به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 337
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,397
بازدید ماه: 70,470
بازدید کل: 23,732,281
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰ - تروریسم صهیونیستی- تی. ان. تی مخوف‌ترین سازمان فاشیستی - صهیونیستی۱۳۹۶/۰۹/۱۰
تروریسم صهیونیستی-۱۰

 تی. ان. تی مخوف‌ترین سازمان فاشیستی - صهیونیستی

Image result for ‫تی. ان. تی  سازمان  - اسرائیل‬‎



جنبش تامى
جنبش تامى يا تقاليد اسرائيل، در سال 1981.م، در نتيجه‏ اختلافات داخلى جنبش مفدال ظهور كرد. رهبرى آن را آهارون ابوحصيره به عهده دارد، و مدعى حفظ منافع يهوديان شرقى و غربى و شمال آفريقاست. ميليونر يهودى، نسيم جاوون، اين جنبش را حمايت مالى مى‏كند.
اين جنبش نقش مهّمى در سقوط دولت شامير، و انحلال پارلمان دهم اسرائيل داشت. هنگامى كه از حكومت كناره‏گيرى كرد و دولت پوشش پارلمانى را از دست داد، ساقط شد.
پايگاه اجتماعى اين جنبش، در ميان يهوديان افراطى شرقى، و عناصر دينى وابسته به مفدال است. جنبش تامى موافق اقامت يهوديان در تمامى سرزمين‏هاى اشغالى است، و با تشكيل دولت فلسطينى مخالف است. شخصيت‏هاى دينى اين جنبش عبارتند از: آهارون ابوحصيره، آهارون اوزان و بن تسيون روبين.
سازمان تى. ان. تى
تى. ان. تى، مخفّف نام سازمان ترور عليه ترور است؛ كه حروف نخستين نام عبرى تيرور تيغد تيرور است. اين گروه، تندروترين و خشن‏ترين سازمان نئوفاشيست و تروريستى در فلسطين اشغال شده است. هدف تمامى عمليات تروريستى اين سازمان، پاسخى است به آن چه كه به اصطلاح تروريسم عرب‏ها ناميده مى‏شود، و عرب‏هاى درون فلسطين اشغال شده به آن دست مى‏يازند.
افزون بر آن، هدف مشترك اين گروه با ساير سازمان‏هاى فاشيستى در درون فلسطين اشغال شده، اين است كه تلاش دارند عرب‏ها را با ابزارهاى مختلف از كشورشان بيرون برانند. از اظهارات برخى اعضاى اين سازمان، آشكار مى‏شود كه ايدئولوژى نژادپرستانه و افراطى آن، از ايدئولوژى جنبش گوش‏آمونيم و جنبش كاخ تأثير پذيرفته است.
پيوند ميان سازمان تى. ان. تى و جنبش كاخ، از مرزهاى تأثير ايدئولوژيك گذشته، و به صورت به ارتباط مستقيم و محكم ميان دو سازمان درآمده است.
در روزنامه‏ صهيونيستى عل همشمار، منتشر شده در تاريخ 21 دسامبر 1983، آمده است:
«پژوهش درباره‏ هويت اعضاى سازمان پنهانى تى. ان. تى، نشان مى‏دهد كه آنان اعضاى يك گروه يهودى تندرو در برو كلين هستند، كه پس از گذراندن آموزش در اردوگاه انجمن دفاع از يهود ايالات متحده‏ آمريكا، به اسرائيل كوچ كرده‏اند. اين امر به معناى پيوند مستقيم با جنبش كاخ است، كه رهبر آن، خاخام مائير كاهانا بنيان‏گذار انجمن دفاع از يهود در آمريكا بود.»
