به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,412
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,451
بازدید ماه: 18,241
بازدید کل: 23,506,613
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
بررسی علل بد حجابی 9 - بدحجابی پروژه‌ ای ‌مهم برای ‌نفوذ دشمن ) ۰۷ / ۰۹ / ۱۳۹۴
بدحجابی و به مخاطره افتادن امنیت اخلاقی در جامعه اسلامی -بخش نخست
 
 بررسی علل بد حجابی
 
9 - بدحجابی پروژه‌ ای ‌مهم برای ‌نفوذ دشمن
 
Image result for ‫بدحجابی پروژه‌ ای ‌مهم برای ‌نفوذ دشمن‬‎
 

 

فاطمه داداشی

«حجاب براى زن، به معناى ذلت نيست؛ بلكه به معناى عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلكه عصمت و حفاظت زن و مرد هردوست. حجاب به معناى چادر نيست؛ اما چادر در نزد ما ايرانى‏ها كه زن‏هاى ما از قديم داشتند، بهترين نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممكن است. حجاب به معناى پوشيدن سالم [است‏]؛ نه پوشيدنى كه از نپوشيدن بدتر است. به تعبير روايات، پوشيده عريان كه در عين پوشيدگى، مثل انسان برهنه و عريان است. آن پوشيدن، به درد نمى‏خورد؛ حجاب نيست؛ پوشيدن سالم كه سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پاى بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسيارى فقها مستثنا مى‏دانند؛ البته در مواردى كه صورت بدون آرايش و ساده باشد؛ اين هم معناى حجاب.»
اینها بخشی از بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب درباره حجاب است.
شايد گمان کنيم که با پايان يافتن جنگ تحميلي دشمن پاي خويش را از مرز و بوممان کنار کشيده است . اما واقعيت اين است تازه پس از اتمام  جنگ بود که دشمن نبردي نرم و خزنده را در حوزه فرهنگ و اعتقادات مذهبی و اسلامی مردم دراين  کشور آغاز نمود.
جنگي نابرابر  از نظر ابزار با عقيده و ايمان مردمانمان،  جنگ با اعتقادات و مذهبمان.
دشمن امروز باسلاحي نو در برابرمان  قد علم کرده است. دشمن ما دشمن ضعيفي نيست که يک‌شبه  تصميم گرفته باشد که  بنيان‌هاي اساسي کشوري ديگر را هدف قرار دهد وآن را سست نمايد. آنها در کارخويش کارآزموده‌اند. کافي‌است نيم نگاهي به تاريخ جوامع اسلامي که دستخوش چنين شبيخوني شده‌اند، بيندازيم تا رد پاي آنها را در لابلاي اوراق تاريخ بيابيم.بهترين نمونه از آن،  سرنوشت مسلمانان آندلس است.
اما امروز پشت پرده اين کشف حجاب‌ها چه سناريوهايي که نوشته نشده است. وقتي دشمن از فرسنگ‌ها راه دور، بازيگري را که  ستاره هنري قشر جوان اين مملکت است انتخاب مي‌نمايد، مطمئناً هدفي را دنبال مي‌کند که همان سست نمودن ايمان وعقيده جوانان اين جامعه است.
 ديروز گلشيفته فراهاني را ابزار نيل به هدف خويش قرار مي‌دهد و امروز بازیگر دیگری را، و فردا و فرداهای دیگر هم برنامه‌های دقیق و حساب شده‌ای را پیش‌رو دارد.
  از همه مهم‌تر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز همیشه باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم که همواره ما را بر شناخت بیش از پیش دشمن و راه‌های نفوذ توصیه می‌فرمایند.
حال این سوال پیش می‌آید که چرا برخی افراد از روی ناآگاهی نه تنها قانون جامعه اسلامی را زیر پا گذاشته، بلکه با شکستن حریم‌های شرعی برای سایر شهروندان مومن وانقلابی دشواری‌هایی ایجاد می‌کنند و به راستی چرا برخی‌ها با نوع پوشش غیر اسلامی خود امنیت اخلاقی جامعه اسلامی را در خطر نفوذ دشمن قرار می‌دهند؟
در گزارش امروز و فردای کیهان به بررسی این مهم پرداخته‌ایم.
نیروی انتظامی پیشرو
 در اجرای امنیت اخلاقی
یکی از ناهنجاری‌هایی که در اغلب کوچه و خیابان‌های شهر شاهدش هستیم حضور برخی خانم‌های بدحجاب است.
البته برخی دیگر هم پا را فراتر نهاده و در خودروها کشف حجاب می‌کنند و معمولا در بالاشهر تهران چنین اقدام غیرقانونی  گاه دیده می شود. حرکتی که هم قانون و هم شرع جامعه اسلامی را نادیده گرفته است.
