به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,786
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 19,433
بازدید ماه: 40,403
بازدید کل: 23,702,224
افراد آنلاین: 97
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
11 - محمدهادی صحرایی : هزینه غفلت ۱۳۹۶/۱۰/۱۷

هزینه غفلت 

Image result for ‫محمدهادی صحرایی‬‎

    
 محمدهادی صحرایی   


... وَدَّ الَّذينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَ أَمْتِعَتِكُمْ فَيَميلُونَ عَلَيْكُمْ مَيْلَهًًْ واحِدَهًًْ... وَ خُذُوا حِذْرَكُمْ إِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْكافِرينَ عَذاباً مُهيناً... كافران آرزو مى‏كنند كه شما از جنگ ‏افزارها و ساز و برگِ خود غافل شويد تا ناگهان بر شما يورش بَرند... و مواظب خود باشيد. بى گمان، خدا براى كافران عذاب خفّت‏آورى آماده كرده است. (سوره نساء آیه 102)
‏ همه مشکلات مسلمین از آنجا شروع شد که قرآن را وانهادند و مهجور ساختند و خود را از خوان نعمتش محجور کردند. دل به تجربیات خود خوش کردند و به عقل متحیر خویش اکتفا کردند، بدون آنکه بدانند قرآن مقوم عقل است و مراقب آن، که مبادا به خطا افتد و مبادا منحرف گردد. قرآن پیام فرابشری است برای بشری که محصور و محدود در زمان و مکان است و گرفتار حب و بغض و‌اشتباه و انحراف. این بشر نه آن ‌است که غربیانِ به خطا رفته،گرگ نوع خودش می‌دانند و نه آنکه دیگرانِ به‌اشتباه افتاده، حیوان ناطقش می‌خوانند. انسان موجود زنده‌ای است که به دنبال خدا می‌گردد و سعادت را گم شده خود می‌داند. به هر دری می‌زند شاید آن‌ را بیابد و به مقصود رسد. و خدایی که در این نزدیکی است، برای این موجود عزیز که جانشینش در زمین است، کتابی فرستاد تا پناه فکر و آرامش خاطرش باشد و راه سعادت از او جوید و مسیر کمال را آن‌گونه که گفته، بپوید. که اگر این‌گونه بود سعادتمند و غیر آن، به گرفتاری خواهد افتاد. و شیطان که دشمن بشر است، چون این دانست به مبارزه‌اش برخاست.
یکی از مواردی که بیش از همه در قرآن کریم به آن سفارش و بر آن تأکید شده است، دشمن شناسی و دشمن دانستن شیطان است و بارها به تلویح و تصریح، تأکید می‌کند که شیطان دشمن شماست و باید آن را دشمن بدانید. چراکه دشمن شناسی اگر با دشمن دانستن همراه نشود مثل کلید بی‌دندانه‌ای است که با آن دری باز نشود. دشمن را، هم باید شناخت و هم باید دشمن گرفت که فرمود إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا. ۱ گرچه دشمن اصلی شیطان است ولی دشمن فقط آن نیست و هرکه خوی شیطانی داشت و راه شیطان می‌پیمود، بهره‌ای از شیطان دارد و او هم دشمن است و اگر بهره‌اش از شیطنت بسیار بود شیطان بزرگ است. مثلاً آمریکا که امروزه به عنوان نماد شرارت شناخته می‌شود، شیطان بزرگ است چراکه محور شرارت است و از اساس پیدایش دویست و چند ساله‌اش، خون و خاکستر برای بشر به ارمغان آورده و هرجا که قدم گذاشته، فقر و فلاکت گذاشته است.
