به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,085
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,022
بازدید ماه: 121,528
بازدید کل: 23,783,325
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
زلال بصیرت (۶۲) - خطر دلبستگان به آمریکا ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

زلال بصیرت

خطر دلبستگان به آمریکا

Image result for ‫آیت‌اللّه مصباح یزدی‬‎

  بسم الله الرحمن الرحیم

پدیده انقلاب اسلامی پدیده‌ای بی‌سابقه در ایران، بلکه در جهان است، هیچ یک از سیاستمداران و متخصصین دنیا تصور نمی‌کردند چنین پدیده‌ای تحقق پیدا کند و حتی افرادی که بسیار دقت نظر داشتند، در خوشبینانه‌ترین حالت، پیروزی انقلاب اسلامی را سال‌ها بعد قابل تحقق می‌دانستند.
انقلاب اسلامی بیش از آنکه یک تحول سیاسی باشد، تحول فرهنگی بود، لذا شعارهای انقلاب و حتی سروده‌های انقلاب، تفاوت چشمگیری با سروده‌های رادیو و تلویزیون قبل از انقلاب داشت و این تفاوت فرهنگ، کاملا مشهود بود.
البته گروه‌های سیاسی متعددی در ایران وجود داشتند که به مقابله با طاغوت دعوت می‌کردند، رمز برتری امام خمینی(ره) بر این گروه‌ها و آن چیزی که باعث شد مردم به صحنه آمده و شعار«یا مرگ یا خمینی» سر دهند، این بود که امام(ره) مردم را خوب شناخت و شعار اسلام را سرلوحه حرکت خود قرار داد و در واقع تأکید امام بر اسلام، مردم را جمع کرد.
آب و نان از دهان امام(ره) می‌افتاد، اما عنوان اسلام نمی‌افتاد، از این رو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اسم این انقلاب به عنوان یک انقلاب دینی، بر سر زبان‌ها افتاد و در جهان شناخته شد.
شبیه کار امام(ره) را تنها در بعضی از انبیاء سراغ داریم، اخلاص امام(ره) کاری کرد که همه مردم و گروه‌ها و حتی غیر مسلمانان با نام خمینی(ره) و زیر سایه اسلام، با هم متحد شدند؛ خدا هم به ملت عنایت کرد و در مدت کوتاه غیر قابل تصوری، انقلابی در ایران ایجاد شد که زلزله‌ای در جهان به پا کرد، به طوری که حتی رئیس‌جمهور آمریکا برای شنیدن سخنان امام(ره) به صورت مستقیم، برنامه‌های خود را تعطیل می‌کرد.
صبغه انقلاب، صبغه دینی بود و برای تقویت اسلام و باورهای اسلامی و اجرای احکام اسلامی پدید آمد، محور همه حرف‌های امام(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب هم، اسلام بود؛ اما متأسفانه به مرور و بخصوص بعد از جنگ نغمه‌های ناموزونی به گوش رسید و برخی شعارهای انقلاب، کمرنگ شد و برخی کسانی که انقلابی بودند و برای پیروزی انقلاب زحمت کشیده بودند، کم‌کم عوض شدند.
در تاریخ اسلام هم چنین نمونه‌هایی وجود داشت، در ابتدای نبوت پیامبر(ص)، تنها عده محدودی به ایشان ایمان آوردند که بیشتر آنها از بردگان و محرومین بودند؛ در عین حال مورد ستم مشرکین نیز قرار گرفتند، بگونه‌ای که علاوه بر اینکه اموالشان مصادره شد، سه سال در شعب ابی‌طالب محاصره شدند و بقدری سختی کشیدند که در تاریخ آمده است که بچه‌ها از گرسنگی و تشنگی، چنان فریاد می‌زدند که صدای آنها در مسجد الحرام شنیده می‌شد!
بعد از تحمل انواع سختی‌ها و مهاجرت مخفیانه پیامبر (ص) به مدینه و مهاجرت سایر مهاجرین به مدینه، مقداری وضع بهتر شد، حتی در همان زمان که حکومت اسلامی تشکیل شد و به عبارتی وضع خیلی بهتر شده بود، بسیاری از مهاجرین که به مدینه می‌آمدند، تمام دارایی‌شان، همان پیراهنی بود که به تن داشتند؛ چنان فقر بر آنها حاکم بود که طبق آنچه در تاریخ آمده، 9 نفر با یک لباس نماز می‌خواندند؛ یعنی حتی همه لباس پاک و ساتری که بتوانند با آن نماز بخوانند در اختیار نداشتند.
