به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,941
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 23,599
بازدید ماه: 89,673
بازدید کل: 23,751,477
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷ - بدرقه تا بهشت /تشییع با شکوه شهدای فداکار آتش‌نشان ۱۱/ ۱۱/ ۱۳۹۵

بدرقه تا بهشت /تشییع با شکوه شهدای فداکار آتش‌نشان

    ۱۱/ ۱۱/ ۱۳۹۵

 
 
Image result for ‫تشییع با شکوه شهدای فداکار آتش‌نشان‬‎Image result for ‫تشییع با شکوه شهدای فداکار آتش‌نشان‬‎
پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو با حضور با شکوه مردم قدرشناس تشییع و به خاک سپرده شد.
دیروز مصلای امام خمینی(ره) و خیابان‌های اطراف، شاهد وداع باشکوه مردم با قهرمانان شهیدی بود که جان خود را فدای آسایش و امنیت هموطنانشان کردند. آتش‌نشان‌هایی که با بذل جان خود  نشان دادند درس پهلوانی و جوانمردی را به خوبی در مکتب شهادت آموخته‌اند.
دیروز مردم با حضور با شکوه در بدرقه جوانمردان شهید خود باز هم نشان دادند که قدر ایثارگری و فداکاری فرزندان خود را می‌دانند، چه این ایثارگری در میدان نبرد 8 ساله با دشمنان وطن باشد، چه بذل جان در راه حفظ حرم اهل‌بیت(ع) و حریم و اقتدار ایران هزاران کیلومتر دور‌تر از مرزها و چه تجلی ایثار در جانفشانی آتش نشان‌هایی که تا ابد ماندگار شدند.
مصلی تهران دیروز شاهد اشک و ناله‌های مردم سوخته دلی بود که نشان دادند در کنار خانواده شهدای آتش نشان عزادار عروج ناباورانه این شهیدان هستند.
مراسم وداع با شهیدان آتش نشان با قرائت قرآن و پیام تسلیت رهبر انقلاب و نوحه خوانی مداح اهل بیت آغاز شد و پس از اقامه نماز بر پیکر آتش نشان‌های شهید توسط آیت‌الله امامی کاشانی، این پیکر‌های پاک به بیرون شبستان مصلی منتقل شد تا در بین خیل عظیم مردمی که بیرون مصلی بودند تشییع
شود.
فریادهای الله اکبر، لا اله الاالله، یاحسین و عزاداری تشییع کنندگان در فراق  این شهیدان جاوید حال و هوای خاصی به مراسم تشییع بخشیده بود.
جمعیت انبوه شهروندان قدرشناس که برای وداع با اسطوره‌های جوانمردی و ایثار، خود را به مصلی و خیابان‌های اطراف رسانده بودند با چشمانی اشکبار و قلبی سوزان شهیدان آتش نشان را  تا بهشت بدرقه می‌کردند. پس از آنکه پیکر این شهیدان در خیل مشایعت کنندگان به میدان هفتم تیر رسید، این پیکر‌های مطهر  برای انتقال به بهشت زهرا(س) به آمبولانس‌های ویژه منتقل شد.
علاوه برجمعیت پر شور تشییع کنندگان در مصلی و خیابان‌های اطراف، هزاران نفر از مردم نیز از ساعت‌های ابتدایی دیروز برای شرکت در مراسم خاکسپاری این شهیدان خود را به قطعه 50 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) رسانده بودند.
و سر انجام در میان حزن و اندوه مردم و خانواده‌های داغدار پیکر 13 آتش نشان فداکار، شهیدان فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدیانی، حسین حسین‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، علی امینی و محسن روحانی در قطعه 50 بهشت زهرا(س) در جوار شهیدان گمنام دفاع مقدس و مدافعان حرم به خاک سپرده شد و پیکر شهیدان رضا نظری، بهنام میرزاخانی و علیرضا سفی زاده به ترتیب برای تشییع و خاکسپاری به اراک، ورامین و اسلامشهر منتقل شد.
این شهیدان اگرچه به ظاهر از بین ما رفتند تا مهمان خوان گسترده الهی باشند، اما تا همیشه نام و یادشان در دفتر قطور جوانمردان و شهیدان این سرزمین می‌درخشد و به نیکی یاد می‌شود.
گفتنی است در مراسم تشییع این شهیدان عزیز علاوه بر مردم قدرشناس جمع زیادی از مسئولان کشوری و لشکری از جمله سران قوای قضائیه و مقننه، رئیس دفتر رهبر انقلاب، معاون اول رئیس جمهور و برخی اعضای دولت، شهردار تهران و... نیز حضور داشتند.
مراسم ترحیم شهدای آتش‌نشان
مراسم یادبود و ترحیم شهدای آتش‌نشان نیز  از ساعت 14 الی 16 چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

Image result for ‫گل لاله‬‎