 چندی پیش سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تخلفات مشهودی که در اتوبان‌ها، خیابان‌های اصلی و فرعی در شهرهای بزرگ و پایتخت رخ می‌دهد، گفت: «پلیس راهور به خاطر اجتماعی بودن و برخورد داشتن با همه افراد جامعه برطبق قانون موظف به برخورد با این هنجارشکنان است. برای ما نوع خودرو فرقی نمی‌کند، راننده پورشه‌سوار باشد یا پرایدسوار در صورت اقدام به تخلف، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، تخلف ازسرعت مطمئنه، ویراژ دادن و یا انجام دوردور در خیابان‌های بزرگ و اتوبان‌ها حتما باید جریمه شود و با آن برخورد جدی صورت گیرد.»
 سردار اشتری در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌ها که اعلام کرده بودند پلیس راهور فقط با خودروهای مدل بالا برخورد می‌کند، افزود: «قانون برای همه یکسان و برابر است. پرایدسوار و پورشه‌سوار برای ماموران پلیس فرقی نمی‌کند. از همین جا اعلام می‌کنم برخورد با خودروهای متخلف ظرف12تا 24 ساعت انجام می‌شود و ماموران مکلفند ضمن رعایت قانون با متخلفان اعم از رانندگان خودروهای سواری و موتورسواران متخلف که اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و کشف حجاب در معابر عمومی می‌کنند، برابر قانون برخورد کنند.این برخورد با حفظ تمامی قوانین و مقررات و رعایت رأفت اسلامی انجام می‌شود.»
هنرمندان در سرلیست پروژه نفوذ دشمن
امروز بدون شک هنرمندان در سرلیست اصلی پروژه نفوذ دشمن در بحث ترویج بدحجابی در کشورمان قرار دارند و باید بیش از پیش مراقب تحرکات دشمن در این حوزه باشیم.
این را محمدعلی اصلانی‌زاده کارشناس امور فرهنگی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید و در ادامه تاکید می‌کند: «متاسفانه باید اذعان داشت که درچند سال اخير برخي از بانوان هنرمند و بازيگر کشورمان رسالت خويش را که حفظ و حراست از اعتقادات اين مرز و بوم و بسط و گسترش آن درقالب هنر ایرانی اسلامی است رعايت ننموده و با همپا شدن دریکی از مهم‌ترین پروژه‌های نفوذ دشمن که همانا رواج بي‌حجابي در جامعه است با آنان همسو شده‌اند و به قول معروف آب در آسياب دشمن ريخته‌اند، که نتيجه آن‌هم اين مي‌شود که فردي به‌نام «صدف.ط» با برنامه‌ريزي از قبل تعيين شده به دامان کساني  پناه مي‌برد که در وهله اول دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک هستندو دين‌، اعتقاد‌، ناموس وشرفش را نشانه رفته‌اند‌.»
این استاد دانشگاه تصریح می‌کند‌: «این بازیگر تصويري نيمه عريان از خود در فضاي مجازي پخش کرد و فرياد سرداد که کارد به استخوانش رسيده واز شدت خفگي زنجيرگسيخته و از قفس آزادگشته است! کسي که معناي آزادي را درگسستن از همين چند تکه جامه مي‌داند چه بهتر که طعمه گرگ گردد. اما نکته قابل بحث اینجاست که این بازیگر نمی‌داند پروژه نفوذ دشمن سرزمینش را تکمیل کرده و به پازل استکبار پیوسته است.»
 این استاد دانشگاه در ادامه همین بحث ادامه می‌دهد: «بدون شک این فرد اولين فردی نیست که در دام پروژه دشمن علیه حجاب اسلامی قرار می‌گیرد و چه بسا آخرين نيز نخواهد بود.اما رسالت مهم ما در این میان ایجاب می‌کند در این عرصه با هوشیاری و آگاهی بیشتری قدم برداریم و طبق فرموده مقام معظم رهبری مراقب باشیم تکمیل‌کننده پروژه نفوذ دشمن نباشیم.»
گلایه راوی کتاب «دا» در بحث حجاب
پس از چاپ کتاب زيبا و تاثيرگذار «دا» صحبت‌هايي ازخانم سيده‌زهرا حسيني راوي کتاب «دا» راجع به وضعيت حجاب کنوني جامعه انتشار يافت که بسيار تاثر آلود بود.
خانم حسینی در منطقه بالاي شهر تهران شاهد بودند که خانم‌ها بدون روسري در حال رانندگي هستند، به قولشان نه اينکه روسري از سرشان افتاده و دور گردن‌شان باشد، اصلا روسري نداشته‌اند.
وی در این‌باره می‌گوید: «‌آيا ما شهيد داديم که این بی‌حجاب‌ها و بد‌حجاب‌ها همه جا را بگيرند؟»
اين يک نمونه از درد  دل‌هايي است که از زبان کساني که در دوران جنگ تحمیلی عزيزانشان را در راه اعتلاي ميهن اسلامی تقديم مام وطن کردند‌، شنيديم.
