به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,015
بازدید دیروز: 4,020
بازدید هفته: 15,884
بازدید ماه: 106,747
بازدید کل: 23,768,550
افراد آنلاین: 72
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 14 May 2024
الثلاثاء ، ۶ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۴ - چگونگی شهادت تروریستی آیت الله محمد مفتح و ۲ پاسدار شهید (اصغر نعمتی و جواد بهمنی) ۲۷/ ۰۹/ ۱۳۵۸

چگونگی شهادت تروریستی  آیت الله محمد مفتح

و ۲ پاسدار شهید (اصغر نعمتی و جواد بهمنی)

Image result for ‫آیت الله محمد مفتح‬‎Image result for ‫پاسدار شهیداصغر نعمتی و جواد بهمنی‬‎

Image result for ‫پاسدار شهیداصغر نعمتی و جواد بهمنی‬‎Image result for ‫پاسدار شهیداصغر نعمتی و جواد بهمنی‬‎

 روز بیست و هفتم آذر1358آیت الله مفتح ساعت8:20 صبح از منزل مسكونی خود حركت نمود و در ساعت 9 وارد دانشكده الهیات شد. در همین حال یك موتور سیكلت و سه سرنشین از خیابان فرعی به طرف محل دانشكده آمدند.
   
دو ترورریست از موتور پیاده می شوند و با دست اسلحة زیر لباس خود را لمس می كنند و جدا از هم عرض خیابان را طی نموده و بعد از ورود به محوطة حیاط مستقیماً به سوی بالكن جلو ساختمان دانشكدة الهیات می روند و تروریست دوم با فاصله پانزده متر از خیابان عبور می كند و در پیاده رو جلو دانشكده می ایستد. تروریست سوم كه رانندگی موتور را بر عهده داشت، پس از پیاده كردن آن دو به كوچه مقابل دانشكده می پیچد و در ابتدای كوچه دور می زند و توقف می كند و از موتور سیكلت پیاده می شود و با حالت نگرانی و آشفتگی به سوی خیابان اصلی می رود و در حالی كه اسلحه خود را لمس می كند به سوی خیابان می نگرد.
رأس ساعت 9صبح، اتومبیل حامل آیت الله مفتح به حوالی دانشكده می رسد. تروریست سوم كه در پیاده رو مقابل دانشكده نگهبانی می دهد تا ورود استاد را خبر دهد با شتابزدگی به شریك جرمش كه در پیاده رو مقابل ایستاده است نگاه می كند و كلاه كاستش را دو دستی به علامت دستور ترور از سر برمی دارد و با سرعت به داخل كوچه رفته، كلاه را روی آینه موتور سیكلت می گذارد و بر می گردد.
اتومبیل استاد در پیاده روی عریض جلو دانشكده می ایستد. در همین حال راننده كه در حال نگریستن به دكتر از آینه داخل ماشین است با حالتی از بیم و نگرانی خطاب به استاد می گوید:
استاد!
استاد یادداشت ها و كتاب های خود را از روی صندلی برمی دارد با كمال طمأنینه پاسخ می دهد. زندگی ما دست خداست، نگران نباشید.
دكتر پیاده می شود و وارد دانشكده می گردد. در این حال تروریست سوم كه در سمت مقابل دانشكده ایستاده بود به سوی اتومبیل رفته، راننده (پاسدار شهید اصغر نعمتی )را كه در حال پیاده شدن بود هدف چندین گلوله قرار می دهد. او در همان لحظه به شهادت می رسد.
آیت الله مفتح وقتی صدای گلوله را می شنود سر خود را به عقب برمی گرداند كه ناگهان تروریست دوم كه در حیاط مستقر بود به سوی استاد شلیك می كند محافظ دكتر با سلاح خود به مقابله برخاسته، استاد در پوشش آتش محافظ (پاسدار شهید جواد بهمنی) و فرصت به دست آمده با سرعت به طرف ساختمان دانشكده می رود. ولی گلوله جنایتكاران امانش نمی دهد.
چند تیر پی در پی به دست، شانه، پای ایشان، اصابت می كند. تروریستی كه راننده را شهید نموده بود به كمك شركای خود، از كنار در و از پشت محافظ، استاد را هدف گلوله قرار می دهد و بلافاصله به سوی موتور سیكلت رفته، آن را روشن می كند و آماده فرار می شود.
دكتر وارد بالكن جلو ساختمان دانشكده می شود، در حالی كه خون از نقاط مختلف بدنش جاری شده و عبایش را گلگون ساخته بود یكی از تروریست ها خود را به او رسانده، در گوشه ای كه برای استاد راه گریزی نیست، مغز را هدف چندین گلوله قرار می دهد. پس از آنكه جنایتكاران به كار خود پایان داده صحنه را ترك كرده و می گریزند ودكتر را به سبب شدت جراحات به بیمارستان امیر اعلم منتقل می كنند.
تیم پزشكی برای نجات جان ایشان وارد فعالیت می شوند. با وجود تلاش پزشكان جراحی های انجام شده سودی نمی بخشدو همزمان با اذان ظهر در ساعت 12 روز 27 آذر1358 روح ایشان به لقاءالله می پیوندد.
بدین ترتیب یكی دیگر از «شهدای فضیلت»به ابدیت عروج می نماید و به قول برادر استاد:
«جامعه اسلامی با برگزیدن راه شهادت، كه سالیان دراز به فراموشی سپرده شده بود، اینك آن را دوباره زنده كرد. . . دشمن اینك برای توطئه، خلع سلاح شده و می بیند كه حربه های پوسیده اعزام ناوگان دریایی، تهدید به محاصره اقتصادی در روندانقلاب موثر نیست، اینك به وسیله مزدوران خود دست به كشتار ناجوانمردانه فرزندان راستین انقلاب می زند، غافل از اینكه شهادت برای ما افتخار است. امپریالیسم جهانخوار گمان می كند با كشتن امثال دكتر مفتح می تواند برای بار دیگر ما را زیر سلطه استثمار خود بكشد. حال آن كه این شهادت ها نفرت مردم را نسبت به اپریالیسم جهانخوار بیشتر خواهد كرد. . . »
در روز چهارشنبه 28آذر1358دانشجویان و مردم انقلابی تهران پیكر مطهر به خون آغشته شهید آیت الله دكتر مفتح و دو پاسدار شهید را از شبستان مسجد دانشگاه به مقصد لانه جاسوسی آمریكا حركت داد كه سیل عظیم جمعیت شعار می دادند:
آمریكا-آمریكا مرگ به نیرنگ تو. . . عزا عزاست امروز- روز عزاست امروز- خمینی بت شكن صاحب عزاست امروزتشیع باشكوه انجام می گیرد و در این مراسم اعضای شورای انقلاب، هیأت دولت، جمع كثیری از روحانیان تهران، شخصیت های لشكری و كشوری، در جمع عظیم و میلیونی مردم حضور داشتند.
پس از انجام مراسم تشیع در تهران، پیكرهای مطهر شهدا به شهر مقدس قم انتقال می یابد كه در قم نیز تشییع بسیار باشكوه حضور خیل عظیمی از روحانیون، مردم فداكار، از طلاب مدارس علوم دینی، فضلاء، مدرسین، دانش آموزان و دانشجویان و فرهنگیان و. . . در ساعت4بعداز ظهرروز28/9/1358 در حالی كه حضرت امام خمینی و دیگر مراجع تقلید در جمع تشییع كنندگان حضور یافتند انجام، ودر صحن حضرت معصومه(س) به خاك سپرده می شوند.

 

Image result for ‫گل لاله‬‎