به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 247
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,286
بازدید ماه: 17,076
بازدید کل: 23,505,448
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
رئیس‌جمهور: دولت مصمم است با خدمت شبانه‌روزی /دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذارد ۱۴۰۱/۰۷/۱۱

 

رئیس‌جمهور:
 دولت مصمم است با خدمت شبانه‌روزی
/دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذارد 
  ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
 
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت، با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی، تصریح کرد: امروز دشمن همه تلاش خود را به‌کار بسته تا مانع پیشرفت کشور و رفاه و آسایش ملت ایران شود و ما موظفیم با کار و تلاش مضاعف دشمن را در رسیدن به این هدف شوم ناکام گذاشته و امید را در دل مردم افزایش دهیم.
رئیسی تلاش برای پیشرفت کشور و رفع موانع و مشکلات موجود را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمن دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال آن است که از ضعف‌ها بهره‌برداری کند، اما رفع مشکلات و حسن انجام وظیفه، فرصت هرگونه موج‌سواری را از دشمن می‌گیرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر، از نقش مهم و موثر روایتگری درست و تبیین دقیق حوادث در آگاهی آحاد مردم و ناکام ماندن طراحی‌های دشمن گفت و افزود: دشمن از تلاش‌های صورت گرفته برای رفع نیازهای اساسی و حرکت کشور در مسیر پیشرفت آن هم بدون هیچ‌گونه عقب‌نشینی از اصول عصبانی بوده و در صدد وارد کردن ضربه به کشور است.
رئیسی با تشکر از مردم برای ناکام گذاشتن معاندین و توطئه‌گران در اغتشاشات اخیر، خدمت خالصانه به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را برای افزایش امیدواری در کشور ضروری دانست و تاکید کرد: دولت مصمم است با خدمت شبانه‌روزی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام گذارد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت کشور بر ضرورت وحدت و انسجام ملی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور ایجاد تحول در نظام اداری و اقتصادی، افزایش اشتغال و رونق تولید و تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را از عوامل ناامیدی و ناکامی دشمن دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی برای افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه‌ایجاد و توافقات خوبی هم حاصل شده است که ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول این ظرفیت‌ها را هر چه سریع‌تر عملیاتی کنند تا مردم و کشور از عواید مثبت آن بهره‌مند شوند.
نسل جوان را با میراث فرهنگی با تاریخ غنی و دیرین کشور آشنا کنید
آیت‌الله رئیسی صبح دیروز دوشنبه در ادامه فرآیند نظارت ستادی به دستگاه‌های اجرایی، به محل موزه ملی ایران رفت و در جمع وزیر و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن استماع گزارش عملکرد یک‌ساله این مجموعه، رهنمودهایی برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به سه ماموریت مهم این وزارتخانه در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بخش میراث فرهنگی وظایف مهمی در زمینه شناسایی، ثبت، مرمت و نگهداری، تعیین حریم آثار و معرفی و بهره‌برداری از مواریث فرهنگی و تاریخی دارد.
وی با تاکید بر اینکه اگر از آثار فرهنگی بهره‌برداری نشود، این آثار دچار میرایی خواهند شد، افزود: تداوم حیات و اثربخشی آثار فرهنگی و تاریخی در گرو بهره‌برداری صحیح و شایسته از این آثار و امکان بازدید و استفاده مردم از آنها است.
تعیین حریم آثار فرهنگی باعث اختلال در کسب و کار و معاش مردم نشود
رئیسی موضوع مهم دیگر در ماموریت‌های بخش میراث فرهنگی را تعیین حریم عنوان کرد و اظهار داشت: تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی بسیار مهم و حساس است، اما باید مراقب بود که تعیین این حریم، اختلالی در کسب و کار و معاش مردم ایجاد نکند.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از آثار و اماکن فرهنگی و تاریخی، جذب مشارکت‌های مردمی و میدان دادن به بخش خصوصی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را راهی مناسب برای جبران کمبود نیرو در این بخش دانست.
آثار فرهنگی و تاریخی نمادهای تاریخ، تمدن غنی و کهن ملت ایران هستند
آیت‌الله رئیسی با تایید برنامه وزارت میراث فرهنگی برای توسعه موزه‌ها به عدد هزار گفت: این اقدام باعث می‌شود آثار کشف شده تاریخی و فرهنگی که نمادهای تاریخ و تمدن غنی و کهن ملت ایران هستند به‌جای ماندن در انبارها، در معرض دید مردم و به ویژه نسل جوان باشند.
رئیس‌جمهور یکی دیگر از موضوعات مهم در بخش میراث فرهنگی را معرفی مواریث فرهنگی و تاریخی دانست و گفت: مردم و نسل جوان را با به کارگیری راهنمایان مطلع با روایتهای شوق‌آفرین و افتخارآمیز از میراث فرهنگی با تاریخ غنی و دیرین کشور آشنا کنید تا مفاهیم عالی فرهنگی به این شکل منتقل و باعث آثار فرهنگی ارزنده شوند.
تلاش برای رسیدن عدد گردشگران خارجی به ۱۵ میلیون نفر در سال
آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش به بخش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: رونق صنعت گردشگری، اقتصاد گردشگری را فعال می‌نماید و در کنار گردش مالی قابل توجه و ظرفیت‌های فراوان برای ایجاد اشتغال، بار فرهنگی عظیمی نیز دارد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان برای رسیدن عدد گردشگران خارجی به ۱۵ میلیون نفر در سال اظهار داشت: گردشگری خانواده محور، لغو روادید گردشگری با کشورهای هدف، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری با اعطای تسهیلات و امکانات از جمله اقدامات لازم برای توسعه و رونق گردشگری است.
تلفیق صنایع دستی با دستاوردهای دانش‌بنیان برای خلق آثار ماندگارتر و ارزشمندتر
وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های کشور موظف هستند برای هدیه دادن، صنایع دستی هنرمندان ایرانی را در اولویت قرار دهند، اظهار داشت: به شرکت‌های دانش‌بنیان برای فناوری پایه شدن بخش‌های مختلف وزارتخانه از جمله صنایع دستی میدان عمل دهید. تلفیق صنایع دستی با دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان می‌تواند به ماندگارتر و ارزشمندتر شدن صنایع دستی کمک کند.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور نیز وزیر و ۴ تن از معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنانی به تشریح عملکرد یک‌ساله مجموعه خود پرداختند.

 


 
تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۷/۱۲، ۱۱:۵۶:۰۳       بازدیدها: 101