به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,888
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 109,387
بازدید ماه: 156,574
بازدید کل: 23,644,977
افراد آنلاین: 98
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
59 - خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) - ۵ ۵ - محور اصلی پیام امام خمینی (ره) به گورباچف ۱۰/ ۰۵/ ۱۳۹۶
خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) - ۵ ۵

 محور اصلی پیام امام خمینی (ره) به گورباچف

Image result for ‫محور اصلی پیام امام خمینی (ره) به گورباچف‬‎



جلسه دیدار وزیر خارجه شوروی با امام خمینی (ره) و ادامه اظهارات شوارد نادزه: توافق‌های بسیار مهم به امضا رسیده است و یک کلاس از سلاح‌های هسته‌ای از بین می‌رود.
دورنمای خوبی برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی باز‌شده است و همین طور دورنمای خوبی برای جلوگیری از تقابل نظامی دولت‌ها، اما این یک هدیه امپریالیست‌ها نیست، این اراده ملت‌هاست و اراده زمان است.
چاره دیگری وجود ندارد؛ مسابقه تسلیحاتی و آوردن آن به فضا منجر به فاجعه بشریت خواهد بود. در مناطق مختلف دنیا مناقشات خونین دارند به پایان می‌رسند.
ما از خاتمه جنگ ایران و عراق با صراحت حسن استقبال می‌کنیم، برای همکاری با شما جهت استحکام صلح در خاورمیانه و نزدیک و تمامی جهان آمادگی داریم.
حضور وسیع نظامی در خلیج‌فارس مورد نگرانی ما است. منظورم حضور نظامی کشورهای خارج از منطقه است. این پدیده بسیار خطرناک است و باید آن را به اتمام رساند.
ما می‌خواهیم با موفقیت در امر حل و فصل عادلانه مناقشه افغانستان نیز با شما همکاری خوبی داشته باشیم، بگذاریم که مردم افغانستان سرنوشت خود را خودشان بدون دخالت از خارج تعیین نمایند.
شواردنادزه افزود: یک نکته دیگر از پیام آقای گورباچف؛ ایشان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی اظهار آمادگی می‌کنند و ]نیز[ همکاری‌ها در زمینه‌هایی که ما قبلا همکاری‌های خوبی داشته بودیم.
ما برای برقراری و ادامه تماس‌ها بین انسان‌ها، نمایندگان محافل اجتماعی و روحانیون نیز آمادگی داریم.
دعوت جنابعالی برای انجام سفر به قم به آگاهی علمای اسلامی کشور ما رسید، تردیدی نداریم که آنها از این دعوت جنابعالی استفاده خواهند کرد.
در پایان، فرستاده ویژه رهبری شوروی گفت: این بود محتوای اصلی پیام‌آورترین آرزوها و سلام خود را به جنابعالی می‌رسانند. ایشان خواهان طول عمر جنابعالی به نفع و سعادت ملت ایران هستند.
]امام:[ ان‌شاءالله سلامت باشند، ولی به ایشان بگویید که من می‌خواستم جلوی شما یک فضای بزرگتر باز‌کنم.
]در خاتمه حضرت امام فرمودند:[ من می‌خواستم دریچه‌ای به دنیای بزرگ، یعنی دنیای بعد از مرگ را که دنیای جاوید است برای آقای گورباچف بازنمایم و محور اصلی پیام من آن بود. امیدوارم بار دیگر ایشان در این زمینه تلاش نمایند.
حضرت امام از خروج نیروهای شوروی از افغانستان استقبال کردند، و بر حسن همجواری و توسعه مناسبات قوی در ابعاد مختلف در مقابله با شیطنت‌های غرب و خروج نیروهای بیگانه از خلیج‌فارس تاکید و آرزو کردند تا مردم شوروی و ایران همیشه در صلح و آرامش زندگی کنند.