به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,104
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 5,164
بازدید ماه: 71,237
بازدید کل: 23,733,048
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱ - ردّ خون - ترور میانجی سازمان ملل توسط صهیونیست ها ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
ردّ خون - ۱۱

ترور میانجی سازمان ملل توسط صهیونیست ها

Image result for ‫ابراهام اشترن‬‎



ابراهام اشترن در فوريه‏1942.م توسط نيروهاى بريتانيا به قتل رسيد. مزدوران سازمان لحى، در تاريخ 6 نوامبر 1994.م، لرد موين وزير بريتانيا در امور خاورميانه را به ازاى انتقام قتل اشترن، در قاهره ترور كردند.
سازمان لحى با همكارى گروه‏هاى تروريستى ديگر، عمليات خرابكارانه‏ وسيعى برضد اعراب و پادگان‏هاى بريتانيا انجام دادند. از بين اين عمليات، نابودى دسته‏هاى يافا در نوامبر 1947.م را مى‏توان نام برد.
در ماه مه 1948.م، نيروهاى لحى به ارتش دفاع اسرائيل پيوستند؛ ولى شاخه‏ فعال آن در بيت‏المقدس همچنان در حالت تمرد باقى ماند، و نام خود را جبهه‏ ميهن نهاد. همين گروه، با هماهنگى گروه‏هاى تروريست ديگر، عمليات ترور كنت برنادوت ميانجى سازمان ملل را در 17 سپتامبر 1948.م، طراحى و اجرا كردند.
اين حادثه كه خشم جهانيان را نسبت به اسرائيل برانگيخت، دولت اسرائيل را وادار كرد تا ضمن تعقيب نيروهاى اين سازمان، رهبران آن را دستگير كند، و براى دو نفر از آنان حكم زندان به مدت 8 و 5 سال صادر شد. ولى بلافاصله با عفو ويژه آزاد شدند.
«پس از پيروزى نتان فريدمان (يكى از محكومين در ترور برنادوت)، كانديداى مبارزين در انتخابات كنيست، سازمان به سه گروه منشعب شد. گروه اول، به رهبرى نتان فريدمان؛ كه بعدها به هستدورت پيوست. گروه دوم، به جنبش‏هاى چپ تندرو پيوست. و گروه سوم به رهبرى پير جمعيت مبارزان پيشگام را تشكيل داد.
دولت اسرائيل بعدها، مدت زمان خدمت كسانى را كه در سازمان لحى فعاليت نظامى داشتند به‏عنوان خدمت سربازى آن‏ها محسوب كرد، و آن‏ها مشمول دريافت حق بازنشستگى شدند. رژيم صهيونيستى، ضمن تعيين حقوق بازنشستگى براى آن‏ها به بعضى از ايشان، نشان (مدال) جنگجويان كشور را اعطا كرد.»
بهترين راه براى معرفى كردن سازمان تروريستى لحى (اشترن) كتاب‏هاى زير است كه دو عنوان از آن‏ها را افرادى از اين گروه نوشته‏اند:
1. يادداشت‏هاى يك قاتل؛ اعتراف‏هاى يك جنايتكار از دسته اشترن، به قلم اِونِر كه يك نام مستعار است.
2. زنى از پيروان خشونت؛ خاطرات يك دختر تروريست طى سالهاى 1943- 1948، به قلم گيولا كوهن، كه عضو پارلمان اسرائيل بود. وى در اين كتاب تأكيد كرده است كه همكارى گروه‏هاى تروريستى نزديك و هماهنگ بود، و گاهى نيروهاى هاگانا، پالماخ، ايرگون و اشترن (لحى)، مى‏توانستند با هم و در يك زمان ضربه وارد كنند. به اين ترتيب، يك نيروى جنگنده‏ صهيونيستى متحد، به نام جبهه‏ رزمنده تشكيل مى‏شد.
3. كار بزرگ؛ به قلم يك روزنامه‏نگار آمريكايى به نام ژيراله فرانك. موضوع اين كتاب ترور لرد موين وزير بريتانيايى در قاهره، توسط دو جوان يهودى است، كه پس از آن به دار آويخته شدند.
فعاليت‏هاى اين گروه تروريستى، از قبيل غارت بانك‏ها، كشتن افراد، و منفجر كردن خانه‏ها، كشتن نگهبانان، و ساير فعاليت‏هاى مشابه و تروريستى؛ دليلى است بر تروريسم و خشونتى كه اين گروه از راه‏هاى گوناگون اعمال كرده است.
تيم‏هاى عمليات (دفاع از اردوگاه‏هاى مهاجرنشين يهود در جليله‏ سفلى)
«اين گروه تروريستى را يوسف ترمپلدور تشكيل داد. تيم‏هاى عمليات كار خود را با جنگيدن در صفوف متفقين در جنگ جهانى اول همراه ژابوتنسكى و وايزمن شروع كرد. اين تيم‏ها عملاً تشكيل شد و به صورت پايگاهى براى يك سازمان سياسى و تروريستى درآمد، كه چندين حزب صهيونيستى در اواخر جنگ جهانى اول، براى جذب آن رقابت مى‏كردند.
اين تيم‏ها نخستين مرحله‏ ايجاد و تكميل يك ارتش يهودى در فلسطين بودند، تا به عنوان پيشگامان ارتش اشغالگر يهودى در فلسطين عمل كنند.»
پس از اين كه رژيم صهيونيستى در سال 1948.م در سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين تشكيل شد؛ «دولت اسرائيل (نه تنها) رهبران گروه‏هاى ايرگون و اشترن را محاكمه نكرد، بلكه برعكس، ارتش اسرائيل اعضاى آن را جذب كرد، و در واحدهاى ويژه سازمان داد، و رهبران آن دو به عنوان نمايندگان پارلمان برگزيده شدند. هنگامى كه مناخيم بگين به نخست‏وزيرى رسيد، در كارت پستالى كه براى ابراهام اشترن فرستاد، از او تشكر كرد. همان كسى كه همراه با گروهش او را در حمله به (روستاى) ديرياسين يارى داد، و طراح ترور ميانجى بين‏الملل متحد، كنت فولك برنادت بود.»
سازمان‏هاى فاشيستى و تروريستی در سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين به دنبال تشكيل رژيم صهيونيستى، و در چارچوب ايدئولوژى صهيونيستى، چندين گروه و سازمان فاشيستى با ويژگى آشكار نژادگرايى و تروريستى‏ در سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين رشد يافت. شالوده و آرمان اين گروه‏ها به همان ايدئولوژى نژادپرستانه‏ صهيونيستى باز مى‏گردد. اين ايدئولوژى، در گذشته و حال، براى ترغيب يهوديان فلسطين اشغالى به گرايش‏هاى تجاوزكارانه عليه عرب‏ها مورد بهره‏بردارى قرار گرفته است، تا نقشه‏هاى رژيم صهيونيستى و هدف‏هاى توسعه‏طلبانه‏ آن در سرزمين‏هاى عربى را تسهيل كند.