به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,664
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 5,664
بازدید ماه: 26,634
بازدید کل: 23,688,456
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
بیانیه شماره ۸ - به مناسبت یوم الله ۹ دی ۹ / ۰ ۱ / ۱۳۹۳

                                                                                                         بیانیه شماره ۸ 

------------------------------

 به مناسبت یوم الله ۹ دی

بیانیه مجمع هم انديشي توسعه استان زنجان ،  به مناسبت یوم الله ۹ دی


یوم الله ۹ دی روز بصیرت و آگاهی مردم است - ایسنا

بسمه تعالی

حضرت امام خامنه‌ای (مدّظله‌العالی): «حماسه نهم دى 88، حادثه کوچکى نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمى، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهاى اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلى ملت ایران، یعنى حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى تبیین شود.»

«حماسه نهم دی، از این منظر کاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهای پیروزی انقلاب است؛ در این روز، مردم بر اساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه‌گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی، از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.»

حماسه بزرگ و غرورآفرین ۹ دی، اینک پنجمین سالروز خود را می‌گذراند، حماسه‌ای که صحنه تجلی دین‌مداری و ولایت‌مداری ملت قهرمان و موقعیت‌شناس ایران اسلامی بود، حماسه‌ای که بنیان آن بر ایمان و بصیرت ملت‌مان، مدیریت رهبرمان و عاشورای حسینمان استوار بود و توانست فتنه‌گران و دشمنان این ملت و انقلاب را مأیوس نماید و نشان دهد که انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران ریشه در قیام کربلا و عاشورای حسینی دارد و ملت ایران در حمایت از ولی و مولای و رهبر خود یکپارچه در صحنه حاضر است.

نهم دی ماه، نشان از جاودانگی بیعت و میثاق مردم ایران اسلامی با قرآن، عترت و ولایت است و این جاودانگی در قلب تاریخ این مرز و بوم ماندنی است. در این روز، ملت شریف و شهادت‌طلب ایران اسلامی به جهانیان نشان داد که برای همیشه بر شعار اصلی پیر جماران، که همان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، پایبند است.

حماسه ۹ دی نمایشی عظیم از بصیرت و وقت‌شناسی مردم ایران اسلامی است که همیشه در برهه‌های حساس تاریخی با حضور کارساز خود در بزنگاه‌های مهم انقلاب اسلامی نقش حیاتی خود را ایفا کرده و به نمایش گذاشته‌اند. بدون شک تعظیم و نکوداشت سالگرد این حماسه تاریخی در شرایط حساس امروز بسیار لازم و حیاتی است و موجب تعظیم شعائر اسلامی و بیعت مجدد با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌باشد.

۹ دی ماه ۸۸، تجلی دینداری و شور عشق‌ملت ایران به اهل بیت عصمت و طهارت صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین و عزم جدی و خلل‌ نا پذیر این ملت در تحقق جامعه مهدوی برای ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و روز یأس و شکست دشمنان است که برای همیشه انقلاب، عامل هوشیاری و حفظ بصیرت برای نسل‌ها در همه عصرها خواهد شد.

این حماسه عظیم که با حضور اقیانوس بی‌کران ملت در پهنه ایران اسلامی و ابراز انزجار مردمی انقلابی از هتک حرمت به مقدسات و ارزش‌ها در روز عاشورا تبلور یافت، این حقیقت را فریاد زد که پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی عامل نجات کشور بوده و خواهد بود. غبار فتنه به وسیله‌ی طوفان بصیرت امت اسلامی از میان جامعه موحدان رخت بر بست و این روز پرشکوه به فرموده‌ی امام عاشقان حضرت آیت الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (حفظه‌الله‌الزکیه) برگ زرین دیگری بر تارک ایران اسلامی گشت.

آری در یوم الله ۹ دی بود که باز هم مردم به صحنه آمدند و فتنه و آشوب را با فریادهای “یا حسین” خود محو و نابود کردند.

انقلاب اسلامی که دیروز نهالی کوچک بوده، به یاری همین ملت بصیر و همیشه آماده و حاضر در صحنه و خون پاک شهدای سرفراز این مرز و بوم، از سد تمام فتنه‌ها گذشته و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است.

مجمع هم انديشي توسعه استان زنجان ، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام راحل و رهبر فرزانه، یوم الله ۹ دی را به تمام ملت ایران تبریک گفته و اعلام می‌دارد که تا آخرین نفس خواهد جنگید و تا آمدن آخرین خورشید امامت، خود را سرباز انقلاب و مطیع رهبری آن می‌داند.

مجمع هم انديشي توسعه استان زنجان

۹ / ۰ ۱ /  ۱۳۹۳