به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,158
بازدید دیروز: 5,045
بازدید هفته: 9,202
بازدید ماه: 100,065
بازدید کل: 23,761,869
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۲۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 12 May 2024
الأحد ، ٤ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
***آیت‌الله نوری همدانی: حمایت از نظام هیچ منافاتی با استقلال حوزه ندارد
آیت‌الله نوری همدانی:

حمایت از نظام هیچ منافاتی با استقلال حوزه ندارد 
 
 
 
Image result for ‫آیت‌الله نوری همدانی:‬‎
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار رئیس و اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل بیت معظم‌له در مشهد مقدس برگزار شد، سخنانی درباره وضعیت حوزه‌های علمیه بیان کردند.
ایشان زمان‌شناسی را یک اصل مهم برای حوزه و روحانیت دانستند و تصریح کردند: باید دقت کنیم که در چه زمانی واقع شده‌ایم؛ همچنین باید دشمن و نقشه‌های‌شان را به خوبی بشناسیم.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی خواستار تشکیل اتاق فکری برای رصد فضای مجازی به منظور پاسخگویی مستدل به شبهات دشمنان شدند.
ایشان با بیان این که دشمن از حمله نظامی ناامید شده و تمام سعی خود را در فضای مجازی به کار گرفته است، یادآور شدند: دشمن با بهره‌گیری همه جانبه از این فضا به دنبال ایجاد شبهه در اذهان جامعه به ویژه نسل جوان است و باید در این خصوص هوشیار بود.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به خطر جریانهای انحرافی در دنیای اسلام هشدار دادند و افزودند: این خطر باید با دقت پیگیری شود؛ امروز شیعه‌های لندنی  و جریان‌های تکفیری از مشکلات اساسی جهان اسلام است.
معظم‌له خواستار حفظ وحدت مسلمانان به منظور مقابله با نقشه‌های دشمنان شدند و گفتند: امروز مهم‌ترین مساله‌ای که مسلمانان باید بدان توجه کنند، وحدت حول مشترکات است.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که عربستان سعودی  نسبت به ما خباثت دارد، فرمودند: باید بدانیم رأس خباثت‌ها آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است و اینها زاییده این استکبار جهانی هستند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل حوزه اشاره و با بیان توصیه‌هایی خطاب به علما و اساتید تصریح کردند: مدرسین باید بدانند که فقط درس و بحث و نوشتن کافی  نیست باید آنچه را در صفحات کتب بزرگان ما نوشتن هم درس و بحث باشد و هم به عرصه زندگی بیاید و برای مردم بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی بیان شود چرا که در مسائل مربوط به اسلام مرز جغرافیایی مطرح نیست.
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر حمایت حوزه از نظام اسلامی، یادآور شدند: نظام ما ولایی و اسلامی و برخاسته از حوزه‌های علمیه است، به همین دلیل باید این نظام را به هر شکل ممکن نگه داریم.
ایشان خاطر نشان کردند حمایت از نظام اسلامی هیچ منافاتی با استقلال حوزه‌های علمیه ندارد، همه ما باید تلاش کنیم این نظام را با تمام وجود حفظ کنیم؛ البته همه باید توجه داشته باشند که حوزه به هیچ‌وجه وابسته به دولت نبوده و نباید باشد.