به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 554
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,722
بازدید ماه: 121,601
بازدید کل: 23,784,024
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
سفر وزیرخارجه ایران به ترکیه و سوریه روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود  ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
سفر وزیرخارجه ایران به ترکیه و سوریه
روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود
/منتظر روزهای پشیمان‌کننده باشند  
  ۱۴۰۱/۱۲/۱۹

رئیس‌جمهور اردوغان وزیر خارجه ایران را به حضور پذیرفت

وزیر خارجه ایران با بشار اسد دیدار کرد+فیلم- اخبار دیپلماسی ایران - اخبار  بین الملل تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب ۱۸ اسفند ماه در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت: ما در دمشق هستیم برای اعلام همبستگی و همدردی با یکایک عزیزان زلزله زده در کشور دوست و برادر سوریه.
رئیس‌دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: دیدار مفصلی با رئیس‌جمهور سوریه داشتیم و فرصتی شد تا ضمن اعلام همدردی و همبستگی درخصوص موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کنیم.
امیرعبداللهیان ادامه داد: متاسفانه کم کاری و کم توجهی جامعه جهانی به مشکلات ناشی از تحریم و سال‌ها جنگ تروریستی در سوریه و عدم رسیدگی شایسته به وضعیت زلزله زدگان بار دیگر استاندارد دوگانه مدعیان را اثبات کرد. 
همچنان دوست‌ روزهای سخت سوریه خواهیم ماند
وی با بیان اینکه ایران و سوریه دوست روزهای سخت یکدیگر هستند، اظهار داشت: ما همچنان دوست‌ روزهای سخت سوریه خواهیم ماند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: از گشایش‌های اخیر در روابط سوریه با کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و از اینکه کشورهای منطقه رفتاری واقع بینانه در قبال سوریه و واقعیت نقش مهم منطقه‌ای و جایگاه مهم سوریه اتخاذ کرده‌اند، خرسندیم. 
رئیس‌دستگاه دیپلماسی افزود: اینکه رژیم جعلی اسرائیل در سخت‌ترین روزهای زلزله در سوریه و از جمله حلب فرودگاه این شهر را مورد حمله و تجاوز قرار می‌دهد نشانگر نه تنها خوی وحشیانه این رژیم جعلی است، بلکه اثبات می‌کند رژیم جعلی اسرائیل از بحران‌های چندلایه داخلی قویا رنج می‌برد و با چنین رفتار وحشیانه خود به دنبال انحراف توجهات از بحران‌های چندلایه داخلی در درون رژیم صهیونیستی به سوی دیگر است.
این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان تصریح کرد: تردیدی نداریم که صهیونیست‌ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت. اما کشورهای منطقه در مسیر گفت‌وگو، تعامل و همکاری گام‌های قوی برخواهند داشت.
وی اظهار داشت: روزهای سختی در انتظار صهیونیست‌ها خواهد بود و منتظر روزهای پشیمان‌کننده باشند. وزیر خارجه کشورمان در این نشست خبری با بیان اینکه معتقدیم زمان خروج نیروهای خارجی از سرزمین سوریه و احترام به تمامیت ارضی این کشور فرارسیده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه طرف‌ها را به احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت و ثبات سوریه و منطقه دعوت می‌کندو به حمایت‌ها و کمک‌های خود برای اسکان هر چه بیشتر زلزله‌زدگان در سوریه و کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های پزشکی و درمانی ادامه خواهیم داد.
امیرعبداللهیان گفت: گفت‌وگوهای ما ناظر بر ثبات و امنیت پایدار در سوریه و منطقه است. دیدگاه‌هایی را در فرمت چهارجانبه ایران، سوریه، ترکیه و روسیه در دستورکار قرار دادیم. سایر موضوعات همه آن چیزهایی است که منافع دو ملت و کشور را در برمی‌گیرد.
وزیر خارجه کشورمان بیان کرد: امیدوارم استانداردهای دوگانه غربی و آمریکایی مانع از کمک‌رسانی سازمان‌های بین‌المللی به سوریه نشود.
وی همچنین بر ضرورت رفع فوری تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی کشورهای غربی علیه سوریه تأکید کرد.
فیصل المقداد: نقش ایران در روند آستانه و درباره تحولات سوریه مثبت بوده است
وزیر خارجه سوریه هم در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که در عملیات جست‌وجو و نجات پس از زلزله سهم ایفا کرد و اولین هواپیماهایی که به حلب و دمشق رسید از سوی ایران بود.
