلوک
گفتنی است، فردی به نام علی جوانمردی از همکاران رسانه‌ای گروهک‌های تجزیه‌طلب که برای سیا و موساد مزدوری می‌کند، اطلاعات شخصی و خانوادگی رئیس دانشگاه شریف را برای اهانت و اذیت، در فضای مجازی منتشر کرده است. این عنصر خودفروخته، در تشویق به جنایت و آدم‌کشی هم فعال بوده است.
فعالان انقلابی در واکنش به رفتار توأم با دریوزگی این مزدور اجنبی نوشته‌اند:
«آن نیروهای توانمندی که زم و شارمهد و حبیب چعب را با گونی به ایران آوردند؛ و همان‌ها که وارد گوشی و رایانه رئیس موساد شدند و تصاویر خاص او- حتی دهان کرم‌خورده و مسواک نزده‌اش- را منتشر کردند؛ برایشان هیچ کاری ندارد سراغی هم از تو بگیرند. خودت را گرم کن!».
این اقدام وقیحانه را همان افرادی مرتکب شدند که شعارشان «زن، زندگی، آزادی» است! آزادی مدنظر این طیف این‌گونه شنیع و مبتذل است.

 


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۷/۱۲، ۱۱:٤۶:۱۷       بازدیدها: 99