به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 545
بازدید دیروز: 2,237
بازدید هفته: 5,452
بازدید ماه: 93,649
بازدید کل: 23,486,717
افراد آنلاین: 19
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۹ اسفند ۱٤۰۲
Tuesday , 19 March 2024
الثلاثاء ، ۹ رمضان ۱٤٤۵
اسفند 1402
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
29282726
آخرین اخبار
بيانيه شماره ۱ - سالروز حماسه ۹دی ۸ / ۰ ۱ / ۱۳۸۹
بيانيه شماره  -  ۱           
-----------------------------------
سالروز حماسه  ۹دی     
 
 بیانیه احزاب و تشکل‌های سیاسی به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه 9دی ...

 
نُــهــم ديماه سال ۱۳۸۸ ، روز بصيرت آحاد ملت مؤمن و انقلابي  ايران اسلامي بود. و  روز حماسه اي جاويدان از وحدت و يكپارچگي مردان و زنان كشور ولايتمدار بود .
نُــهــم ديماه سال ۱۳۸۸ ، روز دشمن شناسي و روز رو سياهي فتنه گران داخلي و حاميات صهيونيستي و آمريكائي و منافقان وطن فروش بدتر از كفار بود .

نُــهــم ديماه سال ۱۳۸۸ بی‌تردید تقابل یک جناح سیاسی؛ با جناح دیگر ـ در دایره نظام جمهوری اسلامی ـ یا غائله ای در چارچوب اختلاف میان نیروهای سیاسی باورمند به نظام دینی نبود. بلكه فتنه اي بود ، كه توسط شيطان بزرگ آمريكاي جنايتكار و صهيو نيست هاي خونخوار و منافقان طرح ريزي شده بود .
فتنه ۸۸ به روشنی برآمده از اراده دشمنان پنهان و آشکار و نیروهای برانداز داخلی و خارجی در مصاف با انقلاب و نظام و ملت بود ؛ فتنه ۸۸ نسخه اعطایی نظریه‌ پردازان کودتای مخملین به پیاده‌ نظام شان در داخل ایران به شمار می‌آمد و رجوع به توصیه‌‌ها و دیدگاه‌های عناصری صهیونیست همچون "‌مایکل لدین"،"جین شارپ"  و  "‌جورج سورورس"، جملگی حکایت‌گر یک واقعیت بزرگ و غیر‌قابل کتمان است ، اینکه فتنه ۸۸ نه پدیده‌ای اتفاقی که حاصل اتاق‌های فکر کانون‌های صهیونیستی بوده است.
وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری جنگ احزابی بود که کلیت نظام دینی و خاصه اصل مترقی‌ ولایت فقیه که شاکله جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، هدف گرفته بود ؛ انتخابات با هر نتیجه دیگری رقم می‌خورد به بهانه‌ای دیگر ، باز هم  سناریوی (آ مريكائي ، صهيونيستي)   آتش در تهران عملیاتی می‌شد.
در این انتخابات به رغم تحولات دو دهه گذشته در عرصه سیاسی کشور و اقدامات و تحرکات واگرایانه برخی از فعالان سیاسی کشور که از اصول و گفتمان ناب حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی عبور کرده بودند، فضای سیاسی کشور با مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری به گونه‌ای سامان یافته بود که جز این گفتمان، گفتمان‌های دیگر را مجالی در عرصه سیاسی کشور و رقابت‌های انتخاباتی نبود و اقبال
۰ ۴ میلیون نفر از واجدان شرایط رای (بیش از ۸۵ درصد) به این گفتمان در کشور نشان داد که مکتب امام (ره) با گذشت سه دهه همچنان در کشور پویا و زنده است.

ریشه اصلی شکل‌گیری فتنه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری به برخورد منافقانه طیفی از فعالان سیاسی حاضر در عرصه رقابت‌ها باز می‌گردد که به رغم عدم باور به این مکتب امام(ره)، صرفا برای جذب آرا مردم به عرصه پیوسته بودند و به همین دلیل پس از ناکامی در جذب آرای اجتماعی، با تغییر میدان بازی تلاش کردند تا شکست در صندوق‌های رای را در کف خیابان جبران کنند. به همین دلیل در جریان آشوب‌ها نه تنها ساختار سیاسی کشور و نیروها و نهاد‌های موثر در تثبیت این گفتمان را آماج هجوم‌های خیابانی خود قرار دادند، بلکه نمادها و شاخصه‌های اصلی آن گفتمان یعنی فرهنگ عاشورا، شعارهای بنیادین انقلاب در حمایت از مقاومت فلسطین و مظلومین و مستضعفان جهان را نیز هدف قرار دادند که شعارهای آنها در راهپیمایی روز قدس سال ۸۸ نماد بارز آن بود. اما این بار نیز همچون همه مقاطع بعد از انقلاب اسلامی محاسبات دشمنان و فریب خوردگان‌، اشتباه بود و غائله‌آفرینی آنان که همراه با تجارب آشوب‌های تیر 78 بود، به شکستی مفتضحانه منجر شد.
آنان‌ تصور نمی‌کردند که با ‌وجود موج بحران‌سازی علیه نظام و کشور همچون اعمال تحریم و غبارآلوده کردن فضای سیاسی و اجتماعی  جامعه‌، مردم ایران در اندک مدتی دوست را از دشمن باز شناسند . و ثابت کنند که با گذشت بیش از ربع قرن همچنان تا پای جان به انقلاب و نظام و میهن خود وفادارند و تبعیت از ولایت را تکلیفی شرعی می‌دانند.

از همین رو است که پس از طرح شعار «نه غزه نه لبنان» در خیابان‌های تهران، کنگره آمریکا با تصویب بودجه ۵ ۵ میلیون دلاری عملا به حمایت از فتنه‌گران برخاسته و اوباما را موظف می‌کند که با هزینه کرد آن در جنگ نرم علیه ایران، پس از سه ماه گزارش آن را به کنگره ارائه دهد.

۹دی، روزی است که در آن ملت ایران با قیام میلیونی علیه اقدامات فتنه‌گران و پیروان‌شان در ۸ ماه بخصوص اقدامات آنها در روز عاشورای سال ۸۸ به خیابان‌ها آمده و کار فتنه را یکسره کرده و برای همیشه به اقدامات غیرقانونی اصحاب فتنه پایان دادند.

نهم دی، شکست کودتای دشمنان مزدور كفر و نفاق جهاني علیه ایران ما بود.
نهم دی، انقلاب بصیرت همه آحاد ملت ايران  بود كه  انوار بصیرت را به افق آینده منتشر کرد.
  مجمع هم انديشي توسعه استان زنجان ، سالگرد حماسه نهم دی را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت ولايتمدار ایران اسلامي  تبریک می‌گوید و ضمن اعلام بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت، هموطنان عزيز را به هوشمندي در اين مقطع زماني حساس فرا مي خواند .

مجمع هم انديشي توسعه استان زنجان

 ۰۸/  ۰ ۱ / ۱۳۸۹