به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,947
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,615
بازدید ماه: 32,585
بازدید کل: 23,694,407
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
22 - رجال عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک- حبیب ثابت و فراماسونری ۱۹/ ۰۳ / ۱۳۹۶
رجال عصر پهلوی به روایت اسناد ساواک-22

حبیب ثابت و فراماسونری

 

Image result for ‫حبیب ثابت و فراماسونری‬‎


قاچاق مواد مخدر توسط حبیب ثابت، که در بین رجال شاهنشاهی و درباریان فراوانی داشت، ارثی بود که از اربابان قبلی وی، یعنی سردار فاخر حکمت و امیرهوشنگ دولو، به او رسیده بود. نمونه‌ای از گزارش‌هایی که درباره چگونگی قاچاق مواد مخدر توسط این دو نفر در بایگانی ساواک موجود است، به شرح زیر می‌باشد:
«در تاريخ 11/6/49 ساعت 1700 نصراله انتظام و احمدي بختياري و سناتور نمازي به اتفاق به باشگاه ايران رفته و ضمن صحبت، انتظام اظهار نمود: سردار فاخر حكمت را در اروپا ديدم ولي سرِحال به نظر نمي‌رسيد. نمازي گفت بله چند روز بعد به ايران آمد و روز جمعه هم در منزل من هستند. احمدي گفت اين سردار فاخر حكمت زندگي[اش] از كجا مي‌گذرد. نمازي گفت حقوق جزيي كه مي‌گيرد. انتظام اظهار داشت: حقوقش كه به جايي نمي‌رسد و خانه‌هايي را كه مي‌فروشد يا عوض مي‌كند، در آنها استفاده مي‌كند؛ مخصوصاً خانه‌اي را كه به سازمان امنيت فروخت خيلي گران فروخت. البته دستور بود كه از ايشان گرانتر بخرند. نمازي گفت: بله ولي شنيده‌ام در موقع رياست مجلس نيز از اتومبيل مجلس زياد استفاده كرده. انتظام گفت: در موقع رفتن و آمدن از شيراز، اتومبيل را ترياك يا چيز ديگري بار مي‌كرده چون‌كه اتومبيل او را كسي بازرسي نمي‌كرده است.»
تریاک‌کشی محمدرضا پهلوی، مطلبی است که حسین فردوست نيز که از آغاز تا پایان در کنار محمدرضا پهلوی بوده، یکی از علت‌های همراهي هوشنگ دولو با شاه در سن‌موريس را، تهيه بساط منقل و وافور برای او مي‌داند و در اسناد متعددی نيز به حضور مستمر شاه در منزل دولو و شرکت در بزم ترياك‌كشي به همراه رجال و دولتمردان اشاره گردیده است.
ارتباط امیرهوشنگ دولو و محمدرضا پهلوی به میزانی بود که مجله اشپیگل در مقاله‌ای با عنوان «تحت حمايت شاهنشاه» ‌نوشت:
«چنانچه شاهنشاه ايران مايل نباشند دادگاههاي سوئيس امكان كشف حقايقي را درباره دخالت هوشنگ دولو در قاچاق مواد مخدره نخواهند داشت. زيرا اين پرنس كه عضو دربار شاهنشاهي و از معتمدان شاهنشاه است از مصونيت سياسي استفاده مي‌كند.»
حبیب ثابت و فراماسونری
تشکیلات بهائیت، برادرخوانده‌ی فراماسونری است، که این برادرخواندگی در چگونگی تشکیل لژها و محفل‌ها و شرایط مشابه عضوگیری به خوبی مشهود است.
حبیب ثابت نیز با اینکه یکی از اعضای اصلی‌ترین ارکان تشکیلات بهائیت، یعنی «محفل ملی بهائیان ایران» بود، برای توسعه‌ی سازمان‌ها و کلوپ‌های فراماسونری نیز تلاش می‌نمود.
او بود که به همراه تعدادی دیگر از اعضای تشکیلاتی مانند: ژرژ آوانسف، سیروس ارجمند، عبدالحمید امیرابراهیمی، ولی‌الله انصاری، عیسی بهزادی، مصطفی تجدد، سعید حکمت، بهرام داوید خانیان، ابوالحسن دیبا، دیکنسون، جهانشاه صالح، حشمت علائی، مهدی فروغ، محسن فروغی، کریستوفر فری، رضا فلاح، اسمعیل فیلسوفی، ایرج کریمی، محسن کلانتری، کاظم کورس، مهدی لاله، عباس مسعودی، مهدی نامدار، محمد نمازی، عباسقلی نیساری، عبداله والا، فریدون ورجاوند، علی وکیلی، چارلز کولاک و اسفندیار یگانگی، پایه‌گذار کلوپ روتاری در تهران شد
و پس از راه‌اندازی تلویزیون نیز، از طریق ترتیب دادن برنامه‌های تلویزیونی به ترویج آن اقدام می‌نمود.