به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,392
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 6,526
بازدید ماه: 6,526
بازدید کل: 23,668,354
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
21 - هماهنگی کارکنان مخابرات با شهید صدوقی برای اعتصاب ۱۴/ ۸ ۰/ ۱۳۹۵

 هماهنگی کارکنان مخابرات با شهید صدوقی برای اعتصاب

Image result for ‫شهید صدوقی‬‎

 

در 14 آبان‌ماه 1357، یکی از بزرگترین راهپیمایی‌های یزد، با نقش‌آفرینی بسیار پررنگ فرهنگیان این شهر سازماندهی شد:
«در روز جاری از ساعت 0900 به تدریج اکثریت فرهنگیان شهرستان یزد و تعدادی از فرهنگیان شهرستان‌های تابعه در خانه معلم شهرستان یزد اجتماع نموده و سپس به تدریج در خیابان‌های شهر به حرکت درآمده‌اند و در بین راه، سایر طبقات و روحانیون و دانش‌آموزان به آنان پیوستند. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی برله خمینی و ضدملی نوشته شده بود، حمل می‌کردند. در این تظاهرات حدود 50 هزار نفر شرکت داشتند.»
در این روز، اعلامیه‌ای با امضای جامعه معلمان یزد توزیع شد که در آن با صراحت به برقراری حکومت اسلامی، انحلال ساواک و لغو حکومت نظامی اشاره شده بود. در بخشی از این اعلامیه آمده است:
«معلمان یزد بار دیگر بعضی از خواسته‌های خود را که در واقع خواسته ملت شریف و متعهد ایران  می‌باشد، اعلام و یادآوری می‌نمایند، با توجه به وظایف خطیر و مسئولیت مهمی که برعهده گرفته، همگان با سایر طبقات به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی نائب الامام خمینی تا نیل به هدف مقدس به مبارزه ادامه می‌دهند.»
پس از اعتصاب معلمان و دبیران و برگزاری راهپیمایی روز چهاردهم آبان، نوبت به اعتصاب کارکنان مخابرات یزد رسید که در تماس با آیت‌الله صدوقی اعلام نمودند:
«کارکنان مخابرات امروز جمع شدند و یک قطعنامه‌ای صادر کرده‌اند؛ حالا آقای طزرجانی می‌خواهد با شما صحبت کند.
سپس آقای طزرجانی، رئیس بهره‌برداری مخابرات احوالپرسی کرد و گفت: همان‌طوری که آقای میدانی گفت، بچه‌ها بعد از جریان دیروز و خصوصا راهپیمایی امروز، قرار شده که کار نکنند و قطعنامه‌ای هم در ۱۴ ماده نوشته‌اند به شرح زیر، برایتان می‌خوانم:
1. بازگشت آقای خمینی 2.آزادی بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و اعاده حیثیت آنان 3. مراجعت کلیه تبعیدشدگان خصوصا خطیب دانشمند جناب محمد کاظم‌راشد 4. قطع رابطه سیاسی و اقتصادی ایران با اسرائیل 5. قطع رابطه دلار با ریال 6.تشکیل دولت اسلامی 7. تشکیل دادگاه خلق و محاکمه و مجازات مسببین قتل و غارت در جریانات اخیر 8. انحلال مجلسین و تشکیل مجالس مقننه ملی 9. اخراج کلیه مستخدمین و مستشاران خارجی اعم از دستگاه‌های نظامی و اداری 10. اخراج کلیه مستخدمین دولت که متهم به ادیان مردود می‌باشند 11. انحلال کامل سازمان امنیت و اطلاعات کشور 12. تقدیم صورت محاسبات درآمدهای نفتی به قوه مقننه 13. لغو قراردادهای شرکت مخابرات ایران با بل و ‌AOSA 14.لغو حکومت نظامی در سراسر کشور.
سپس طزرجانی گفت: خود آقای مهندس انصاری آمدند اینجا و با بر و بچه‌ها صحبت کرده‌اند. خود ایشان البته در اصل موضوع موافق هستن و با ما همراه هستن.
صدوقی: اگر کار مردم معوق نمی‌ماند، خوب است و قطعنامه‌تان هم خوب است؛ ولی اگر بخواهد کار مردم بماند و مختل شود.
طزرجانی: این مسائل جزئی است در مقابل این خواسته‌های ما.
سپس مهندس انصاری صحبت کرد و احوالپرسی نمود و گفت: آقای طزرجانی خدمت شما عرض کردند؟
صدوقی: بله، دو تا شرط دارد که یکی کار مردم مختل نشود و شرط دوم این است که احتمال وصول نتیجه‌ای داشته باشد؛ ولی اگر احتمال وصول نتیجه باشد، عیبی ندارد به خاطر هماهنگی.
مهندس انصاری: عقیده من این است که در قسمت‌های 118 و 116 اعتصاب نشود، به خاطر ضرورتی که دارد.
صدوقی: بله، نباشد اینجاها بهتر است؛ بقیه اعتصابشان اشکال ندارد.
مهندس انصاری: خواهش من از آقایان همین بوده است که در جاهای ضروری باشند و از شما خواهش می‌کنم در روی منبر هم جنابعالی لطفی بفرمایید.»