این افراد با تحمل چنین سختی‌هایی نشان دادند که واقعا اسلام را باور دارند و اسلام را بهانه‌ای برای کسب پول و مقام قرار نداده‌اند،اما بتدریج و بعد از پیروزی در برخی جنگ‌ها و کسب غنائم و پس گرفتن اموال مصادره شده از مشرکان مکه، زندگی‌شان به حالت عادی بازگشت. کم کم با به دست آوری غنائم و اموال زیاد ـ مخصوصاً از زمان خلیفه دوم ـ بقدری سرمایه‌دار شدند که برخی از سران و فرماندهان اسلام، هزار برده داشتند!
در زمان خلیفه سوم، حکومت به دست همین افراد افتاد، عشق به دنیا و ثروت سبب شد تا ارزش‌ها تدریجا کمرنگ و فراموش شود. تغییر تدریجی جامعه از معنویت‌گرایی به مادی‌گرایی سبب شده بود که بعد از فوت پیامبر(ص)، همه وصیت 70 روز پیش پیامبر مبنی بر جانشینی علی(ع) را فراموش کرده و به غصب حق علی(ع) راضی شوند.
لزوم شناخت انقلاب و توجه به اهداف آن
هیچ تضمینی وجود ندارد که فردی همیشه در راه حق، ثابت قدم بماند؛ لذا باید خدا را فراموش نکنیم، قدردان نعمت انقلاب باشیم و همواره به یاد داشته باشیم برای حفظ این انقلاب، صدها هزار شهید تقدیم شده است.
برخی از افراد آرمان‌های انقلاب و امام(ره) را فراموش کردند،البته آنها که به آمریکا دلبسته‌اند، با خدا دشمنی ندارند، ایام محرم عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند، نماز هم می‌خوانند، اما شکم و رفاه برای آنها اهمیت دارد؛ لذا معتقدند اسلام نباید در همه زمینه‌ها دخالت کند؛ رشد اقتصادی، بیت المال، سیاست خارجی و اداره جامعه ربطی به دین ندارد و متخصصان باید در آن نظر دهند. این عده همچون کسانی هستند که دیروز با مسلم بیعت کرده و امروز طرفدار عبیدالله هستند،این عامل، خطرناک‌ترین عاملی است که می‌تواند خدای ناکرده، آینده انقلاب را به باد دهد؛ چرا که افرادی که امام حسین(ع) را کشتند نیز ظاهرا با اسلام مشکلی نداشتند؛ نماز خواندند و قربهًْ‌الی‌الله جنگیدند.
در انتخابات گذشته، کاندیداهای ریاست جمهوری در تبلیغات از حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب سخنی به میان نیاوردند، همه کاندیداها، شعارهایی مانند بهبود وضع اقتصادی، رفع تحریم، تعامل با جهان، آشتی با دنیا را مطرح کردند؛ آیا جوانان این کشور برای این چیزها شهید شده‌اند؟ این شیب تنزل از ارزش‌های اسلامی که در آن قرار داریم، به کجا منتهی خواهد شد؟
عده‌ای ته دلشان این است که چاره‌ای جز سازش با آمریکا نداریم؛ آنچه امام(ره) گفته احساسی بوده و برای همان دوره نیز کاربرد داشته است و قرار نیست همیشگی باشد؛ لذا چاره‌ای جز رفاقت نداریم، رفاقت هم باید برد - برد باشد، یعنی معامله کرده، چیزی بدهیم و چیزی بگیریم. اینها غافلند از اینکه اگر پای آمریکا به ایران باز شود، دیگر نمی‌توان او را بیرون کرد. وقتی که هنوز جای پای محکمی در ایران ندارد، عوامل نفوذی‌اش در ایران هستند و توطئه و فتنه‌گری می‌کنند؛ اگر جای پایش محکم شود که تکلیف روشن است.
تقابل حزب الشیطان با حزب‌الله در قرآن کریم
کار شیطان این است که انسان را از یاد خدا غافل کند و آدمی با یک بازی، فیلم و صحنه‌های مختلف، به سادگی از یاد خدا غافل می‌شود. لذا خیلی باید مراقب باشیم؛ اگر یاد خداوند از ما گرفته شود، جزء حزب شیطان خواهیم شد.
اگر پیروزی، رستگاری، سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهید باید جزء حزب الله باشید، نه حزب شیطان و علامت حزب الله این است که همیشه و در همه کارهایش دین و خداوند را در نظر می‌گیرد.
باید توجه داشت که رمز موفقیت صبر و مقاومت است، همواره امتحان هست، سختی و ناخوشایندی هست؛ اما باور داشته باشیم که خدا هم هست و هرکه در راه او گام بردارد را یاری خواهد کرد؛ به امام زمان (عج) باور داشته باشیم و بدانیم که برای دوستان و یارانشان دعا می‌کنند.
بیانات آیت‌الله مصباح یزدی (دام عزه)  در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه شاهد؛ قم؛ 15 /11 /1393.