به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,034
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,702
بازدید ماه: 32,672
بازدید کل: 23,694,494
افراد آنلاین: 17
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۸ - گفتگوسردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه ۰۹ / ۰۲ / ۱۳۹۶

گفتگوسردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه

(یادواره شهدای یگان ویژه صابرین برگزار شد)

  ۰۹ / ۰۲ / ۱۳۹۶

 
Image result for ‫یادواره شهدای یگان ویژه صابرین برگزار شد‬‎Image result for ‫یادواره شهدای یگان ویژه صابرین برگزار شد‬‎
چهارمین یادواره شهدای یگان ویژه صابرین با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه و خانواده‌های 33 شهید این یگان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در این مراسم گفت: در مقطعی گروهک‌های تروریستی در سیستان علیه ما کمین می‌گذاشتند اما اکنون این کوردلان از داخل خاک پاکستان و پشت مرز به مرزبانان حمله می‌کنند و آنها را به شهادت می‌رسانند.
وی ابراز داشت: این عزیزان وقتی حماسه‌هایی را در حلب انجام دادند، زبانزد شدند و پس از آن هرگاه موردی پیش می‌آمد، از صابرین کمک می‌خواستند و وقتی هم که حضور می‌یافتند بقیه نیروها از حضور آنها روحیه می‌گرفتند.
سردار پاکپور خاطرنشان کرد: عربستانی‌ها به گونه‌ای در کشور همسایه ورود کرده‌اند که در راه‌های منتهی به مرز با ایران افرادی را قرار داده‌اند تا به محض اینکه متوجه شوند فردی قصد ورود به ایران را دارد از او می‌پرسند آیا انگیزه‌ای داری برای اینکه عملیاتی در ایران انجام دهی؟ اگر جواب مثبت باشد در همان لحظه پول و اسلحه می‌دهند تا اگر هم شده حتی یک رگبار در ایران شلیک شود تا بلکه بدین شیوه عنوان کنند در ایران ناامنی وجود دارد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: بعضی اتفاق‌هایی که در تهران رخ می‌دهد همه نگاه‌ها تا مدت‌ها به سمت این اتفاق است در حالی که نمی‌دانند رزمندگان ما در سردترین و گرم‌ترین نقاط ایران در دفاع از امنیت کشور حضور دارند و با چنین شرایطی روزه هم می‌گیرند پس به همین دلیل همگان باید قدردان شهدا و رزمندگان عزیز مرزبانی از بسیج و تکاوران نیروی زمینی سپاه و یگان صابرین و ناجا باشیم.
وی بیان داشت: به عنوان مثال ارتفاعات شمال غرب هشت ماه از سال به دلیل بارش برف مسدود است و این باعث شده تا جابجایی‌ها طی این مدت با بالگرد صورت گیرد؛ لذا چنانچه در این مدت حادثه‌ای به وجود آید، باید منتظر پرواز بالگرد بود. در بیست و هشت اسفند 95 بود که یکی از مدافعین مرزهای کشورمان بر روی یکی از ارتفاعات شمال غرب کشور به واسطه اصابت صاعقه به شهادت رسید ولی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی برای پرواز بالگرد، خانواده این شهید تا پنجم فروردین منتظر بودند که بتوانند پیکر شهیدشان را دریافت کنند.
در بخشی از این مراسم با حضور سردار پاکپور و سردار رمضان شریف از مجموعه خاطرات و زندگینامه 19 شهید یگان ویژه صابرین که در عملیات سال 90 غرب و شمالغرب به شهادت رسیدند با عنوان «راه ستاره‌ها» رونمایی شد.
در پایان نیز با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، فرمانده یگان ویژه صابرین و سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه از خانواده‌های 8 شهید مدافع حرم، 6 سردار شهید و 19 شهید دیگر یگان ویژه صابرین با اهدای لوح یادبود تقدیر و تجلیل به عمل آمد.