از به انقراض کشاندن چندین تمدن بزرگ و اصلی در آمریکا شروع شد و تا قتل‌عام سرخپوستان و ساکنین اصلی آن سرزمین و تا ساماندهی لشکر سیاه تباهی و تا به راه انداختن بیش از صد جنگ بزرگ در سه سده حیات خود. از استفاده از بمب اتم برای اولین و آخرین بار در تاریخ و کباب کردن ده‌ها هزار بی‌گناه در یک آن، تا هلاک کردن حرث و نسلِ 2 مردم جهان با تولید انگل و بیماری و آلوده کردن غذا و ندادن دارو. از تولید سلاح و فروش آن به گاوهای شیرده و متحجر تا تولید فساد و نابود کردن شرافت و آزادگی انسانها با کشتن روح غیرت و مردانگی و به اسارت گرفتن لطافت زنانگی 3 و از استعمار و استکبار تا نفوذ و به خدمت گرفتن خائنین و خائفین و ساده‌لوحان. این است خلاصه تاریخ سردمداران آمریکا از ابتدا تاکنون که باعث شد امام راحل حکیممان آمریکا را شیطان بزرگ بداند و هرگونه رابطه و مذاکره با این لامساس را ممنوع کند. ساده‌لوحان مدعی چه می‌فهمند؟
انگلیس هم ترجمان دیگر شیطان است و خباثتش با ایران بیش از آمریکاست.
از تحمیل قراردادهای چپاولگرانه با تحمیر غربزدگان، تا قتل عام 9 میلیون ایرانی در قحطی صدسال پیش که بیش از حمله مغول از ایران تلفات گرفت و تا مزورانه‌هایی که باعث شد در بین مردم به روباه پیر معروف گردد. و رژیم صهیونیستی هم که چون موش، بی‌صدا می‌جود و می‌برد و می‌خورد. اینها نمادهای شیطانند و خبیثند و محور مشکل و مسئله مردم جهان. هرجا جنایت است، اینها حاضرند و هرجا خسارت است، رد اینها برجاست. هرجا اغتشاشی برپاست، بی‌شک دست این سه شریک پلید در آنجاست. دشمنانی قسم خورده و بی‌رحم و مکار. که مترصد غفلتند و مشتری وابستگان. مشکلات را زیاد و امتیازات را کم نشان می‌دهند تا مردم را مأیوس کنند. در اغتشاشات اخیر، اگرچه غفلت عجیب در ادعای افزایش بی‌دلیل حقوق نمایندگی، قطع یارانه 30 میلیون نفر، گران شدن 50 درصدی بنزین و گرانی گوشت و تخم مرغ و... و انکار مشکلات مردم با آمارهای کاغذی و اپوزیسیون بازی برخی از مسئولان قبلی و فعلی و... در ایام منتهی به حماسه 9 دی مؤثر بود ولی آنچه مهم‌تر بود غفلت از دشمن بود.
هیچ کس را برای غفلت مدح نکرده و کسی را برای تجربه شده نستوده‌اند و سرباز خوابزده را تحسین نکرده‌اند و مسئول اعتماد کرده به دشمن را، رحمت نفرستاده‌اند و سیاستمداری را برای تکیه به دشمن، بزرگ نشمرده‌اند. که همگی اینها از منکرات است و جز طعن و لعن و ندامت چیزی نمی‌آورد. و همه این قواعد حیاتی، در قرآنی است که به آن عمل نمی‌کنیم و به جای تبعیت از حق، تحلیل می‌کنیم. شیطان شیطان است و فتان که نه دوستی پاس می‌دارد و نه وفای به قرارداد را. دشمنی که در کینه توزی با خدا و پیامبران، سرآمد است، حرمت عهد با مردمان می‌شناسد یا رفاقت و حیا می‌داند؟ اعتماد به اینان وهم و خیال بود. آمریکا اگرحیا داشت به جای گرسنه نامیدن مردم ایران، شکم 45 میلیون شهروندش که روزانه غذای کوپنی می‌گیرند را سیر می‌کرد. انگلیس اگر حرمت داشت، خرج گزاف سلطنت پوسیده آن پیرزن را با مالیات، از گرده مردمش نمی‌کشید. فرانسه اگر شریف بود، مردمش در کریسمس، هزار خودرو را به آتش نمی‌کشیدند و اسرائیل اگر ماندنی بود، 23 سال دیگر را می‌دید.
