به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 186
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 186
بازدید ماه: 186
بازدید کل: 23,662,017
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
اصلاح انقلابی و اصلاحاتی که آمریکا می‌خواهد(۲۰ )
اصلاحات و اصلاح طلبی انقلابی و آمریکایی « از دیدگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله)»

اصلاح انقلابی و اصلاحاتی که آمریکا می‌خواهد(۲۰ )

21- نهی از منکر زبانی، عامل اصلاح جامعه


مأمورين رسمى- چه مأمورين انتظامى و چه مأمورين قضايى- حق ندارند از مُجرم دفاع كنند. بايد از آمر و ناهى شرعى دفاع كنند. همة دستگاه حكومت ما بايد از آمر به معروف و ناهى از منكر دفاع كند.اين، وظيفه است.اگر كسى نماز بخواند و كس ديگرى به نمازگزار حمله كند، دستگاههاى ما از كدام‌يك بايد دفاع كنند؟ از نمازگزار يا از آن كسى كه سجّاده را از زير پاى نمازگزار مى‌كشد؟ امر به معروف و نهى از منكر نيز همين‌طور است. امر به معروف هم مثل نماز، واجب است. در نهج‌البلاغه مى‌فرمايد: «و ما اعمال البر كلها و الجهاد فى سبيل‌اللَّه عند الامر بالمعروف و النهى عن المنكر الا كنفثة فى بحر لجى.» يعنى امر به معروف و نهى از منكر، در مقياس وسيع و عمومى خود، حتى از جهاد بالاتر است، چون پایة دين را محكم مى‌كند. اساس جهاد را امر به معروف و نهى از منكر استوار مى‌كند. مگر مأمورين و مسئولان ما مى‌توانند آمر به معروف و ناهى از منكر را با ديگران مساوى قرار دهند؛ چه رسد به این‌که نقطة مقابل او را تأييد كنند!؟ البته جوان حزب‌اللهى هم بايد باهوش باشد. بايد چشمهايش را باز كند و نگذارد كسى در صفوف او رخنه كند و به نام امر به معروف و نهى از منكر، فسادى ايجاد نمايد، كه چهرة حزب‌اللَّه را خراب كند. بايد مواظب باشيد. اين، به عهدة خودتان است.
من يقين دارم- و تجربه‌هاى اين چند سال هم نشان داده- تا نيروهاى مؤمن و حزب‌اللهى براى انجام كارى به ميدان مى‌آيند، يك عده عناصر بدلى و دروغين، با نام اينها در گوشه‌اى فسادى ايجاد مى‌كنند تا ذهن مسئولان را نسبت به نيروهاى مؤمن و حزب‌اللهى و مردمى چركين كنند. مواظب باشيد. مسئله امر به معروف و نهى از منكر، مثل مسئله نماز است. ياد گرفتنى است. بايد برويد ياد بگيريد. مسئله دارد كه كجا و چگونه بايد امر به معروف و نهى از منكر كرد؟ البته من عرض مى‌كنم- قبلاً هم گفته‌ام- در جامعة اسلامى، تكليف عامة مردم، امر به معروف و نهى از منكر با لسان است؛ با زبان. اگر كار به برخورد بكشد، آن ديگر تكليف مسئولان است. آنها بايد وارد شوند. اما امر به معروف و نهى از منكر زبانى، مهمتر است. عاملى كه جامعه را اصلاح مى‌كند، همين نهى از منكر زبانى است. به آن آدم بدكار، به آن آدم خلافكار، به آن آدمى كه اشاعة فحشا مى‌كند، به آن آدمى كه مى‌خواهد قُبح گناه را از جامعه ببرد، مردم بايد بگويند. ده نفر، صد نفر، هزار نفر! افكار عمومى روى وجود و ذهن او بايد سنگينى كند. اين، شكننده‌ترين چيزهاست.
همين نيروهاى مؤمن و بسيجى و حزب‌اللهى؛ يعنى همين عامة مردم مؤمن؛ يعنى همين اكثريت عظيم كشور عزيز ما؛ همينهايى كه جنگ را اداره كردند؛ همينهايى كه از اوّل انقلاب تا به حال با همة حوادث مقابله كردند، در اين مورد مهمترين نقش را مى‌توانند داشته باشند. همين نيروهاى مردمى، كه اگر نبودند - اين بسيج اگر نبود، اين نيروى عظيم حزب اللَّه اگر نبود - در جنگ هم شكست مى‌خورديم؛ در مقابل دشمنان گوناگون هم دراين چندسال شكست مى‌خورديم و آسيب‌پذير بوديم. كارخانة ما را مى‌خواستند به تعطيلى بكشانند، نيروى حزب‌اللهى از داخل كارخانه مى‌زد به سينه‌شان. مزرعة ما را در اوايل انقلاب مى‌خواستند آتش بزنند، نيروى حزب‌اللهى از همان وسط بيابانها و روستاها و مزارع، مى‌زد توى دهانشان. خيابانها را مى‌خواستند به اغتشاش بكشند، نيروى حزب‌اللهى مى‌آمد سينه سپر مى‌كرد و در مقابلشان مى‌ايستاد. جنگ هم كه معلوم است! اين، آن نيروى اصلى كشور است. نظام اسلامى متّكى به اين نيروست. اگر مردم؛ يعنى همين نيروهاى مؤمن و حزب‌اللهى، با نظام باشند، با دولت باشند- كه هستند بحمداللَّه - اگر اين نيروى عظيم و اين نيروى بزرگ شكست‌ناپذير مردمى در كنار مسئولان و پشت سر مسئولان باشد- كه بحمداللَّه هست- هيچ قدرتى نمى‌تواند با جمهورى اسلامى مقابله كند.(160)
22- اصلاح امور منوط به اراده و تصمیم همة طبقات و همکاری با دولت، نه ارتباط با آمریکا
امام در نامه‌اى كه به رهبر شوروى سابق نوشتند، فرمودند: شما كه بساط جديدى را در كشورتان راه مى‌اندازيد، مواظب باشيد كه به غرب و به امريكا آن چنان گرايش پيدا نكنيد كه آنها بر امورتان مسلّط شوند! اين توصيه مورد توجه قرار نگرفت و امروز شما وضعشان را مى‌بينيد. رابطة با امريكا، از لحاظ اقتصادى، نتيجه‌اش همان چيزى است كه امروز شما در روسيه مى‌بينيد. بسيارى از كشورهايى كه من نمى‌خواهم اسم بياورم و رابطه‌هاى بسيار خوب و عالى با امريكا دارند، از لحاظ اقتصادى، وضعشان زير صفر و بسيار بد است و پول ملى‌شان بسيار بسيار بى‌ارزش است. اينها براى ملت ايران تجربه است. ملت ايران اگر بخواهد وضع مادّى و اقتصادى خود را اصلاح كند - كه البته بدون ترديد اصلاح خواهد كرد - اين به عزم، به اراده، به تصميم، به كار همة طبقات، به همكارى با دولت و حمايت از مسئولان كشور، به شجاعت در اقدام، به تأثير نپذيرفتن از سياستهاى خارجى و به تأثير نپذيرفتن از تبليغات بيگانه احتياج دارد. اينهاست كه وضع يك كشور را درست مى‌كند؛ نه ارتباط با امريكا، نه رفتن زير بار زورگويانى كه تجربة ارتباط با آنها را ما سالها در اين كشور داريم. ملت ايران گولِ اين تبليغات فريبندة دشمن را نمى‌خورد.(161)


