به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 10,761
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 118,260
بازدید ماه: 165,447
بازدید کل: 23,653,849
افراد آنلاین: 78
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۲ - خاطرات امیر سرتیپ سید ابراهیم حجازی : ترور امام جمعه تهران ۱۹ / ۰ ۱/ ۱۳۹۵
۱۲  - خاطرات امیر سرتیپ سید ابراهیم حجازی:

ترور امام جمعه تهران

Image result for ‫ترور امام جمعه تهران‬‎



ششم تیر ترور مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد اباذر اتفاق افتاد.1 با ترور شخصیت‌ها، حزب‌اللهی‌ها، بسیجی‌ها، ترورهای کور، حرکت‌های ایذایی، مزاحمت‌ها و در عین حال مظلوم‌نمایی‌های پی‌درپی خط نفاق به هر حال وضعیت به گونه‌ای شد که متأسفانه علی‌رغم اینکه باز هم حضرت امام با فرار بنی‌صدر به ایشان پیغام داده بود که آگاه باش اینها بیش‌از این تو را بدبخت نکنند، ولی از آنجایی که بنی‌صدر نمی‌خواست هدایت شود شاید به امر خدا سرنوشتش این بود که برای همیشه با یک صورت بسیار بد از عرصه انقلاب اسلامی ایران حذف شود.
رياست اداره اطلاعات شهربانی
اداره اطلاعات شهربانی آن زمان اسم جدیدی با عنوان «امور اجتماعی» داشت. چون روی اسم اطلاعات و پرسنلی که قبل از انقلاب در اداره اطلاعات کار می‌کردند حساسیت وجود داشت. به این شکل وظیفه جدیدم را در آنجا آغاز کردم و اتفاقاً این ایام مصادف با تاریخ استحقاق درجه بنده شد. چون من در خرداد ماه سال 58 یک درجه ارشدیت گرفتم، در همان جریانات بحرانی که در خرمشهر اتفاق افتاد سرگرد بودم و بعد در همان خرداد سرهنگ دوم شدم و دو سال بعد موقع ترفیع درجه‌ام بود. با توجه به این جریاناتی که اتفاق افتاد فرایند ترفیع درجه تصویب شد و در زمانی که مسئول اداره اطلاعات شهربانی بودم به درجه سرهنگ تمامی نائل شدم.
مدتی که در اداره اطلاعات شهربانی بودم به دلیل اینکه افسران اداره اطلاعات شهربانی قبل از انقلاب جزو فعال‌ترین نیروهایی بودند که کار خود را از نظر تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌دادند و جهت جمع‌آوری و پردازش اطلاعات برای حفظ نظام جمهوری اسلامی مورد نیاز بودند، آنها را جمع‌آوری و سخنرانی‌هایی کردم. در واقع به مصداق فرمایش حضرت امام که همه این ملت باید اطلاعاتی باشند، در این برهه از زمان تکلیف ما این بود که آنها را هم بازسازی شخصیتی کنیم و هم وادار کنیم که اطلاعاتشان را به نظام ارائه دهند و هم اینکه در رابطه با راه‌اندازی سازمان‌های اطلاعاتی فعال شوند که البته تا یک حدودی موفق شدم. حتی یک کتاب نسبتاً قطوری را از تجارب شاخه‌های مختلف حرفه‌ای اطلاعاتی تهیه کردم. آن زمان در سال 60 به تمام مراجع اطلاعاتی مثل سپاه، دادستانی، سایر دستگاه‌های اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ارسال کردم که اغلب از من قدردانی کردند؛ چون کتاب قابل قبولی شده بود. به هر حال امروز الحمدلله ما در خیلی از مسائل پیشرفت کرده‌ایم.
امروز نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اوج اقتدار از نظام دفاع می‌کنند اما آن زمان که یک نوع بحبوحه بسیار عجیب و یک برهه زمانی بسیار شکننده‌ای از نظر مسائل و مشکلات انقلاب بود و با توجه به حوادث پی‌درپی که اتفاق می‌افتاد و فشاری که از بیرون می‌آمد- از جمله محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، برخوردهای ایذایی بنی‌صدر و حذف نیروها توسط ایشان، تهمت، افتراء- بخش عظیمی از افکار و اندیشه‌های مسئولین ما در آن زمان صرف خنثی کردن همین توطئه‌هایی بود که متأسفانه به دست افراد به ظاهر خودی اما مأمور و چه بسا جاهل در کشور اجرا شده بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
1. روز ششم تیر ماه 1360، با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت بزرگی که روی تریبون سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد اباذر تهران قرار داده شده بود، پروژه حذف رهبران اصلی جریان پیرو خط امام توسط سازمان کلید خورد. خوشبختانه امام جمعه محبوب تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع از این سوء قصد که می‌توانست به فامعه‌ای بزرگ منجر شود- بر اثر کامل عمل نکردن بمب- جان سالم به در برد، ولی جراحات شدیدی به ایشان وارد شد.
مسجد اباذر تهران در یکی از جنوبی‌ترین مناطق واقع شده بود و آیت‌الله خامنه‌ای مدتی بود که در آنجا - پس از نماز ظهر و عصر- برنامه هفتگی سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار می‌کرد. (روزنامه کیهان 1360/4/7).