به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,035
بازدید ماه: 117,541
بازدید کل: 23,779,339
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
38 - عقیده وهابیت به امام مهدی(عج) (پرسش و پاسخ) ۱۳۹۳/۰۳/۲۸

 عقیده وهابیت به امام مهدی(عج)

(پرسش و پاسخ)

Image result for ‫عقیده وهابیت به امام مهدی(عج)‬‎


پرسش:آیا در آموزه‌های وهابیت اعتقاد به حضرت مهدی وجود دارد؟


پاسخ: مسلم بودن موضوع مهدی موعود و قطعی بودن ظهور ایشان در اسلام بر مبنای احادیث نبوی و گفته‌های مکرر پیامبر اکرم(ص) آن هم در کتب علمای اهل سنت (صرف نظر از مدارک مهم شیعه) تا حدی است که عالمان و محدثان وهابی نیز رساله‌ای منتشر کردند در اثبات اصل مسئله «مهدویت» و ظهور آن حضرت در آخرالزمان. این اثر با نام «عقیده اهل السنه و الاثر فی‌المهدی المنتظر» توسط عالم وهابی شیخ عبدالحسن العباد تألیف شده است. این رساله از سوی دانشگاه مدینه چاپ و منتشر شده است. هم چنین شیخ عبدالله بن باز معاون وقت دانشگاه مدینه و مفتی مطرح وهابیت که دشمنی سختی با شیعیان نیز داشت در مقدمه خود بر این رساله مطالب بسیار مهم درباره قطعی بودن امامت امام مهدی(عج) و ظهور او در آخرالزمان آورده و چنین تعبیری کرده است. «فیما یتعلق بالمهدی المنتظر، مهدی الحق...» (این رساله مشتمل بر احادیثی است درباره مهدی منتظر، مهدی برحق...) و سپس می‌گوید:
«حدیث متواتر همه نوعش پذیرفته است و احادیث مربوط به «مهدی» متواتر است و می‌بینیم که همه دانایان علم حدیث متفق‌اند بر ثبوت امر مهدی و اینکه او بر حق است و در آخرالزمان ظهور خواهد کرد. و کسانی که به نحو شاذ خلاف این امر مسلم سخنی گفته‌اند، سخنانشان قابل توجیه نیست.... «والحق کما قاله الائمه و العلما فی ذلک: انه لابد لخروجه و ظهوره» و حق چنان‌که پیشوایان علم و دین گفته‌اند این است که خروج و ظهور مهدی قطعی است. پس واجب است آن چه را پیامبر فرموده قبول کنیم و از جانب خود در برابر آن اظهار نظر نکنیم...»
همچنین نویسنده کتاب شیخ‌عبدالمحسن العباد درباره تواتر احادیث درباره مهدی(عج) می‌نویسد: «تا آن جا که من اطلاع پیدا کردم احادیث مهدی 26 راوی دارد» و این در حالی است که علمای سنی حدیثی را که 10 سلسله راوی داشته باشد متواتر می‌دانند. لازم به ذکر است که فرقه وهابیت برخلاف این ادعا که نمی‌توان احادیث نبوی در اثبات ظهور مهدی(عج) را رد نمود در شبکه‌های تبلیغی و رسانه‌ای خود با هدف هجمه علیه شیعیان، مهدویت را نفی نموده و با این عمل مصداقی دیگر از تعارض بین‌عمل و نظر علمای خود را به نمایش می‌گذارند.
برای مطالعه بیشتر رجوع کنید به:
- مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه اهل سنت، سید هادی خسروشاهی، انتشارات اطلاعات
- مهدی موعود، برگرفته از آثار محمد رضا حکیمی، انتشار دلیل ما