به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 226
بازدید دیروز: 2,237
بازدید هفته: 5,133
بازدید ماه: 93,330
بازدید کل: 23,486,398
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۹ اسفند ۱٤۰۲
Tuesday , 19 March 2024
الثلاثاء ، ۹ رمضان ۱٤٤۵
اسفند 1402
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
29282726
آخرین اخبار
جلسه دیدار مجمع هم اندیشی ، با آقای مهندس روح اله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

 جلسه دیدار مجمع هم اندیشی ، 

با آقای مهندس روح اله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان 

۱۴۰۱/۰۳/۲۹

لسه دیدار اعضای شورای مرکزی بازرسین و مسئولین کمیسیون های تخصصی با آقای مهندس روخ اله حسنی ریاست جهاد کشاورزی استان زنجان در ساعت ۵ بعد ظهر روز یکشنبه مورخه  ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید .

ابتدا دبیر مجمع با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت انتصاب آقای مهندس حسنی موفقیت ایشان را آرزو کردند و سپس به مسائل کشاورزی اشاره نمودند وگفتند که یکی از دغدغه های حضرت امام (ره) در اوایل انقلاب مسئله کشاورزی بود که فرمودن اگر در بحث کشاورزی خودکفا باشیم به سایر پیشرفت ها نیز دست خواهیم یافت در اوایل انقلاب به علت پایین بودن قیمت گندم کشاورزان اکثرا کار کشاورزی را رها و به شهر ها مهاجرت کرده بودند با دستور حضرت امام(ره)قیمت گندم بالا رفت و کشاورزان به سمت زمین های خودشان برگشتند و شروع به کاشت نمودند وبعد از چند سال به مرز خودکفایی رسیدند و درحال حاضر هم مقام معظم رهبری به شدت ار کشاورزی حمایت می کنند ما باید بحث جهاد کشاورزی را در مجموعه روستاییان جا بیاندازیم و تبیین کنیم که در صورت خودکفایی کشاورزی مخصوصا" محصول استراتژیک گندم ، جو،  ذرت و دانه های روغنی همه نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب شده وتحریم ها را بی اثر می شود .

سپس اعضاء به ترتیت زیر مطالبی بیان کردند .

حاج آقا چتری : در رابطه با صنایع تبدیلی در مناطق مختلف استان صحبت کردند .

مهندس نوروزی:  با توجه به محدودیت منابع مالی و افزایش قیمت وتجهیزات ومکانیزاسیون آبیاری وکنترل واستفاده بهینه وصرفه جویی ار منابع و امکانات کشاورزی و سیاست ها وحمایت وبرنامه ریزی در بخش کشاورزی  صحبت کردند .

حاج آقا گیلگک: با اشاره به زمین خواری و زمین زدایی و عدم مدیریت صحیح در 8 سال گذشته اشاره نمودند و به زمین خواری در شیت اشاره نمودند.

خانم آوازه:  با توجه به پیشنهادات انجام شده از بین جمع نیروهای دلسوز با توجه به اینکه در این حوزه تخصص دارتد استفاده شود و همچنین به طرح شهرک کشاورزی اشاره کردند که جلوی بیکاری رشنه های تحصیلی کشاورزی را می گیرد خیلی از بانوان هستند که در رشته کشاورزی تحصیلات خوبی دارند باید برای آن ها امنیت فراهم شود تا بتوانند در این حوزه فعالیت بنمایند .

آقای آقایی:  به ماده 100شهرداری و تحلف وجریمه اشاره وعنوان داشتند که آیا جهاد نیز واحد ها و مامورانی دارد که از تخلفات در زمین های کشاورزی و باغات جلوگیری نماید و آ یا نمی شود با استفاده از نهاد هایی مثل بسیج در جلوگیری از تخلف استفاده نمود .

حاج آقا منصوری:  به کار گروه های ایجاد شده در گذشته وکار جهاد کشاورزی اشاره نمودند وبه استفاده روستاییان  برای کاشت هندوانه وخربزه ونبود برنامه کشت وتبدیل شدن بستر های آب به پرورش ماهی اشاره کردند .

آقای مهندس حسنی:  ضمن تشکر از حضور و دغدغه مندی اعضای محترم مجمع هم اندیشی به بحث مشکلات به صورت خلاصه اشاره کردند وگفتند در حوزه آب نابسمانی زیادی وجود دارد به برداشت آب از رودخانه قزل اوزن و حق برداشت آب استان زنجان وگیلان اشاره فرمودند اگر بدانیم چقدر آب - زمین کشاورزی داریم میتوان الگوی کشت داد مثلا به جای برنج جایگزینی برای کشت نداریم و الگوی کشت مناسب مهم است و قیمت تمام شده برخی از محصولات بسیار مهم است ولی به خاطر فراوانی ارزان ارائه می شود . مهندس حسنی آمادگی خود را جهت حضور در یک جلسه دیگر برای بیان مفصل مطالب اعلام نمود .

جلسه در ساعت ۵۰/ ۱۸ با صلوات بر محمد وآل محمد (ص)  خاتمه یافت.