به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,899
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,959
بازدید ماه: 73,032
بازدید کل: 23,734,842
افراد آنلاین: 38
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4 - امکانات هست اقتصاد مقاومتی عَُرضه می‌خواهد ۲۰ / ۳ ۰ /۱۳۹۴
پیام آیت‌الله جوادی آملی به همایش امنیت پایدار


امکانات هست اقتصاد مقاومتی عَُرضه می‌خواهد

Image result for ‫آیت‌الله جوادی آملی‬‎

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش امنیت پایدار تاکید کرد: امنیت بدون اقتصاد مقاومتی هم حرفی پوچ است. هم امکانات هست هم جوانان و فقط مقداری عرضه برای اقتصاد مقاومتی می‌خواهد.

روز گذشته دومین همایش امنیت پایدار  با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.
در بخشی از پیام آیت‌الله جوادی آملی آمده است: برای تامین امنیت باید اضطراب‌زدایی کرد و امنیت بدون اقتصاد مقاومتی هم حرفی پوچ است. هم امکانات هست هم جوانان و فقط مقداری عرضه برای اقتصاد مقاومتی می‌خواهد.
در ادامه این پیام تاکید شده است: با نصیحت نمی‌توان ملت گرسنه را امنیت بخشید زیرا نه او آرام می‌شود و نه امنیت فراهم خواهد شد.
همچنین حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، در دومین همایش «امنیت پایدار» که در در دانشگاه جامع امام حسین‌(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یعنی مصونیت بخشی به فرد، جامعه، اسلام و نظام برای نیل به اهداف عالی قرآنی.
وی با بیان اینکه مهمترین مولفه امنیت ملی ما، اعتقاد و ایمان مردم است، افزود: ظرفیت‌سازی در فرد و جامعه برای ایجاد امنیت، باعث کاهش تهدیدات دشمن می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در بحث امنیت، تنها به امنیت شهروندان ملی خود نمی‌اندیشد،‎ با اشاره به حوادث کشور سوریه اظهار داشت: آنچه که امروز در این کشور اتفاق می‌افتد، دفاع از امنیت پایدار است.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن با منظومه امنیت ملی و نظام سازگاری ندارد‎، تصریح کرد: امنیت هر فرد دلداده‌ای به خدا در هرجای دنیا به امنیت ما وابسته است.
رئیسی گفت: اینکه آب خوردن خود را به مذاکرات وابسته بدانیم، یک خطای راهبردی است‎ که دشمن خواسته یا ناخواسته از این کد استفاده خواهد کرد. انسان نباید خود را محتاج دشمن نشان دهد.
در ادامه سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در همایش «امنیت پایدار»  اظهار داشت:  نظام‌های پیشرفته و مقتدر جهانی صاحب فناوری با انتقال ایده‌ها و فیلم‌ها و مطالب مبتذل، فروپاشی نظام اخلاقی جهان را تعقیب می‌کنند و دراین صورت جهان به سمت ناامنی سوق می‌یابد.
وی افزود: وقتی قدرت‌های بزرگ بیش از حد در عالم گسترش نظامی می‌یابند و با توحش سیاسی و سقوط ارزش‌های الهی همراه می‌شوند، زوال قدرتها شکل می‌گیرد و این منطق آمریکاست.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ابراز داشت: آمریکایی‌ها حرفهای شیکی درباره امنیت و پیشرفت در جهان میزنند اما بدترین دشمنان ما هستند.
سردار سلامی با اشاره توانمندی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری‌های دفاعی و موشکی گفت: نکاتی که حضرت آقا در مورد دقت موشکها فرموده‌اند قبل از اینکه فنی باشد، سیاسی و اعتقادی است در حالیکه برای دشمنان، کشتن انسانها اهمیتی ندارد و به دقت نیازی ندارند‎.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وقتی ما آمریکا را دشمن اصلی بدانیم، طبق قرآن اگر کسی اینها را ولی و سرپرست و دستی که برایش ولایت داشته باشد بداند، می‌شود از خود آنها. در این صورت آنها شما را رها نمی‌کنند تا تسلیم شوید و از دینتان دست بردارید. امروز صحنه مذاکرات 5+1  تفسیر همین موضوع است.
به گزارش فارس، جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌سازی در بیرون، گسترش عوامل ظرفیت سازمانی، توسعه توان نظامی در کشور و جلوگیری از نفوذ تفکرات دشمن، از برهم زدن امنیتمان توسط آنها جلوگیری می‌کنیم.
همچنین سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه دومین همایش امنیت پایدار که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ایرانی بودن موشک‌های زلزال که اخیرا در عراق علیه تروریست‌های داعش بکار رفته، گفت: ملت‌های بپا خاسته منطقه از تجارب کلان انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند.
وی حضور سامانه موشکی ایرانی در الانبار عراق را تایید نکرد و ادامه داد: مقاومت منطقه از جمله حزب الله لبنان، رزمندگان یمن و عراق متکی به توان موشکی خود هستند و این موضوع در عراق و مقابله با تروریسم، یک حرکت مردمی زیر نظر مراجع است.
همچنین حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جاری، خطاب به طلاب، روحانیان و مبلغان گفت:  یکی از مهم‌ترین مسائل دعوت به وحدت و اتحاد است؛ ساده‌لوحی است تصور کنیم اگر توافقی حاصل شود این افزون‌طلب‌ها و زیاده‌خواه‌ها دست از سر ما بردارند؛ این مسئله هم حل شود فردا مسئله حقوق بشر و امثال آن را بهانه خواهند کرد.
این مرجع تقلید افزود: تا تسلیم اینها نشوی، رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نشناسی و از حقوق بشر مد نظر آنها پیروی نکنی آنها دست از سر ما برنمی‌دارند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: آنها با اصل نظام، عزت و استقلال ما که برای آنها و منافع شان مشکل‌آفرین شده مشکل دارند، به همین خاطر نیز تکفیری‌ها را حمایت می‌کنند.