به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,318
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,357
بازدید ماه: 18,147
بازدید کل: 23,506,519
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
1 - جایگزین‌های خوش عطر و طعم برای نمک ۰۴ /۱۳۹۶/۱۰

 جایگزین‌های خوش عطر و طعم برای نمک

Image result for ‫جایگزین‌های خوش عطر و طعم برای نمک‬‎Image result for ‫جایگزین‌های خوش عطر و طعم برای نمک‬‎



نمک یکی از پر استفاده‌ترین مواد در جهان است که برای بهبود مزه غذا در پخت و پز مصرف می‌شود. نمک منبع مواد معدنی است، که در دوزهای اندک، به بدن در حفظ تعادل الکترولیت‌ها و دیگر فرآیندهای مهم حافظ سلامت انسان کمک می‌کند.
به گزارش «استپ تو هلث»، مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که ما به طور معمول بیش از حد نمک مصرف می‌کنیم و اغلب عوارض جانبی آن را نادیده می‌گیریم. اگرچه در نگاه نخست ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما مصرف بیش از حد نمک با گذشت زمان می‌تواند به مشکلات التهابی، قلبی عروقی و کلیوی منجر شود.بر همین اساس است که مصرف روزانه نمک باید محدود باشد. برای تحقق این هدف شما می‌توانید میزان مصرف غذاهایی که حاوی نمک هستند را کاهش دهید و به جای آن ادویه‌های دیگری را جایگزین کنید. در ادامه با برخی ادویه‌ها که می‌توانند در این مسیر کمک حال شما باشند، آشنا می‌شویم.
پودر سیر
سیر می‌تواند به عنوان ادویه‌ای سرشار از ویتامین‌، مواد معدنی و
آنتی اکسیدان‎ها جایگزین نمک شود. با این تفاوت که زمانی که این مواد جذب بدن می‎شوند، به پیشگیری از انواع مختلف بیماری‌ها کمک می‎کنند.خلاف نمک، سیر ماده‎ای با ویژگی‎های ضدالتهابی و ادرارآور است، که اثرات آن موجب کاهش احتباس مایع در بدن و پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی می‎شود.
پودر پیاز
با بهره‌مندی از ویژگی‎های مشابه سیر و همچنین برخورداری از آلیسین، زمانی که برای کاهش مصرف نمک دنبال جایگزینی هستید، پودر پیاز توصیه می‌شود.در شرایطی که پودر پیاز از ویژگی‎های کمتری در مقایسه با خود پیاز برخوردار است، اما مواد مغذی موجود در آن موجب می‌شوند تا گزینه‎ای خوب برای بهبود عطر و طعم غذا باشد.
فلفل سیاه
فلفل سیاه ادویه‌ای با ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. زمان ورود به بدن، این ویژگی‌ها از بافت‌ها در برابر اثرات منفی رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.مصرف فلفل سیاه به بدن در مقابله با فشار خون بالا کمک می‌کند و با گذشت زمان عملکرد کلیه‌ها را با تحریک دفع مایعات بهبود می‌بخشد.
زیره
زمانی که در تلاش برای کاهش مصرف نمک هستید، مقدار کمی زیره در غذا می‎تواند عطر و طعمی مطبوع به آن ببخشد.این ماده حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که اثرات منفی رادیکال‎های آزاد را از بین می‌برند. مصرف منظم زیره به کنترل کلسترول خون و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند.
زنجبیل
زنجبیل به واسطه ویژگی‌های ضدالتهابی، گوارشی، و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است و یک گزینه عالی دیگر برای افرادی محسوب می‌شود که در پی کاهش مصرف نمک خود هستند.زنجبیل حاوی تراکم بالایی از ترکیبی به نام جینجرول است که افزون بر بخشیدن عطر و طعمی تند به زنجبیل، مسئول فواید دارویی آن نیز است.