خانواده‌های شهدا حامی طرح
مبارزه با بدحجابی
امروز اما اگر پای درد دل بسیاری از خانواده‌های شهدا و افراد انقلابی و متدین کشورمان بنشینید خواهید دید که همه نگران رواج بی‌حجابی در جامعه هستند و همه به نوعی حامی مسئولان مربوطه خصوصا برادران نیروی انتظامی در طرح مبارزه با مظاهر بد‌حجابی هستند.
 عضوخانواده شهید منصور اوسطی، از شهدای گرانسنگ گروه دستمال سرخ‌ها به فرماندهی شهید والا مقام اصغر وصالی، در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان می‌گوید: «امروز متاسفانه دشمن به شیوه‌های مختلف بدحجابی و بی‌حجابی را به شکل بسیار گسترده‌ای در جامعه اسلامی رواج داده و حقیقتا دل خیلی از انقلابیون و مدافعان میهن اسلامی و پیروان راه امام و رهبری را به درد آورده است.»
وی در ادامه تصریح می‌کند: «‌برای مبارزه با ترویج بدحجابی به عزمی فراتر از اقدام برادران نیروی انتظامی نیاز داریم و متاسفانه این عزم جدی را در دولتمردان نمی‌بینیم و این موضوع برای ما بسیار جای تامل و تاسف دارد.»
باید بسیجی وار در مبارزه با بدحجابی
 عمل کرد
اما در این میان چه بسيار پدران و مادران بزرگوار شهدايي که حتي همان يک جمله درد‌دل را نيز نمي‌توانند بازگو کنند و مجبورند هر روز شاهد صحنه‌های بد‌حجابی باشند و دندان روي جگر بگذارند و دم برنياورند.
یک تحلیلگر مسایل اجتماعی در این‌باره می‌گوید: «به عقیده من باید بسیجی‌وار در مبارزه با بدحجابی عمل کرد، چرا که وظيفه همه آحاد جامعه است با يک حرکت خودجوش و عزمی ملی و انقلابی  جلوي  اين ناهنجاري‌ها را بگيرند و نقشه‌هاي شوم دشمن استکباری را نقش برآب نمايند.»
وی تصریح می‌کند: «‌امروز دشمن با همه توانش قصد سست نمودن ايمان و عقيده پاک جوانان ايران اسلامی را دارد و با ترویج بدحجابی می‌خواهد به اهداف ضدفرهنگی خود علیه کشورمان برسد و براي رسيدن به اين مقصود از هيچ تلاشي فروگذار نیست وتنها راه مقابله با حيله‌هاي دشمنان، هوشياري نسل جوان جامعه در برابر تحرکات دشمن و گوش دادن به فرامین حکیمانه مقام معظم رهبری است که به خوبی نقشه راه را می‌شناسد و هر از گاهی با سخنرانی دوساعته تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند.»
این کارشناس اجتماعی ادامه می‌دهد: «اما اين هوشياري از طريق آگاهي‌بخشي ارگان‌هاي فرهنگي و اجتماعي و رسانه‌های جمعی خصوصا صداوسیما و همچنين خانواده‌ها ايجاد مي‌شود. معرفي الگوهاي مناسب  در زمينه‌هاي هنری، ورزشي و... همچينن سرمايه‌گذاري‌هاي دقیق و کارشناسی شده در بخش‌های فرهنگي جامعه که چه بسا رخنه دشمن نيز در چند سال اخير از برخي ارگان‌هاي  فرهنگي و هنری بوده است و باید بیش از پیش مراقب باشیم.»
توجه به دغدغه‌های رهبری
مقام معظم رهبری سخنان ارزشمندی در بحث حجاب داشته‌اند که سیری در این بیانات می‌تواند ما را به سر منزل مقصود که همانا پی بردن به اهمیت وجودی حجاب اسلامی است برساند.
این بخش از بیانات رهبری را بخوانید:
«‌خودنمایى و جلوه‌فروشى، یک لحظه است و آثار سوء آن براى کشور، براى جامعه، براى اخلاق، حتّى براى سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالى که ملاحظه‌ عفاف، ملاحظه‌ حدود شرعى در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختى‌اى داشته باشد، سختىِ کوتاهى است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگارى است ... خود خانم‌ها خیلى باید مراقبت کنند مسئله‌ حجاب را، مسئله‌ عفاف را؛ وظیفه‌ آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست.
حجاب مایه‌ تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ مادی‌گرایان، مایه‌ اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌هاى خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگین شدن کفه‌ آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلى قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمت‌هاى الهى است.

۱۳۹۴/۰۹/۰۷