اقدامات تروريستى خاخام كاهانا، پيوند وى با سازمان تى. ان. تى، و تأييد علنى آن را آشكار مى‏كند. در روزنامه‏ هآرتص، منتشر شده در تاريخ 6 ژانويه‏ 1984.م آمده است:
«كاهانا روز 5 ژانويه‏ 1984، همراه دو تن ديگر بازداشت شد. علّت بازداشت وى، حمل پلاكاردى بود كه بر روى آن نوشته شده بود: من از
تى. ان. تى حمايت مى‏كنم.»
اين اطلاعات و نظاير آن، بيانگر اين واقعيّت است كه كادر رهبرى سازمان تى. ان. تى، اعضاى پيشين جنبش كاخ هستند.
يوسى دايان، دبير پيشين كاخ، در گفتوگويى با روزنامه‏ يديعوت آحارونوت، اظهار داشته بود كه:
«افزون بر جنبش كاخ، برپايى يك سازمان تروريستى يهودى ديگر ضرورى است، تا در پاسخ به عمليات تروريستى عرب‏ها دست به انجام عمليات تروريستى عليه آن‏ها بزند.»
اين سخن، محتواى همان هدفى است كه سازمان تى. ان. تى آن را سرلوحه‏ كارهاى خويش قرار داده؛ و مصداق بارز نام خود سازمان نيز هست.
يكى ديگر از اعضاى برجسته و بسيار افراطى سازمان كاخ، شخصى به نام يوئيل لرنر است. در خلال محاكمه‏ برخى از اعضاى سازمان تى.ان.تى كه توسط پليس رژيم صهيونيستى دستگير شده‏اند، ثابت شد كه آنان زير نفوذ يوئيل لرنر ياد شده قرار داشته‏اند.
دلايل پيش گفته، هويّت رهبران سازمان تى.ان تى را به طور قطع مشخص مى‏كند. امّا دلايل بر اين مسأله تأكيد دارد كه برخى از شخصيت‏هاى ياد شده، جزو كادر رهبرى سازمان هستند.
امّا از همه مهم‏تر، عمليات هراس‌افكنانه و تروريستى است كه اين سازمان بر ضد شهروندان عرب در مناطق اشغال شده انجام داده است. نخستين عملياتى كه سازمان ياد شده مسئوليت آن را پذيرفت، در ماه مه سال 1957.م رخ داد. در اين عمليات، يك اتوبوس وابسته به شركت اتوبوسرانى عرب، در محله‏ وادى الجور، در شهر بيت المقدّس، به آتش كشيده شد.
از ديگر عمليات منسوب به اين سازمان، رويداد مشهور سوء قصد بر ضد شهرداران كرانه‏ باخترى است، كه در ژوئن سال 1980.م به اجرا در آمد. از ديگر عملياتى كه اين سازمان انجام داد،شكستن نماى سينماى الزهرا در بيت‏المقدس عربى بود، كه پس از آن بر ديوار سينما نوشتند: ترور عليه ترور؛ و مرگ بر سنگ‏اندازان.
روزنامه هاآرتص در تاريخ 1 ژانويه‏ 1984.م نوشت:
«مسئول بمب گذارى در بامداد روز 3 دسامبر 1983 در مساجد خليل، سازمان تى.ان.تى بود.»
به علاوه، بايد عمليات فراوان ديگرى را نيز كه اين سازمان در طى دوران انتفاضه‏ فلسطين عليه مردم مسلمان عرب در سرزمين‏هاى اشغالى به اجرا در آورده است، به موارد فوق افزود. در ظاهر، هيچگونه پيوندى ميان رژيم صهيونيستى و اين سازمان وجود ندارد. ليكن ناتوانى ظاهرى پليس اسرائيل در كشف رهبران اين سازمان و اعضاى آن، به احتمال فراوان بيانگر وجود يك پيوند مخفى ميان طرفين است. چرا كه هر از چند گاهى كه اين رژيم به اعمال فشار بر روى فلسطينيان نياز دارد، اين كار توسط سازمان تروريستى تى. ان. تى و ساير گروه‏هاى تروريستى صهيونيستى انجام مى‏پذيرد.