به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 146
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,185
بازدید ماه: 16,975
بازدید کل: 23,505,347
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
16 - بازخوانی دیدگاه‌های مرحوم حسن شایانفر درباره نفوذ فرهنگی(10) :خدمت خانوادگی به رژیم صهیونیستی ۱۰/ ۱ ۱/ ۱۳۹۵
بازخوانی دیدگاه‌های مرحوم حسن شایانفر درباره نفوذ فرهنگی
 
خدمت خانوادگی به رژیم صهیونیستی
 

Image result for ‫حسن شایانفر‬‎



آشوري اندكي بعد به عنوان شركت در يك سمينار دانشجويي به اسرائيل اعزام شد و پس از بازگشت از اين سفر شروع به نگارش مطالبي در دفاع از رژيم اشغالگر قدس كرد. در سال 1340 زماني كه رساله غرب زدگي زنده ياد جلال آل احمد منتشرشد، او سلسله مطالبي در مخالفت با آن نوشت و آل احمد را «عرب زده» خواند. پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل سلسله مقالاتي با عنوان «هشياري تاريخي» نوشت وبه نكوهش اعراب در جنگ با اسرائيل پرداخت. به نوشته كتاب «جلال آل احمد به روايت اسناد ساواك»، پدر او كه نامش جعفرآشوري است، رئيس دفترخانه ساواك بود و بعدها به دستور شاه به دفتر مخصوص شاهنشاهي متصل گرديد. و يكي از خواهرانش به نام هما آشوري در اداره سوخنوت اسرائيل ترك تابعيت كرد و با نام هماغان داداش تابعيت اسرائيل را پذيرفت. داريوش آشوري در سال 1353 مامور خدمت در وزارت علوم آموزش عالي شد و در سال 1361 به عنوان عضو هيئت علمي به تدريس در دانشگاه تهران پرداخت. نامبرده اندكي بعد به خارج از كشور رفت و به عنوان معاون احسان يارشاطر درعرصه تدوين دايره المعارف ايرانيكا فعال گرديد. او يك دوره هم سردبير فصلنامه «ايران نامه» متعلق به اشرف پهلوي بود. آشوري ارتباط گسترده‌اي با روشنفكران داخلي دارد و ضمن عضويت در كانون نويسندگان همكاري گسترده‌اي با روشنفكران داخلي دارد و ضمن عضويت در كانون نويسندگان با نشريات مختلف داخل كشور از جمله«كلك» و «گفتگو» همكاري مي‌كند. يكي از آخرين كارهاي او مصاحبه با نشريه «راه نو» متعلق به اكبرگنجي بود. شايان ذكر است عليرضا آشوري برادر داريوش نيز به علت همكاري با ساواك در سال 1358 از سازمان راديو تلويزيون ملي ايران اخراج گرديده است.
- منوچهر شاهقلي وزيربهداري و وزيرآموزش عالي در كابينه اميرعباس هويدا. او از پيروان فرقه بهاييت است و پدرش سرهنگ شاهقلي، معروف ترين مؤذن بهاييان ايران بود. منوچهرشاهقلي از اعضاي مؤسس «كانون مترقي» بود. اين محفل جاسوسي از سوي آمريكا و با هدف به قدرت رساندن نخبگان موردنظر اين كشور تاسيس شده بود وحسنعلي منصور نخست وزير معدوم سرپرستي آن را برعهده داشت.
- محمدسام وزير اطلاعات و كشور در كابينه هويدا، استاندار اصفهان و گيلان درعصر ستمشاهي، اين شخص در فروردين 1374 به ايران بازگشت و بلافاصله براي بازپس‌گيري اموالش اقدام كرد.