23- امید به فرج، مایة اصلاح کارهای دنیا


ما ملت ايران بايد به اين معناى انتظار، بيش از گذشته تكيه كنيم، چون دنياى بشرى، به انتظارى كه ما داريم، محتاج است. اين اميدى كه در دل ملت ايران وجود داشت و در سایة آن توانست اين كارهاى بزرگ را انجام بدهد، ملتهاى ضعيف و مظلوم دنيا، امروز به اين اميد احتياج دارند؛ آنها هم بايد اين اميد را پيدا كنند. اگر پيدا كردند و نور اميد در دل ملتها تابيد، كارهاى دنيا اصلاح خواهد شد و مشكل ملتهاى مظلوم، اگر نگوييم به صورت كامل، به صورت معتنابهى- ولو در طول چند سال- حل خواهد شد. اما اگر اين اميد، در دلها نتابد و همان‌طورى كه شيطانها خواستند مردم مأيوس باشند، ملتها مأيوس بمانند، روزبه‌روز وضع بدتر خواهد شد.(162)


نکات تصریح فصل پنجم


برای اصلاحات واقعی و انقلابی باید لوازم آن را بدرستی شناخت و فراهم نمود.
در اصلاحات باید ساختار دقیق قانون اساسی به عنوان میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی، رعایت شود.
اصلاحات بایسته‌هایی دارد که بدون ملاحظه و رعایت آنها، نمی‌توان موفق به اصلاح جامعه شد.
اجرای حدود الهی، انجام فریضة امر به معروف و نهی از منکر، حفظ آرامش جامعه از جمله بایسته‌های مهم اصلاحات هستند.
اصلاحات باید بدون الگوگیری و تقلید از آمریکا و غرب و بی‌توجه به پسند و ناپسند آنان در الگوی اسلامی ایرانی انجام شود.
انتقاد مصلی و غیرغرض‌ورزی و پرهیز از بدگویی، از عناصر اصلی و مهم اصلاح امور هستند.
آرامش جامعه، لازمة اصلاح است، در محیط متشنج، هیچ اصلاحی امکان ندارد.
اصلاح‌گر و اصلاح‌کننده باید خودش پاک و برخوردار از صلاح باشد.
وحدت انسانهای خیرخواه و اصلاح‌گر، برای صلاح امور جهان، ضروری است.
لازمة اصلاح، اراده و تصمیم همة طبقات و همکاری با دولت است، نه ارتباط و چشمداشت از آمریکا.


