به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,434
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 18,081
بازدید ماه: 39,051
بازدید کل: 23,700,872
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
بازیافت جاسوس کددار برای مبارزه با انقلاب (۲۳)
شیوه‌های نفوذ فرهنگی به روایت اسناد لانه جاسوسی
 
بازیافت جاسوس کددار برای مبارزه با انقلاب
 
Image result for ‫حسن نزیه‬‎


حقوق بشر آمریکایی وجه دیگر نفوذ فرهنگی


 یکی دیگر از عوامل و عناصر جاسوس آمریکا در دوران آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، شخصی به نام حسن نزیه بود که به همراه ضدانقلابیون فراری مانند عبدالکریم لاهیجی، موسس جمعیت حقوقدان‌های ایران و جمعیت ایرانی دفاع از آزادی و حقوق بشر  و همچنین در دوران اوج‌گیری انقلاب و سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، رئیس کانون وکلاء بود که با سخنان ضد انقلابی خویش در کنگره حقوقدان‌ها، در همان روزهای اول انقلاب، شهید دکتر بهشتی را وادار به اعتراض و انتقاد کرد که «... مبادا کنگره‌های شما نسخه دوم کنگره‌های اندیشمندان شاهنشاهی باشد...».
حسن نزیه که عضو نهضت آزادی بود در دولت موقت به ریاست شرکت ملی نفت هم رسید. با افشای اسناد لانه جاسوسی آمریکا روشن شد که وی از جاسوسان کد‌دار و عناصر نفوذی سفارت بوده و از سالها قبل در رابطه با این لانه جاسوسی فعالیت داشته است.  
نام اصلی: حسن نزیه
 نام رمز: اس.دی.پوتی
 با توجه به سند شماره 1 این گونه استنباط می‌شود که حسن نزیه قبل از 11 مرداد 58 و حتی قبل از انقلاب با سیا ارتباط داشته و سیا مجدداً تمایل یافته که تماس خود با نزیه را از طریق رابط سابق وی جوزف دبلیو. آدلسیک برقرار کند. آدلسیک در سالهای پیش ازانقلاب معاون رئیس و رئیس قرارگاه سیا در تهران بوده است. در این رابطه سیا سعی می‌کند تا از برنامه‌های مسافرت نزیه به خارج اطلاع پیدا کند تا این تماس در خارج از ایران صورت بگیرد. از مرکز سیا به قرارگاه تهران اطلاع داده می‌شود که این طرح را تا ورود آدلسیک به تهران به تعویق بیندازد تا آدلسیک در یک جلسه توجیهی در آبان 58 قبل ازاینکه نزیه مأمور قرارگاه را ببیند، تمایل وی را برای همکاری مجدد ارزیابی نماید.
«...6 مرداد 58  اعضاء سرّی
 از: رئیس 487419
به: فوری به لندن پاریس - رونوشت برای تهران
 هشدار  شامل منابع و شیوه‌های اطلاعاتی است. حساس
 عطف به: لندن 16438 ب. پاریس 11196
 1- موافقت می‌شود که کیلتایگر با مأموریت موقت به فرانسه برود تا با فتح الله ملاقات کند. تأییدیه موقت عملیاتی در دست تهیه است.
2-در گفت‌وگوهای خود با فتح‌الله لطفاً سعی کنید از طرح‌های نزیه «هویت» برای مسافرت در آینده نزدیک اطلاع حاصل کنید. ستاد مایل است در اولین فرصت در خارج از ایران مجدداً بین نزیه و رابط سابق وی در سیا، جوزف دبلیو. آدلسیک رابطه برقرار کند...
رسانه‌ها، محملی برای کسب اطلاعات از درون
شائول بخاش  از نقش آفرینان فعال و مرتبط با رسانه‌های اصلاح طلب در دهه 80 بود. بخاش در سالهای دهه 40 و جنگ اعراب و اسرائیل، نقش بسزایی در روزنامه کیهان و سردبیری کیهان اینترنشنال داشت. همسر وی، هاله اسفندیاری (که در جریان کودتای مخملی علیه نظام اسلامی به جرم عاملیت موسسات صهیونیستی وودرو ویلسون و جرج سوروس بازداشت شد)  همراه و همکار او در این فعالیت‌ها بود. سند زیر از جمله اسناد لانه جاسوسی آمریکاست که از ارتباط ماموران اطلاعاتی سفارت آمریکا با شائول‌بخاش پرده برداشته و  نشانگر عمق نفوذ عوامل استکبار برای رخنه اطلاعاتی در میان لایه‌های مختلف اجتماع است.


بررسی طرز فکر ایرانیان در قبال افزایش حضور بیگانگان در ایران


(SHAUL BAKHASH ) مصاحبه با روزنامه‌نگار شائول بخاش
 تاریخ 22 فوریه در حین صرف ناهار در یک رستوران « آقای بخاش گفت احساس می‌کند که اقدامات سفارت درزمینه تحقیقی وتفحص پیرامون این موضوع بسیار بجاست... در پاسخ به این سؤال که آیا بیگانگان تأثیری در زندگی او دارند یا خیر؟ وی گفت که آنها یک تأثیر مثبت دارند. فروشگاه واقع در محله آنها اکنون به سوپر مارکت تبدیل شده و نیاز خارجیها را تأمین می‌کند. در این فروشگاه کالاهایی یافت می‌شود که در نقاط دیگر شهر غیرقابل دسترسی است... او می‌گوید که اغلب اظهاراتی منفی در مورد خارجی‌ها می‌شنود، بطور مثال در صف اسکی شنیده است که مردم می‌گویند «من که برای اسکی به آلپ نمی‌روم؛ چرا آنها به اینجا می‌آیند و صف اسکی ما را طویل‌تر می‌کنند... یکی از مهم‌ترین نکات نگران‌کننده این احساس است که خارجیها بیش از ایرانی‌ها در کارهای مشابه حقوق دریافت می‌دارند، در حالی که صلاحیت آنها نیز ممکن است بیش ازصلاحیت همتاهای ایرانی شان نباشد. بعنوان مثال وی گفت مهندسین مشاور گاهی کارمندان خود را از اروپا و آمریکا وارد می‌کنند تا جایگزین ایرانیانی شوند که از همان صلاحیتها برخوردارند و حتی در همان دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند...»

پاورقي كيهان  - ۰۴/ ۰۳ / ۱۳۹۵