به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 18,714
بازدید ماه: 84,787
بازدید کل: 23,746,594
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
5 - علی قربان نژاد: بسترسازی برای القای «دروغ بزرگ» ۱۳۹۶/۱۰/۰۸

 علی قربان نژاد:

بسترسازی برای القای «دروغ بزرگ»


Image result for ‫میرحسین القای دروغ بزرگ‬‎
    

پس از فروپاشی شوروی، سازمان اطلاعاتی آمریکا کار خود را تمام شده ندید. ماموریت تازه آنها به قدرت رساندن مهره‌های مورد نظر خویش بود که اصلی‌ترین ویژگی آنها را در غربگرایی می‌توان دید. برنامه‌ای که برای این منظور تدارک دیده شد نوعی کودتای رنگی یا مخملی بود. در این نوع براندازی دیگر خبری از کودتاهای نظامی با اسلحه نبود بلکه به کمک رسانه و در بیشتر موارد با بهانه‌هایی مانند «تقلب» در انتخابات صورت می‌گرفت.
در انتخابات ریاست جمهوری 1388 نیز روندی کاملا منطبق بر شیوه‌های پیشتر آزموده شده از کودتاهای مخملی و رنگی طی شد. اما در پله نخست باید پیروزی کاندیدای مد نظر القا می‌شد. در این حال امکان وقوع دو حالت وجود داشت: یا آن نامزد پیروز انتخابات می‌شد که غایت و هدف همین بوده و به دست آمده است و یا او در انتخابات شکست می‌خورد که در این حال با عنایت به آن القای پیروزی، شبهه «تقلب» مطرح می‌گشت.
آغاز پروژه القای پیروزی در انتخابات
‌12ظهر روز انتخابات و در حالی که تنها 4ساعت از شروع رای‌گیری نگذشته بود سایتی از حامیان موسوی با نام «یاری» خبری را منتشر می‌کند که در آن به نقل از سیدمحمد خاتمی مدعی می‌شود که میرحسین موسوی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری دور دهم پیروز شده است.
یک ساعت پس از آن ‌سایت قلم‌نیوز وابسته به ستاد انتخاباتی موسوی، به نقل از «ابوالفضل فاتح» رئیس‌کمیته اطلاع‌رسانی، رسانه و تبلیغات ستاد مهندس موسوی مدعی می‌شود: «پیروزی مهندس موسوی با فاصله زیاد قطعی است، همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم»!
پس از زمینه‌سازی‌های اولیه سایت‌هایی که علت وجودی آنها به انتخابات بر می‌گشت شخصیت‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب به صورت مستقیم به میدان آمدند. «سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور» رئیس‌کمیته غیرقانونی صیانت از آرای میرحسین موسوی ساعت 4بعدازظهر کنفرانس خبری ترتیب داد و مدعی شد که موسوی پیروز انتخابات ‌است.
ساعت7عصر القای این توهم به اوج می‌رسد آنجا که سایت حامی موسوی می‌نویسد: «میرحسین موسوی در آستانه شکستن رکورد 30 میلیون رأی است.» دو ساعت پس از این هم سایتی که گفته می‌شد توسط یکی از فرزندان مرحوم هاشمی اداره می‌شود این جمله را تیتر اول سایت خود قرار می‌دهند: «خاتمی به میرحسین تبریک گفت»! البته خاتمی در هنگام انداختن رای خود به صندوق نیز در اظهار نظری سؤال برانگیز گفته بود: «همه‌ شواهد امر حاکی است، موسوی انتخابات را برده است اما من پیش‌گو نیستم.»
‌پس از این بسترسازی‌ها نوبت به خود میرحسین موسوی می‌رسد تا در حالیکه هنوز 2ساعت به پایان رای‌گیری مانده نشست خبری را با حضور خبرنگاران خبرگزاری‌های خارجی ترتیب دهد و در آن این جمله را با قطعیت تمام عنوان کند که «برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم.»!
عقب‌نشینی از یک ادعا
با این روند آنها پس از اعلام نتایج و با وجود اختلاف رای فاحش اسم رمز آشوب آفرینی‌ها اعلام شد: «تقلب شده است!»
با وجود این ادعای سنگین ستادهای موسوی و کروبی هیچ سندی که تایید‌کننده ادعاهای ایشان باشد ارائه ندادند. حتی این مطرح شد که صندوق‌هایی را که به آنها مشکوک هستند اعلام کنند تا بازشماری شود اما این جماعت که می‌دانستند ادعاهایشان باد هواست تمکین به قانون و راهکارهایی که در قانون برای چنین شرایطی پیش‌بینی شده بود را نپذیرفتند و پیوسته بر طبل گوشخراش تقلب کوبیدند.
خاتمی که صبح روز بعد از انتخابات، در حالیکه آرا هنوز در حال شمارش بود، به همراه «میرحسین موسوی» و «سیدحسن خمینی» به دیدار «هاشمی رفسنجانی» می‌رود. آنطور که هاشمی گفت، خواسته‌ این سه نفر در دیدار ظهر 23 خرداد، «ابطال انتخابات بود و راه‌های قانونی را نیز قبول نداشتند.»
اما با گذشت سال‌ها کم کم از مواضع ناحق خویش کمی عقب‌تر نشستند به گونه‌ای که خاتمی در ديدار خود با تعدادی از دانشجویان که در آبان 1391 مدعي شد: «من در انتخابات سال 88 هیچگاه از واژه تقلب استفاده نکرده‌ام.»
خاتمی حتی مدعی شد که «من شنبه پس از انتخابات به دیدن میرحسین موسوی رفتم و به او گفتم ممکن است تخلفی در انتخابات صورت گرفته باشد اما تقلبی که رای تو را عوض کرده باشد، اتفاق نیفتاده است. من مطمئنم که شما رای نیاورده‌ای.»
بعدها کسان دیگری از اردوگاه طیف موسوم به اصلاح‌طلب به این غافله پیوستند. برای نمونه «سعید حجاریان» تئوریسین طیف اصلاح‌طلب حتی تخلف را نیز مطرح ندانست و گفت: «بحث ما این نیست که تخلف و یا تقلب شده است بلکه واقعه‌ای اتفاق افتاده است که اسم آن «تدلیس سیستماتیک» است.» و مصطفی کواکبیان نیز در یک مصاحبه تاکید کرد: «در انتخابات 88 تخلف شد نه تقلب.»
در هر انتخاباتی ممکن است تخلف رخ دهد کما اینکه در انتخابات ریاست جمهوری 96 نیز رخ داد. حال سؤال این است که به فرض رخ دادن تخلفی که به هیچ عنوان نمی‌توانست نتیجه را تغییر دهد آیا باید انتخابات ابطال می‌شد یا اینکه لشکرکشی خیابانی به راه انداخت؟! انتخابات 88 سنگ محک خوبی برای قانونمداری و تمکین از قانون بود.