به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,223
بازدید دیروز: 2,237
بازدید هفته: 6,130
بازدید ماه: 94,327
بازدید کل: 23,487,395
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۹ اسفند ۱٤۰۲
Tuesday , 19 March 2024
الثلاثاء ، ۹ رمضان ۱٤٤۵
اسفند 1402
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
29282726
آخرین اخبار
جلسه اعضاء مجمع هم اندیشی ، با دکتر شعاعی معاون عمرانی استانداری زنجان ۱۴۰۱/۰۴/۱۴

 

جلسه اعضاء مجمع هم اندیشی ،

با دکتر شعاعی معاون عمرانی استانداری زنجان

۱۴۰۱/۰۴/۱۴

جلسه در ساعت ۱۷/۳۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد. 

ابتداء دبیر مجمع ضمن تشکر از آقای دکنر شعاعی بخاطر هماهنگی برگزاری جلسه ، بیان کرد که این جلسه دومین جلسه با جنابعالی است ، جلسه اول جهت عرض تبریک انتصاب بود و این جلسه به منظور ارائه و بیان مشکلات استان خواهد بود. ما تصمیم گرفتیم مطالب بصورت جمع بندی شده و توسط مسئول کمیسیون عمران مجمع هم اندیشی آقای مهندس نوروزی ارائه گردد.

سپس آقای مهندس نوروزی موارد تهیه شده را در ۲۴ بند ارائه نمود .

و در ادامه آقایان گیلک - حسینی -  فاتحی نژاد - منصوری و خانم آوازه مطالبی بیان کردند  .

 در پایان آقای دکتر شعاعی ، ضمن تشکر از اعضاء مجمع هم اندیشی به مطالبی که آقای مهندس نوروزی بیان کردند .

برخی از مشکلات در کارها تاثیر گذار است. از جمله اعتبارات و اهتمام به اتمام کار های نیمه تمام که کم هم نیست . و انواع واقسام ان وجود دارد که به لحاظ اعتباری برخی از آن ها تعیین و تکلیف گردیده است در بحث سرمایه گذاری ها اقداماتی انجام شده . از جمله هلدینگ شرکت گلرنگ،  کلنگ زنی مجتمع عظیم سلول درمانی در سلطانیه و کریدور سلطانیه به قیدار و همدان که بخش اعظمی از ان تا سال 1402افتتاح خواهد شد . که از اعتبارات ملی است و کمربندی قیدار نیز از محل درامد های محدوده خود شهر قیدار چهار بانده و تا سال 1402 پایان می یابد. که با اتمام ان بخش زیادی از ترافیک به آن سمت خواهد بود . که توسط جهاد نصر انجام می گردد .ادامه کریدور به محور طارم وصل میگردد که یک قطعه آن با قراردادی به مبلغ  600 میلیارد تومان منعقد گردیده است . و پروژه بعدی درحال عملیاتی کردن منطقه گیلوان و منجیل که با اتمام آن محور جایگزین مناسبی خواهد بود .

در خصوص استفاده از شرکت های دانش بنیان که از شعار سال حضرت آقا هم بوده است و درحوزه تخصصی آقای دکتر افشارچی است وما نیز در حال مکان یابی و شناسایی هستیم

درخصوص راشا کاسپین مشکل آب ومصرف آن حل و از پساب استفاده می کنند درخصوص فاضلاب نیز از سیستم های نانو فیلتر مقرر شده است که استفاده بشود و آلودگی خود مواد اولیه (کاغذ ) را راشا کاسپین نیز مشکل ساز است که مقرر شده است در خرید آن نیز تدابیر وتا حدی از آلودگی در خرید جلوگیری شود.

درحوزه راه ها نیز مقداری اعتبار وجود داشت که با تمدید 22راه روستایی در حال انجام است و آزاد راه قزوین- زنجان وعملیات ترمیم پوشش آن وتکمیل آن اشاره و زنجان - تبریز نیز فعلا تحویل اداره راهداری نشده است به دلیل هزینه های بالا واختلافات موجود باقی مانده است

دربحث دوخطه کردن را آهن پیشرفت کار 85درصد انجام شده است و با برخی از معارضین مواجه اند درمنطقه تاکستان که مشکل دارد.

در کیفیت مصالح کمیته کیفیت داریم که از زیر مجموعه های شورای فنی استان است وبا توجه به صرفه وصلاح تولیددکنندگان با برخی اقدامات انجام میشود مثلا در بحث بتن وعیار سیمان و فاصله حمل در بتنیر ها که کیفیت بتن را پایین می اورد اقداماتی از جمله مقاومت بتن را مطرح نموده ایم که بخشی از ان ها مربوط به نظام مهندسی وناظرین مربوطه است .

در بحث میراث فرهنگی نیز اشاره به مشکلات متعدد گردید که با توجه به اینکه مدیر جدیدا" انتخاب و در آینده نزدیک اقدامات وبرنامه های خوبی انجام خواهد شد .

بحث بهسازی بستر زنجانرود که بخشی ازآن درحال اجرا ست وطرح نیز برای سمت دیگر مطرح شده است

موضوع پارک گلستان وگاوازنگ و... را یادداشت کرده ام که بایستی پیگیری وانجام گردد

منطقه ویژه اقتصادی شروع واقداماتی انجام شده در بحث تمرکز زدایی اقنایی در مورد پزشکان جهت جابجایی وجود ندارد

بخشی از طرح سبزه میدان امسال انجام میشود همچنین استادیوم 15هزار نفری مشکل دارد واعتبارش دست خود وزارتخانه است سد مشمپا نیز به اعتباری معادل 2هزا میلیارد نیاز دارد

جلسه در ساعت ۱۹/۳۵ با صلوات بر مجمد و آل محمد (ص)  پایان یافت.