به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,374
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 19,626
بازدید ماه: 19,626
بازدید کل: 23,681,449
افراد آنلاین: 67
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
10 - آیت‌الله شهید صدوقی(ره): رژیم پهلوی و صهیونیستی عید مردم را عزا کردند ۱۶ / ۷ ۰/ ۱۳۹۵

رژیم پهلوی و صهیونیستی عید مردم را عزا کردند


Image result for ‫آیت‌الله شهید صدوقی(ره)‬‎

با فرا رسیدن ایام نوروز سال 1357ش، آیت‌الله شهید صدوقی(ره)، هماهنگ با دیگر مراجع و علماء و روحانیون، اعلامیه‌ای منتشر نمود که در آن، ضمن اشاره به مصیبت‌های جهان اسلام، از مردم تقاضا نمود تا مراسم نوروز را برگزار نکنند:
«بسمه‌تعالی شأنه
برادران ایمانی را اعلام می‌دارد:
سال نو با آه و ناله و فغان آغاز می‌شود.
سال نو با اشک چشم یتیمان پدر از دست داده آغاز می‌گردد.
سال نو با ناراحتی شدید مادران و پدرانی که عزیزان خود را از دست داده و غلطان در خون مشاهده نموده‌اند شروع می‌شود.
سال نو با سفره‌های آغشته به خون بی‌گناهان قم و تبریز و سایر شهرستان‌ها که برای دفاع از حریم مقدس قرآن و روحانیت قربانی شده‌اند به چشم می‌خورد.
از طرفی دیگر برادران مسلمان لبنان و رزمندگان مجاهد فلسطین مورد تهاجم ناجوانمردانه اسرائیل اشغالگر قرار گرفته و متجاوز از یکصدهزار نفر کشته، زخمی و یا آواره شده‌اند.
لذا مناسب است که عموم برادران مسلمان از برگزاری مراسم نوروز خودداری فرموده و به سوگ و ماتم شهیدان بنشینند.
محمد صدوقی.یزد.دهم ربیع‌الثانی1398
همزمان خبر رسید که برخی از بازاریان متدین، به همراه حجت‌الاسلام حاج‌سیدجواد مدرسی  و گروهی دیگر از روحانیون، به توصیه‌ آیت‌الله صدوقی، در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی بازار می‌باشند.
در روز هشتم فروردین‌ماه اعلامیه‌ای از سوی آیت‌الله صدوقی(ره)، درخصوص برگزاری مراسم اربعین شهدای واقعه تبریز (1356/11/29)، که در جریان برگزاری مراسم اربعین شهدای نوزده دی‌ قم، به خاک و خون کشیده شده بودند، منتشر شد که در بخشی از آن آمده بود:
«... بدین وسیله پیام شهدای قم و تبریز و سایر شهرستان‌ها را که در این هدف مقدس فداکاری نموده‌اند، این‌چنین به شما می‌رسانم.
برادران ایمانی، شما که سعادت نائل شدن به درجه شهادت را نداشتید اقلا به قرائت فاتحه و آیاتی از کلام‌الله مجید ما را یاد کنید و به سوگ و ماتم بنشینید. لذا روز پنجشنبه 20 ربیع‌الثانی مطابق با 10 فروردین 1357 از ساعت 9  الی 11 به وقت قدیم در مسجد روضه محمدیه(حظیره) برای تجلیل از ارواح عالیه شهیدان قم، تبریز و لبنان مجلس بزرگداشت خاطره جانبازی مردان راه‌حق برپاست و شرکت عموم طبقات را انتظار داریم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته. محمد صدوقی.»
این اعلامیه، جنب‌ و جوش نیروهای مذهبی را در شهر دو چندان کرد و تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون شورای هماهنگی استان یزد را به دنبال داشت:
«پیش از ظهر روز جاری، کمیسیون فوق‌العاده شورای هماهنگی استان یزد تشکیل و ضمن بررسی وضع استان، اعلام شد:  در یزد شایع گردیده که عناصر اخلالگر و متعصب مذهبی قصد دارند حادثه قم و تبریز را در یزد به وجود آورند؛ به این جهت، فرماندهان نظامی منطقه (ژاندارمری و شهربانی)، مشکلات خود را از نظر کمبود پرسنل (60 نفر مأمور پلیس و 45 نفر مأمورین شهربانی)، به منظور جلوگیری  و مقاومت در برابر حوادث احتمالی در چند نقطه شهر مطرح و اعضاء شورا متفقا پیشنهاد نمودند طی تلگرافی از فرمانده مرکز توپخانه و موشک‌های اصفهان تقاضای اعزام و استقرار یک گروهان واحد کمکی و چهار خودرو نفربر از تاریخ 37/1/9  برای مدت چند روز در یزد بشود، که جهت این تقاضا، تلگرافی ظهر روز جاری به مرکز توپخانه و موشک‌های اصفهان مخابره شده است.»
در ساعت 11 شب روز نهم فروردین‌ماه، عده‌ای از افراد شرکت‌کننده در مراسم مسجد حظیره، پس از پایان سخنرانی آیت‌الله صدوقی و جلال گنجه‌ای، به خیابان آمده و به تظاهرات پرداختند:
«در ساعت 2250 مورخ 37/1/9 تعدادی حدود 500 نفر، پس از خاتمه مجلس ختم در مسجد حظیره، به تظاهرات خیابانی پرداخته و در مسیر خود شیشه‌های بانک‌های صادرات، سپه، رفاه کارگران، سینما سهیل و عکاسی شاهین را شکسته و یک باب مغازه تعمیر رادیو را آتش‌زده و متواری گردیدند. ضمنا تاکنون حدود 50 نفر دستگیر و در بازداشت به سر می‌برند و قوای انتظامی در حال حاضر کلیه خیابان‌ها و معابر را تحت کنترل دارند.»