ما را به نبرد دیگری می‌خوانند که معرکه عزمها و اراده هاست و سست عنصران را به آن راهی نیست. اینکه چه کسانی زمینه‌سازی آشوب کردند و دشمنان را ازخواب زمستانی بیدار کردند بماند ولی دشمن بداند که ملت ایران اراده کرده است کار زمین مانده پیامبران را به سرانجام برساند و می‌خواهد هر روزش مثل 12 فروردین، 15خرداد، 23 تیر، 13 آبان، 16 آذر، 9دی، 13دی، 15دی و22بهمن یوم الله باشد. به دشمنان چه؟ ملت ایران می‌خواهد آمریکای ضعیف را، ذلیل مرده کند به گاو شیری سعودی چه؟ ملت ایران می‌خواهد تا 23 سال دیگر جشن نابودی اسرائیل را برپا کند، به ترسوها چه؟ ملت ایران می‌خواهد بریتانیا را به گور بفرستد، به مدعیان فرنگ پرست چه؟ ملت ایران راه خود را انتخاب کرده است و می‌داند پشت قرارداد دشمنان، قحطی خوابیده و پشت لبخندشان دندان خونریز نشسته است. و می‌داند با تحصیلکردگان غربزده قاجاری و وابستگان و نفوذیهای پهلوی نمی‌شود کشور را اداره کرد. مردم به جای وارفتگان و وادادگان و حرافان، مسئولینی می‌خواهند که قهرمان باشند و چون خمینی کبیر آنان را به آرزوهاشان برساند.
اگر امروزه، مستضعفین چشم امیدشان به انقلاب اسلامی ایران است به خاطر این است که رهبران راحل و حاضرش، قهرمان عرصه استقلال و آزادی و شرافت اسلامی در جهانند و این دلیل دشمنی و کینه عجیب دشمنان است. اگر زمانی نخست‌وزیرِ پهلوی، ایرانیان را از ساختن آفتابه عاجز می‌دانست، امروزه جوانان خودباور انقلابی، از نانو به کهکشان رسیده‌اند. اورانیوم غنی می‌کنند و سلولهای بنیادی را یافته‌اند. موشک بالستیک نقطه زن دارند و رکورد دار اژدرهای تندرواند و... و آمریکا را که برای برخی قبله بود، از نفس انداخته‌اند و کار رئیس‌جمهورش را به جایی رسانده‌اند که به سوختن سطل آشغال در ایران امید بسته و اسرائیل، شیشه شکنها را سرباز خود می‌نامد و ملکه انگلیس برای فحش دادن به ایران بورسیه می‌دهد و فرانسه آتش اعتراضات در دامن خود را فراموش کرده و به اغتشاشات ایران، دل گرم کرده است و قبیله سعودی شاباش می‌دهد.
اگرچه با مدیریت ناکارآمد غربی برخی مسئولینی که باید به سرعت خود را جمع کنند، مشکلات معیشتی هست و در جاهایی بی‌عدالتی هست و همه آزادگان منتقد آنند ولی راه اعتراض همان است که سال‌های سال درجریان است و نظام آن را به رسمیت شناخته است. و با شیوه یانکی و آنگلوساکسونی، که شکستن و سوزاندن و ناامنی شبانه است متفاوت است. دشمنها هم دانسته‌اند که خبر در ایران است و خبری در راه است و بی‌خبران باید بکوشند که صاحب خبر شوند و بدانند که ایران امروز با پیران غیور و جوانان سلحشور بر پنجه نشسته، سرپنجه خود را تا پشت دیوار اسرائیل رسانده و با اندیشه خود جوانان دلاور جهان اسلام را متحد و مبارز نموده است، می‌تواند این دو قدم مانده به صبح را هم سپری کند و شهد جهان بی‌ظلم و ستم را به کام مستضعفان و محرومان بچشاند.
1- سوره فاطر، آیه 6.
2- و چون ریاستی یابد کوشش می‌کند که در زمین فساد نماید و کشت و نسل را نابود سازد ... سوره بقره، آیه 205.
3- ... [فرعونیان] شما را سخت شکنجه می‌کردند؛ پسران شما را سر می‌بریدند؛ و زنهایتان را زنده می‌گذاشتند ... . سوره بقره، آیه 49.