فیصل المقداد اضافه کرد: نقشی که ایران در روند آستانه و همچنین در تمامی مراحل تحولات در سوریه ایفا کرد نقش مثبتی بوده است.نقشی که ایران ایفا کرده، دائما مثبت بوده و نشانگر باور حقیقی این کشور به قوانین بین‌الملل و پایان‌دادن به مشکلات در منطقه است. ما از همان ابتدا از پیوستن ایران به مذاکرات چهارجانبه سوریه، روسیه، ترکیه و ایران استقبال کردیم.
وی همچنین گفت: همه تحریم‌هایی که ایران و روسیه با آن مواجه هستند یک تجاوز علیه بشریت است و تروریسم اقتصادی محسوب می‌شود.
قدردانی بشار اسد از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از زلزله‌زدگان سوریه
حسین امیرعبداللهیان عصر روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه در دمشق با بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، درباره گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین، تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین‌المللی گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.
در این دیدار رئیس‌جمهور سوریه از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: سفر امروز شما به مناطق زلزله زده نشان داد که حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست، بلکه جنبه‌های قوی معنوی دارد و ارزشمند است.
بشار اسد تأکید کرد: در شرایط حساس تحولات منطقه‌ای این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.
رئیس‌جمهور سوریه ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و سوریه، این مناسبات راهبردی را به نفع ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.
سفر امیرعبداللهیان به ترکیه به منظور ابراز همدردی دولت و ملت ایران در پی زلزله اخیر
وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه 17 اسفندماه به منظور ابراز همدردی دولت و ملت ایران در پی زلزله اخیر به ترکیه سفر کرد.
امیر عبداللهیان در بدو ورود به آنکارا گفت که به نمایندگی از رئیس‌جمهور و دولت و ملت ایران به مناطق زلزله زده ترکیه سفر و با همتای ترکیه‌ای نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای در آنکارا
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.
مولود چاووش‌اوغلو در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان در آنکارا، از ایران به دلیل حمایت‌هایش بعد از زلزله‌های ویرانگر اخیر در ترکیه تشکر کرد.
 مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعد از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، در نشست خبری مشترک با وی در آنکارا از ایران به دلیل حمایت‌هایش بعد از زلزله‌های ویرانگر اخیر در ترکیه تشکر کرد.
وی گفت: ایران بعد از زلزله‌های ترکیه با اعزام تیم‌های امدادی به سرعت وارد عمل شد، آنها کمک و چادر فرستاده‌اند و بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کرده‌اند. از ایران و مردم آن برای حمایت مداوشان تشکر می‌کنیم. 
چاووش‌اوغلو در ادامه گفت که در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، دو طرف درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند. وی افزود: «ما همچنین درباره انرژی، تجارت، حمل‌ونقل و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردیم. در حال گفت‌وگو برای تقویت روابط و همکاری با ایران هستیم»
به گفته وزیر خارجه ترکیه، آنکارا در حال تقویت همکاری با تهران در زمینه تامین گاز ایران به ترکیه است. 
هشدار به کشورهای منطقه درباره حضور رژیم صهیونیستی در منطقه
وزیر خارجه ایران هم در این نشست خبری با اشاره به باز شدن پای صهیونیست‌ها در قفقاز گفت: یکی از پیامدهای بحران در قفقاز باز شدن پای رژیم صهیونیستی در منطقه است. ما حضور صهیونیست‌ها در منطقه را تهدید جدی علیه صلح و ثبات منطقه می‌دانیم. صهیونیست‌ها هر جا پا گذاشتند، ثمره‌ای جز ناامنی و ایجاد بحران نداشتند. جمهوری اسلامی ایران به همه طرف‌ها هشدار می‌دهد که نسبت به رفتار رژیم جعلی اسرائیل هوشمندانه عمل کنند و در قفقاز و سایر مناطق پای رژیم صهیونیستی را باز نکنند.
روابط ایران و ترکیه تابعی از تحریم‌های یکجانبه نبوده و نخواهد بود
وزیر خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره تحریم‌ها علیه ایران و مناسبات ترکیه و ایران اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با ترکیه مبتنی بر برادری و همسایگی است و طبعا تابعی از مناسبات متاثر از تحریم‌های یک‌جانبه نبوده و نخواهد بود. 
وی با بیان اینکه تحریم امروز به چاقویی غیربرنده و ناکارآمد و صدایی زنگ زده و فرسوده تبدیل شده است، اظهار داشت: آنچه منافع دو کشور را رقم می‌زند، در دستورکار است.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۲/۲۰، ۲۰:۱۹:۲۳       بازدیدها: 59