به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 323
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,383
بازدید ماه: 70,456
بازدید کل: 23,732,267
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹ - تروریسم صهیونیستی - بازگرداندن تاج به صورتى كه بود ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
تروریسم صهیونیستی-۹
ازدحام جنبش‌های تروریستی- صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
بازگرداندن تاج به صورتى كه بود

Image result for ‫تروریسم صهیونیستی‬‎


ديويد‌روزنتشفای، سخنگوى  اين انجمن و آموزگار يكى از شهرك‏ها، در مقاله‏اى با عنوان 67، در روزنامه‏ نكودا نوشت:
«ما ترجيح مى‏دهيم ملت عرب پراكنده شود؛ و در زمينه‏ مال و جان خود، با رنج‏هايى روبه‏رو شود.»
او به عنوان رهنمود كار انجمن، پيشنهادى را به اين ترتیب ارائه مى‏كند:
«پيشنهاد، بايد دربرگيرنده‏ يك اقدام دولتى سيستماتيك باشد؛ و [بايد] با دادن پول يا غرامت به عرب‏ها، آنان را از منطقه دور سازيم. شيوه‏ همزيستى خطرناك است؛ زيرا اگر اين شيوه را ادامه دهيم، براى جان‏هايمان خطر ساخته‏ايم. اگر وضع به اين ترتيب پيش رود، هيچ راهى نيست جز اين كه عرب‏ها را در اتوبوس‏هايى بگذاريم، و از راه پل [كه اردن را به فلسطين مرتبط مى‏كند] به بيرون اندازيم.»
البته، اين فقط، ديدگاه انجمن نيست. بلكه در اصل ديدگاه جنبش گوش‏آمونيم در برنامه‏هاى شهرك‏سازى يهودى‏نشين خود است، كه از اين چهارچوب تروريستى و فاشيستى تعصب‏آميز خارج نيست. آن چه اين استدلال را ثابت مى‏كند، وجود كسانى نظير روز نتشفايگ، آموزگار جوان است؛ كه عرقچين بر سر مى‏گذارند، و در راهپيمايى‏ها شركت مى‏كنند، و شعرى به اين مضمون سر مى‏دهند: «از كوه‏ها بالا مى‏رويم، و كله‏ عرب‏ها را منفجر مى‏كنيم.»
در حقيقت، اين گرايش ايدئولوژيك كه روزنامه‏ نكودا بيانگر آن است، گرايش اغلب يهوديانى است كه مى‏كوشند مناطق اشغالى را با ابزارهاى گوناگون يهودى سازند، و از ساكنان عرب تهى كنند.
انجمن امنيت تحرك
 در جاده‏ هاى يهودا و سامرا
اين انجمن داراى ماهيت و شكل فاشيستى است، كه رهبرى و فعاليت آن به شيوه‏اى پنهانى صورت مى‏گيرد. يهوديان كوچ‏نشين در كرانه‏ باخترى رود اردن، اين انجمن را در سال 1979.م ايجاد كردند. نام اوليه‏ آن كميته‏ امنيتى بود؛ كه در سال 1982.م، به انجمن امنيت تحرك در جاده‏هاى يهودا و سامرا تبديل شد.
دان عومر، در مقاله‏اى تحت عنوان نئوفاشيسم در اسرائيل نوشت:
«اين انجمن، در دفاتر ثبت انجمن‏ها و اتحاديه‏ها ثبت نشده است.»
اين سازمان داراى تعدادى افراد مسلح آموزش‏ديده است كه چندين عمليات خشونت‏آميز و تروريستى عليه ساكنان عرب مناطق، اشغالى انجام داده ‏اند.
جنبش بازگرداندن تاج به صورتى كه بود
اين جنبش از شاخه‏هاى جنبش چيرگى بر مسجدالاقصى مى‏باشد. و مدير آن يسرائيل فويختونفر است. گروه جوانان متعصب و خشونت‏گرا را به اين بهانه كه روزگارى به يهوديان تعلق داشته است، تحريك مى‏كند تا بر خانه‏ها و ساختمان‏هاى بيت‏المقدس عربى چيره شوند. آنان پس از سيطره بر خانه‏ها و ساختمان‏ها، ساكنان عرب آن‏ها را بيرون مى‏رانند.
سپس فويختونفر پوشش قانونى حاكميّت آن‏ها را سامان مى‏دهد. هدف عمده‏ اين جنبش، سيطره‏ كامل بر محله‏ اسلامى بيت‏المقدّس عربى است، تا راه را براى چيرگى بر حرم شريف آماده كند.
جنبش تسومت
در اواسط ماه نوامبر سال 1983.م، ژنرال رافائل ايتان رئيس پيشين ستاد مشترك رژيم صهيونيستى، جنبش سياسى جديدى به نام تسومت يا صهيونيزم نوگرا ايجاد كرد. در سوگندى كه به مناسبت تأسيس اين جنبش ادا شد، ايتان هدف‏هاى جنبش را به ترتيب زير مشخص كرد:
«پاسخ ويرانگر به همه‏ تهديدها، همچنين نيرويى به وجود آوريم براى جذب يهوديان مهاجر. از نظر ايدئولوژيك بر صهيون‏گرايى تأكيد ورزيم، و ارتباط با طرف‏هاى بيگانه را كاهش دهيم. براى وحدت ملّت تلاش كنيم، و كوشش كنيم تا مرزهاى سرزمين اسرائيل، و از آن ميان بلندى‏هاى جولان، به رسميّت شناخته شود.»
اين اهداف، همان‏گونه كه آشكار است، پيش زمينه‏ جنبش فاشيستى و تروريستى جديدى را تشكيل مى‏دهد، كه بسيار افراطى است. شايد تندروى اين گروه، نشأت گرفته از تندروى بنيادگذار آن، ژنرال ايتان باشد؛ كه معروف است به اين كه داراى ديدگاه‏هايى است كه در جناح راست راست‏گرايان قرار مى‏گيرد.
وى از افراطى‏ترين صهيون‏گرايان به شمار مى‏رود، و هنگام عهده‏دار بودن رياست ستاد مشترك ارتش، خشونت‏آميزترين شيوه‏ها را در مناطق عربى به كار برده است. وى از يهوديانى است كه نفرت فراوانى از عرب‏ها دارد؛ پيوسته به تحقير آنان مى‏پردازند؛ و خواهان تجاوز به مال و جان آن‏هاست. اطلاعات به دست آمده نمايانگر آن است كه اين گروه، از كشور مجهولى به جز فلسطين اشغال شده، كمك‏هاى مالى دريافت مى‏كند.
افزون بر ايتان، از ديگر مؤسسان جنبش فوق، بسيارى از اعضاى محفل عين فيرد هستند اين محفل، جناح متعصّب گروه، در گوش‏آمونيم و جنبش كيبوتص‏هاست. همچنين، آنان از مؤسسان گروه سرزمين كامل اسرائيل، و گروه جنبش هتحيا به شمار مى‏روند.
بنابراين، اين جنبش تروريستى نوظهور، از فاشيستى‏ترين و افراطى‏ترين جنبش‏هاى نوين در فلسطين اشغال شده است.