- بهمن بهزادي مديرعامل بانك‌هاي «تهران» و«فرهنگيان» در ايام قبل از انقلاب، او مدتها مديرعامل بانك رضا پهلوي در امريكا و سرپرست برنامه هاي تجاري واقتصادي وي بود. احمدعلي مسعود انصاري پسرخاله فرح پهلوي، در كتاب خاطرات خود مطالب زيادي پيرامون روابط بهزادي با رضا پهلوي نوشته است.
- علي نقي كني معاون نخست‌وزير و سرپرست اوقاف دركابينه شريف امامي، وزيرمشاور دركابينه اسدالله علم و دبيركل حزب مردم درروزگار قدرت محمدرضا پهلوي. اين شخص از دوستان و حاميان سعيدي سيرجاني بود و همواره از وي دفاع مي‌كرد. او هم براي پس گرفتن اموال و ثروتي كه از رهگذر غارت بيت المال، بويژه موقوفات به چنگ آورده بود به ايران برگشت و بر اساس خبرهاي رسيده، اين اموال را يكي پس از ديگري پس گرفته است.
- داريوش شايگان، او در سال 1313 به دنيا آمد، تحصيلات خود را در مدرسه «سن لويي» كه توسط يك فرقه مذهبي مسيحي به نام «پدران لازاري» اداره مي‌شد، گذرانده و در 15 سالگي به اروپا رفت و به عنوان يك شيفته مذهب كاتوليك به ديدار «پاپ پي دوازدهم» رهبر وقت كاتوليك‌هاي جهان شتافت. او پس از اتمام تحصيل دراروپا در سال 1337 به ايران برگشت و مطالعه درباره اديان را آغاز كرد و در مركز «مطالعه تمدنها» وابسته به بنياد فرح پهلوي -كه زيرنظر احسان نراقي اداره مي شد - آغاز نمود. وي اندكي بعد به عنوان مديرعامل بنياد فرح پهلوي انتخاب گرديد و از سال 1355 به عنوان استاد مطالعات فلسفي تطبيقي در دانشگاه تهران به فعاليت و تدريس پرداخت. با پيروزي انقلاب اسلامي، داريوش شايگان با توجه به سوابق همكاري با ساواك و خدمات خود به رژيم پهلوي از ايران گريخت و در خارج از كشور به فعاليت‌هاي ضدانقلابي مشغول شدو تا قبل از ورود به ايران در دفتر رضا پهلوي به كار اشتغال داشت. او درايام اقامت در خارج كتابي به نام «انقلاب ديني چيست؟» نوشت و مدعي شد كه انقلاب ذاتاً مفهومي غربي است و با اسلام جمع ناپذير است. زماني كه حضرت امام خميني‌(ره) فتواي تاريخي عليه سلمان رشدي را صادر كردند، شايگان به مخالفت با آن برخاست و ضمن مصاحبه‌اي با نشريه فيگارو، احكام اسلامي را مورد حمله قرارداد و اين فتوا را نشانه صدور تروريسم به خارج معرفي كرد. وي پس از ارتحال حضرت امام در نامه اي به همراه باقرپرهام، رامين جهانبگلو، ايرج پزشكزاد و حسن نزيه، جمهوري اسلامي را نظامي قرون وسطايي معرفي كرد. داريوش شايگان از سال 1368 تا 1370 سردبيري نشريه «ايران نامه» متعلق به اشرف پهلوي را برعهده داشت. وي از همان زمان در تعامل با نشريات داخلي بود و بسياري از نشريات از جمله «كلك» و «گفتگو» و «نگاه نو» مطالب او را عيناً از نشريه ايران نامه نقل و چاپ مي كردند. چندي قبل در يك آگهي تسليت به مناسبت درگذشت يكي ازنويسندگان نام آقاي عطاءالله مهاجراني وزير سابق ارشاد، در كنار نام داريوش شايگان و احسان يارشاطر و عده‌اي ديگر از عناصر قلم به مزد فراري به چاپ رسيد.
براي آگاهي بيشتر در مورد زندگي و عملكرد داريوش شايگان به مجموعه نيمه‌پنهان جلد هشتم مراجعه فرماييد.