به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 20,090
بازدید دیروز: 23,262
بازدید هفته: 58,007
بازدید ماه: 130,922
بازدید کل: 24,831,045
افراد آنلاین: 389
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲٤ آبان ۱٤۰۳
Thursday , 14 November 2024
الخميس ، ۱۲ جمادى الأول ۱٤٤۶
آبان 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
3029282726
آخرین اخبار
۴ - آیت‌الله سبحانی: افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهارنظر نکنند ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
آیت‌الله سبحانی:
افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهارنظر نکنند

 ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
 
 
Image result for ‫آیت‌الله سبحانی: افراد غیرمجتهد در مسئله حجاب، اظهارنظر نکنند‬‎
استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه ۱۱ آیه درباره حجاب وجود دارد و اجباری و اختیاری بودن آن معنا ندارد، گفت: اظهار نظر درباره حجاب نباید از سوی افرادی که مجتهد نیستند مطرح شود و باید در این زمینه به مراجع مراجعه شود.
آیت‌الله سبحانی در درس خارج در مسجد اعظم قم، با ‌اشاره به اینکه در روایتی از معصوم(ع) بیان شده است که عباد خدا کسانی هستند که آنچه را می‌دانند بگویند و چیزی را که بلد نیستند درباره آن توقف کنند، اظهار کرد: علم انسان، محدود است؛ بنده از مرحوم علامه طباطبایی حتی یکبار «من» نشنیدم که بخواهند علمشان را به رخ دیگری بکشند، ولی «نمی‌دانم» فراوان شنیدم.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بیان فرموده‌اند که مبادا روحانیت در کاری مداخله کند که صلاحیت آن را ندارد؛ زیرا هر کسی را برای کاری ساخته‌اند؛ بنابراین در مسائل دینی باید به علما مراجعه شود همان طور که علما در فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی‌کنند.
به گزارش جام نیوز به نقل از ایسنا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: بنابراین اظهار نظر درباره حجاب نباید از سوی افرادی که مجتهد نیستند مطرح شود و باید در این زمینه به مراجع مراجعه شود.
این مرجع تقلید تصریح کرد: چیزی که محرم مطلق است، اجبار و غیر اجبار ندارد از این‌رو در مسائل دینی و اخلاقی مرجع اظهار نظر، علما هستند و باید از آنان در مسئله حجاب نیز پرسیده شود.
آیت‌الله سبحانی بیان داشت: ۱۱ آیه درباره حجاب وجود دارد و اجباری و اختیاری بودن آن معنا ندارد؛ وگرنه باید در همه گناهان نیز این دو قسم اجباری و غیراجباری را داشته باشیم.