به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 879
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,816
بازدید ماه: 118,322
بازدید کل: 23,780,119
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4 - پیکر سردار جنگ نرم حاج حسن شایان‌فر با حضور یارانش تشییع شد ۰۱/ ۰۹ / ۱۳۹۵
مرحوم حاج‌حسن شایان‌فر میهمان قطعه 72 بهشت‌زهرا(س)
 
پیکر سردار جنگ نرم حاج حسن شایان‌فر  با حضور یارانش تشییع شد
 
Image result for ‫پیکر سردار جنگ نرم حاج حسن شایان‌فر  با حضور یارانش تشییع شد‬‎

 

مراسم تشییع پیکر حاج حسن شایان‌فر مدیر دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان صبح دیروز با حضور یاران و دوستانش برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر حاج حسن شایان‌فر مدیر دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان و مشاور فرهنگی حسین شریعتمداری صبح دیروز دوشنبه از درب منزل آن مرحوم برگزار شد.

پیش از آن، حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی با حضور در منزل مرحوم شایان‌فر مراتب تاثر رهبر معظم انقلاب از این ضایعه را به خانواده ایشان ابلاغ کرد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی پس از قرائت دعای زیارت عاشورا بر پیکر حاج حسن شایان‌فر نماز خواند و حضار در مسجد امام رضا برای این مرحوم عزاداری کردند.
در این مراسم جمع کثیری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور از جمله حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سعدالله زارعی، عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، علی عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، مهدی فضائلی، عباس سلیمی نمین، کاظم انبارلویی، رضا مقدسی، مهدی ذاکری و... حضور داشتند.
پیکر مرحوم شایان‌فر پس از تشییع به بهشت زهرا منتقل و در قطعه 72 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
مرحوم حاج حسن شایان‌فر ظهر روز یکم آذر 1389 در پی بروز علائم یک بیماری سخت ابتدا به اورژانس بیمارستان بقیه‌الله (عج) انتقال یافت و در نهایت با تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.
‌پس از 83 روز با پایان روند معالجات پزشکی بیمارستانی و مصادف با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (22 بهمن 1389)، مشاور مدیرمسئول کیهان از بیمارستان ترخیص و به منزل آمد.
در طول دوران بیماری، بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مدیران مسئول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولان کشوری و لشکری به عیادت آن مرحوم رفتند و با انتقال شایان‌فر به منزل، دور جدیدی از معالجات پزشکی برای بهبود ایشان آغاز شد.
مرحوم شایان‌فر اخیراً نیز در ادامه بیماری گوارشی که داشت، به منظور بررسی وضعیت خود به بیمارستان مراجعه کرد که پزشکان تشخیص دادند وی برای مدتی بستری شود.
شایان‌فر که از سال 89 از این بیماری رنج می‌برد سرانجام بامداد شنبه در منزل شخصی خود ‌دار‌ فانی را وداع گفت.
حاج‌حسن شایان‌فر نام‌آوری گمنام بود
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان صبح دیروز در حاشیه مراسم تشییع مرحوم شایان‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حاج‌حسن شایان‌فر یک نام‌آور گمنام و بسیار ساده‌زیست بود و می‌توان گفت سالم زندگی می‌کرد.
وی افزود: نقش برجسته شایان‌فر همان دیدگاه‌هایی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد کبیر یاد می‌کنند و آن تبیین و روشنگری است.
شریعتمداری با تاکید براینکه مرحوم شایان‌فر ارادت بی‌حد و وصفی به حضرت امام و مقام معظم رهبری داشت، خاطرنشان کرد: ایشان از صراط مستقیم انقلاب پایش را بیرون نگذاشت.
مدیرمسئول کیهان در پایان یادآور شد: شایان‌فر هیچ وقت اجازه سوءاستفاده از داشته‌هایش را به دیگران نمی‌داد.
مرحوم شایان‌فر غیرت دینی و فرهنگی داشت
غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه مراسم تشییع گفت: حضور شایان‌فر همیشه در سنگر انقلاب به طور مشهود به چشم می‌خورد.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های رفتاری آن مرحوم، اظهار داشت: شایان‌فر غیرت دینی و فرهنگی داشت.
وی افزود: مرحوم شایان‌فر فردی سخت‌کوش در مسیر اهداف انقلاب بود.
پیام تسلیت وزیر ارشاد
سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج حسن شایان‌فر را به خانواده وی و همراهان رسانه‌ای تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: با کمال تأسف درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت جناب آقای حسن شایان‌فر را به خانواده گرامی و همراهان رسانه‌ای تسلیت عرض می‌کنم.
 از خداوند متعال در آستانه اربعین حسینی و لیالی ارزشمند استجابت دعا، غفران الهی برای ایشان و صبر و اجر برای خاندان گرامی مسألت می‌نمایم.
پیام تسلیت امام جمعه قزوین
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در پیامی درگذشت حاج حسن شایان‌فر را تسلیت گفت. در این پیام آمده است: خبر تأثر‌برانگیز درگذشت محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی حاج حسن شایان‌فر را در راهپیمایی اربعین حسینی و در راه کربلای معلی دریافت کردم.
عمر شریف وی در خدمت مستمر به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن سپری شد.
خدای متعال روح آن عزیز را بر خوان پر کرم اهل بیت علیهم‌السلام منعم گرداند و به شما و بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر جزیل مرحمت فرماید.
پیام تسلیت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیام تسلیتی به دنبال درگذشت مرحوم شایان‌فر تاکید کرد: فقدان این انسان وارسته را به جامعه بزرگ رسانه کشور، دوستان، همراهان و بازماندگان ایشان به ویژه خانواده محترم آن فقید سعید، تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق، برای آن مرحوم، رحمت و آمرزش و برای عموم مصیبت‌دیدگان، شکیبایی و آرامش طلب می‌کنم.