به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,297
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 16,944
بازدید ماه: 37,914
بازدید کل: 23,699,735
افراد آنلاین: 42
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
گردآوری میانه‌روهای طرفدار آمریکا (۲۲)
طرح پیشنهادی لانه جاسوسی
 
گردآوری میانه‌روهای طرفدار آمریکا 

Image result for ‫پیشنهاد لانه جاسوسی آمریکا  شناسائی  میانه‌روها‬‎

Image result for ‫لانه جاسوسی آمریکا‬‎

سفارت آمریکا: مقاله هم برایتان می‌نویسیم!
ارتباط با عناصر خودفروخته و نفوذ آنها در احزاب و نشریات وابسته از دیگر ترفندهای سرویس‌های جاسوسی غرب بوده و هست. در سند زیر ضمن بیان ارتباط عناصر اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در تهران با یکی از همین عناصر (حسن شریعتمداری که اینک از عوامل مهم ضد انقلاب خارج کشور است)، علنا درباره مراحل نفوذ و حتی تاسیس روزنامه (که در آن صورت می‌توانند مقاله هم برای روزنامه یاد شده بنویسند) رهنمود می‌دهند.
«...16خرداد 58  اعضاء - سرّی
 از: رئیس 452647
به: تهران با حق تقدم
 هشدار  شامل منابع و شیوه‌های اطلاعاتی است
 حساس. اس. دی. ولید
  ... باملاقات قرارگاه باحسن پسر شریعتمداری موافقت می‌شود. با این وجود، از گلگروف درخواست می‌شود خود را مقید کند به اینکه نقش یک کارمند سیاسی را ایفا نماید که علاقه‌مند به ملاقات با یکی از شخصیت‌های اصلی ایران است و برای حفظ شهرت و آینده سیاسی شریعتمداری تأکید دارد بر اینکه ملاقات بااحتیاط برگزار گردد. ... ارتباط را بر مبنای مخفی قرار دهیم و امکان حمایت احتمالی از شریعتمداری در یک زمان آینده را فراهم کنیم. ... در رابطه با اس. دی. راتر/4، ما علاقه وافرداریم به اینکه فعالیتهای سیاسی او و هرگونه اطلاعات ناشی از آن را اداره کنیم. ما با فکر وسیله ارتباط جمعی به عنوان طرح پیشنهادی برای کمک به گردآوری میانه روهای طرفدار آمریکا از حوزه‌های دینی، غیردینی، سیاسی و نظامی موافقت داریم. هرگاه روزنامه وی تأسیس گردید، ما خواهیم توانست مقالاتی برای آن تهیه کنیم. تحت شرایط مناسب ما می‌توانیم در صورتی که خواسته شود امکان دادن توصیه‌های تخصصی را در نظر بگیریم.
 5- برای آنکه اطلاع موثقی از گروههای قدرت در ایران به دست آوریم و با این وسیله به مسئولین سیاسی آگاهی بهتری بدهیم درباره اینکه منافع آمریکا در کجا تأمین می‌شوند و کدام راه‌حل‌ها اقدامی واقع‌بینانه هستند، ما احتیاج به توسعه استعداد گزارشگری داریم. تنها تحت این شرایط می‌توانیم اقدام سیاسی گسترده‌تری را «برای قرارگاه» پیش‌بینی کنیم. کمال مطلوب این است که و.... منابع ذخیره گزارشگردر سایرمراکز عمده کشور، گزارش‌های بیشتر درباره قبایل و ارتش، منابعی بین بازرگانان وسایر گروه‌های قدرت داشته باشیم. در عین حالی که خود اذعان داریم این یک برنامه دراز مدت است، ولی بعضی منابع هم اکنون درموقعیتی قراردارند که می‌توان تشویقشان کرد درآینده نزدیک اطلاعات سیاسی تهیه کنند ما از باراضافی که بردوش یک قرارگاه دو نفره گذارده شده آگاهیم وبه عنوان بهترین کاری که از ما در اینجا برمی‌آید تا کوشش‌های تهران راتکمیل کنیم این است که همچنان به شناسایی منابع بالقوه ادامه دهیم...»
جاسوسی با کد رمز برای تمام فصول
رحمت الله مقدم مراغه‌ای از دیگر عناصر وابسته به سفارت آمریکا بود که نفوذ بسیاری در میان شبه روشنفکران و همچنین عناصر دولتی و ارکان مختلف دولت موقت داشت. وی از عوامل مهم شکل‌گیری مجدد کانون نویسندگان در سالهای 56 و 57 بود که نقش مهمی در تشکل شبه روشنفکران وابسته به دستگاه‌های مختلف رژیم پهلوی زیر پرچم مخالف خوانی کاذب برای سوار شدن برموج انقلاب و نهضت مردم ایفا نمود. همچنین از بنیانگذاران جمعیت به اصطلاح طرفداران آزادی بود که بعدا در جریان انقلاب، در جهت اجرای فشارهای به اصطلاح حقوق بشری آمریکا و غرب بر انقلاب و نظام اسلامی فعالیت بسیاری داشت. همچنین در دولت بازرگان، به مقام استانداری آذربایجان شرقی رسید.

پاورقي كيهان  - ۳۱ / ۰۲ / ۱۳۹۵