به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 590
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,650
بازدید ماه: 70,723
بازدید کل: 23,732,534
افراد آنلاین: 28
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵ - تروریسم صهیونیستی- حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم ازدواج یک تروریست ۰۵ / ۱۳۹۶/۱۰
تروریسم صهیونیستی-۱۵

حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم ازدواج یک تروریست 

Image result for ‫گلدا ماير‬‎Image result for ‫گلدا ماير‬‎
 

 
 - 3 مه 1948.م: انفجار كتاب‏هاى حاوى بمب، ركس فاران را كشت. پاكت حاوى بمب به آدرس برادر وى، كه يك افسر مأمور خدمت در انگلستان بود، پست شده بود.
- 11 مه 1948.م: يك بمب پاكتى كه به آدرس سر اولن پاركر، افسر فرمانده سابق فلسطين ارسال شده بود، توسط همسر وى كشف شد.
حمله به مؤسسات و اموال آمريكايى‏ها و انگليسى‏هاى خارج از فلسطين

سال 1952
پس از برپايى انقلاب مصر در سال 1952.م، روابط دولت آمريكا و رئيس‏جمهور مصر، جمال عبدالناصر روبه بهبود نهاد. انتظار مى‏رفت كه آمريكا در ساخت سدّ اسوان به مصر يارى برساند. تلاش‏هاى سفير آمريكا در قاهره، آقاى نير بايرودز، كه دوست شخصى جمال عبدالناصر بود به نتيجه رسيد، و برنامه‏ آمريكا براى كمك 50 ميليون دلارى به مصر تصويب شد.
اسرائيل با ديده‏ ترديد به اين نزديكى نگريست، و هراسيد كه اين امر بر روانه شدن اموال آمريكا به سوى مصر تأثير گذارد. از اين‏رو، گروهى از مزدوران خود را به مصر فرستاد، تا به تخريب وانفجار دفاتر و مؤسسه‏هاى رسمى آمريكا در قاهره بپردازند. اين مزدوران مجاز بودند كه به هنگام ضرورت، به كارمندان آمريكايى شاغل در مصر حمله ببرند و آنان را به قتل رسانند. هدف اسرائيل اين بود كه، روابط مصر و آمريكا، و در نتيجه روابط آمريكا و عرب‏ها تيره شود.
اين گروه اسرائيلى بمب‏هاى كوچكى را به شكل كتاب درآوردند، و آن‏ها را در كتابخانه
‏هاى اداره‏ اطلاعات آمريكا در اسكندريه و قاهره جاى دادند. همچنين كيسه‏هايى از پوست ماهى ساختند كه به اسيد آغشته بود، و آن‏ها را بالاى بمب‏هاى نيتروگلسيرين نهادند. تجزيه‏ اسيد و انفجار بمب چند ساعت به طول مى‏انجاميد. بمب‏هاى كتابى پيش از پايان ساعت كار كتابخانه در قفسه‏ ها نهاده مى‏ شدند، و ديرى نمى‏گذشت كه با غروب آفتاب بمب‏ها منفجر مى‏شد. شيشه‏ها و قفسه ‏ها خرد مى‏شد، و آتش كتاب‏ها و اثاثيه را مى‏بلعيد. بمب‏هايى از اين‏سان، در تعداد زيادى از ساختمان‏هاى متعلّق به شركت‏هاى آمريكايى جاسازى شد.
سال 1954
در اين سال و در دوره‏ تصدى پست وزارت دفاع از سوى بنحاس لاون، يك تيم جاسوسى اسرائيلى تحت فرامين وى، يك سرى فعاليت‏هاى خرابكارى عليه مؤسسات انگليسى- آمريكايى در مصر انجام داد. مهم‏ترين اين عمليات، انفجار سفارت آمريكا در قاهره بود.
هدف اين عمليات خرابكارى عبارت بود از كنسولگرى و كتابخانه‏ هاى انگلستان در قاهره و اسكندريه، و نيز دفاتر وابسته به آمريكا. اين عمليات همزمان با مرحله‏ بحرانى مذاكرات آمريكا در رابطه با خروج انگليسى‏ها از مصر صورت مى‏گرفت. هدف اصلى عمليات لاون اين بود كه در واشنگتن و لندن اين تلقى را به وجود آورد كه مقصر اين خرابكارى‏ها مصريان مى‏باشند. اين مسأله، وسعت دشمنى مصر با غرب، و عدم توانايى رژيم جديد مصر براى حفظ نظم و قانون را نشان مى‏داد.
در دسامبر 1954.م، دو جوان يهودى مصرى در حال حمل چنين بمب‏هايى دستگير شدند. آن‏ها قصد داشتند كه به يكى از مؤسسه ‏هاى آمريكايى وارد شوند. در پى اعتراف آنان، گروه تخريب، مركب از 6 يهودى دستگير شدند، و 5 تن ديگر به دليل همكارى با آن‏ها محكوم شدند. مدت محكوميت به حبس اين افراد، بين پانزده سال تا حبس ابد بود.
كشف اين تيم جاسوسى توسط مصرى‏ها و افشاى عمليات خرابكارى آن، يكى از مشهورترين رسوايى‏ها را در سياست داخلى اسرائيل به بار آورد. بحث بر سر اين بود كه آيا در حقيقت خود لاون به تيم جاسوسى دستور عمليات داده است؛ يا اين كه فرامين از طريق يك دسته‏ نظامى، و با اجازه‏ ضمنى بن‏گورين - به عنوان چهره‏اى كه حامى لاون بود - صادر شده است.
در سال 1960.م، يك بررسى در اسرائيل صورت گرفت، كه ديده‏ها را به سوى جعل سندى مهم جلب كرد. گفته شد كه اين امر يك بلاى امنيتى بوده، كه موجب استعفاى زودرس بنحاس لاون، وزير دفاع، در سال 1955.م شده است. شيمون پرز، سرپرست وزارت دفاع، و ژنرال موشه دايان، كوشيدند تا با استفاده از سندى دروغين، مسئوليت قانونى تلاش براى اجراى طرح ناموفق انفجارها را به گردن لاون اندازند. بن‏گورين، نخست‏وزير اسرائيل، با آگاهى از اين كه لاون آن سند را امضا نكرده و هرگز اجازه‏ آغاز آن عمليات را در مصر نداده، با از سرگيرى بررسى اين پرونده مخالفت كرد.
پس از جنگ 1967.م نيز وقتى خانم مارسلانى نينو، يكى از اعضاى زن آن تيم جاسوسى و تروريستى از زندان آزاد شد، مقامات اسرائيل با او به عنوان يك قهرمان رفتار كردند. گلدا ماير، نخست‏وزير اسرائيل، در مراسم ازداوج او شركت كرد.