فصل ششم


اصلاحات آمریکایی
اشاره
شیطان بزرگ، فریبهای بزرگ دارد. طرفداری از اصلاحات و حمایت از اصلاح‌طلبان، از آن فریبهایی است که اگر شیطان را نشناسی و رفتار او را با حضرت آدم ندانی، در دام او می‌افتی!
اصلاحاتی چون حقوق بشر و دموکراسی و مردم‌داری در سیرة آمریکاییها، ابزارهایی هستند برای پنهان کردن چهرة خشن، ضدانسانی و سلطه‌طلب خود. هر کشور و ملت و دولتی که سیطره و سلطة آمریکا را نپذیرد با چماق کردن چهرة خشن، ضدانسانی و سلطه‌طلب خود، هر کشور و ملت و دولتی که سیطره و سلطة آمریکا را نپذیرد با چماق همین اصطلاحات زیبا، مورد تهاجم قرار می‌گیرد! جنگ‌طلب، تروریست، ضدحقوق بشر، نامردمی و... معرفی می‌شود و فرصت می‌یابد تا با امپراتوری تبلیغاتی خود، افکار عمومی را آمادة سرکوب آن کشور کند و در این راه چراغ سبز سازمان مللِ دست‌نشانده، بهانة قانونی را به آمریکا می‌دهد.
حمایت از اصلاح‌طلبان و نوشتن سناریو و دیکتة اصلاح‌طلبی از این جمله ترفندهاست. وقتی صدای اصلاحات از ایران بلند شد، آمریکا با دستپاچگی، به حمایت برخاست. اصلاح‌طلبان غیرواقعی و غیرصادق هم از این حمایت خُرسند شدند، در حالی که حمایت شیطان، مایة سرافکندگی اوست و اینکه راه غلط است.
تبیین اصلاحاتی که مورد نظر آمریکاست و اصلاح‌طلبان - که آمریکا از آنها حمایت می‌کند- یک روشنگری بزرگ بود، به طوری که ملت بزرگ ایران، از این‌گونه اصلاحات و از آن نمونه اصلاح‌طلبان روی برگرداند و لذا آنان و اربابشان راه به جایی نبردند. اصلاحات آمریکایی، قبلاً در ایران آزمایش شده بود. همان راه و مسیری که رضاخان مستبد و محمدرضا پهلوی فاسد با حمایت انگلیس و آمریکا، سالها در ایران پیموده بودند و در نتیجه برای همه روشن گشت که اصلاحات رضاخانی همان اصلاحات آمریکایی بود.


اصلاحات انقلابی، اصلاحات آمریکایی


البته بعضى افراد هم هستند كه اسم اصلاح‌طلبى را مى‌آورند، اما مقصودشان اصلاحات امريكايى است! من يكى، دو سال پيش در نماز جمعه مطرح كردم كه ما اصلاحات انقلابى داريم و اصلاحات امريكايى. اصلاح امريكايى مظهرش اين است كه جرثومة فسادى مثل محمّدرضاى پهلوى، دوباره به ايران برگردد و امور را در قبضه خود بگيرد؛ بعد هم كليد طلايى سلطه اجنبى بر كشور را در سينى نقره به اربابان امريكايى تقديم كند! این‌که شما مى‌بينيد رسانه‌هاى امريكايى و انگليسى و سياستمدارانشان دم از اصلاحات در ايران مى‌زنند، منظورشان چنين چيزى است؛ يعنى جرثومة فسادى كه تابع و مُريد و آلت دست و كوچك اَبدال آنها باشد، در كشور بر سرِ كار بيايد و همه چيز را در خدمت آنها قرار دهد.(163)

پانوشتها:
160 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با فرماندهان گردانها و گروهها و دسته‌های عاشورای نیروهای مقاومت بسیج سراسر کشور در سالروز شهادت امام سجاد(ع)، 22/04/1371.
161 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با گروه کثیری از دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت 13 آبان‌ماه در سالروز میلاد امام علی(ع)، 12/08/1377.
162 - سخنرانی مقام معظّم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی شرکت‌کننده در سمینار «تبیین حکم تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره)»، در سالروز میلاد امام‌عصر(عج)، 11/12/1369.
163 - بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار با جوانان استان اصفهان، 12/08/1380.

پاورقي كيهان  - ۲۶/ ۱۱ / ۱۳۹۳