به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 18,723
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 126,222
بازدید ماه: 173,409
بازدید کل: 23,661,801
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۲۰ - تروریسم صهیونیستی- رژیم صهیونیستی؛ رکورددار کشتار روستائیان بی‌دفاع ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
تروریسم صهیونیستی-۲۰
 
رژیم صهیونیستی؛ رکورددار کشتار روستائیان بی‌دفاع
 
Image result for ‫كشتار روستاى ابوشوشه‬‎


- در 17 مارس 1992.م، دو فروند بالگرد جنگى رژيم صهيونيستى، در يك عمليات هوايى، اتومبيل حجهًْ‌الاسلام والمسلمين سيدعباس موسوى؛ روحانى برجسته‏ لبنانى، و دبيركل جنبش حزب‏الله لبنان را در نزديكى شهر نبطيه در جنوب اين كشور، هدف چند موشك هوا به زمين قرار دادند. كه در نتيجه‏ اين حمله، سيدعباس، همسر، فرزند 6 ساله و راننده‏اش به شهادت رسيدند.
- در 20 فوريه‏ 1994.م، يك تروريست صهيونيست به نام باروخ گلدشتاين، هنگامى كه نمازگزاران حرم ابراهيمى الخليل در شهر الخليل، در حال اقامه‏ نماز جماعت بودند، با مسلسل به طرف آن‏ها شليك كرد. كه در نتيجه‏ اين اقدام تروريستى، 34 تن از نمازگزاران حاضر در حرم به شهادت رسيدند. بعدها رژيم صهيونيستى اعلام كرد كه قاتل از وضعيت روحى و روانى سالمى برخوردار نبوده است.
- در 22 ژوئن 1995.م، محمود خواجه، مسئول دستگاه نظامى جنبش جهاد اسلامى در غزه، ترور شد.
- در 26 اكتبر 1995.م، دكتر فتحى شقاقى دبيركل جنبش جهاداسلامى فلسطين؛ توسط دو نفر موتور سوار كه از عوامل سازمان جاسوسى اسرائيل (موساد) بودند، در كشور مالت، مورد اصابت 5 گلوله‏ مسلسل قرار گرفت و به شهادت رسيد. اين عمليات با نظارت شخص اسحاق رابين، نخست‏وزير وقت رژيم صهيونيستى انجام گرفت.
- در 15 ژانويه‏ 1996.م، مهندس يحيى عباش، از فرماندهان نظامى جنبش حماس، به وسيله‏ انفجار تلفن همراهش ترور شد، و به شهادت رسيد.
- در 29 مارس 1997.م، محى‏الدين شريف، يكى از كادرهاى نظامى حماس، و از فرماندهان انتفاضه، ترور شد.
- در 24 نوامبر 2000.م، ابراهيم بنى عوده، يكى از افراد كادر نظامى حماس در نابلس، ترور شد.
- 31 دسامبر 2000.م، نيروهاى ويژه‏ اسرائيلى، دكتر ثابت احمد ثابت، دبيركل جنبش فتح در منطقه‏ طولكرم، و مدير اداره‏ قرنطينه در وزارت بهداشت فلسطين را در شمال كرانه‏ باخترى هدف قرار دادند. وى مورد اصابت حداقل شش گلوله قرار گرفت، و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرد.
- در 13 فوريه‏ 2001.م، يك افسر از محافظان شخصى ياسر عرفات، در حالى كه در اتومبيل خود بود، توسط يك بالگرد نظامى رژيم صهيونيستى در نوار غزه، هدف چهار راكت قرار گرفت و كشته شد.
با شروع انتفاضه‏ جديد مسجدالاقصى، رژيم صهيونيستى به‏منظور خاموش كردن آتش انتفاضه، دور جديدى از عمليات تروريستى خود را عليه فعالان انتفاضه و رهبران مقاومت ضد صهيونيستى در داخل سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين شروع كرد.اين رژيم با تشكيل چندين دسته و گروه تروريستى تحت عنوان جوخه‏هاى مرگ، ده‏ها تن از رهبران مقاومت ضد صهيونيستى و انتفاضه را در سرزمين‏هاى اشغالى به شهادت رساند. البته بيشتر افرادى كه در ترور رهبران انتفاضه دست داشته‏اند، از مزدورانى بوده‏اند كه براى سازمان اطلاعات اسرائيل (شاباك) كار مى‏كرده‏اند.
براساس تحقيقات دستگاه‏هاى امنيتى فلسطين، سرويس‏هاى اطلاعاتى رژيم صهيونيستى، براى مقابله با فلسطينى‏ها، اقدام به ترور عناصر كليدى آنها كردند. اين رژيم براى كشتن رهبران فلسطينى از روش‏هاى خاصى استفاده كرده است. از جمله‏ اين روش‏ها مى‏توان به ترور رهبران اصلى انتفاضه توسط مزدورانى كه رابطه‏ى نزديك و خويشاوندى با اين افراد داشته‏اند اشاره كرد. از جمله افرادى كه با اين ترفند كشته شده‏اند، مى‏توان به جمال عبدالرزاق، يكى از فرماندهان اصلى جنبش فتح توسط دايى او؛ و همچنين ابراهيم بنى‏عوده، يكى از فرماندهان سرويس نظامى حماس در كرانه باخترى، به دست پسرعمويش، اشاره كرد.
كشتار فلسطينيان
در گزارش زير ليستى از فجيع‏ترين كشتارهاى اسرائيلى عليه ملت فلسطين آمده است. هدف پنهان در پشت همه‏ اين كشتارها اسكان يهوديانى بوده است كه از كشورهاى ديگر به اين منطقه مهاجرت كرده‏اند:
كشتار بلدة الشيخ 31/12/1947
گروه‏هاى تروريستى هاگانا به روستاى بلده الشيخ كه در حال حاضر «تل غنان» ناميده مى‏شود حمله كردند. حمله منجر به كشته‏شدن 60 نفر شد كه اكثر آن‏ها را زنان و كودكان تشكيل مى‏دادند. و جسد بسيارى از آن‏ها در داخل منازل روستا پيدا شد.
كشتار ديرياسين 10/4/1948
گروه‏هاى اشترن، ايرگون و هاگانا به روستاى ديرياسين واقع در غرب شهر قدس حمله كردند در ساعت 2 نيمه شب افراد گروه‏هاى تروريستى صهيونيستى هر كس را كه در تيررس آن‏ها قرار داشت مى‏كشتند. بعد از آن نيز منازل روستایيان را بمب‏گذارى و خانه‏هاى آن‏ها را به طور كامل ويران كردند. در بخشنامه‏هاى رسيده به آن‏ها دستور داده شده بود كه خانه‏ها را به طور كامل ويران كنند. در پشت نيروهايى كه منازل را بمب‏گذارى مى‏كردند افرادى از ايرگون و اشترن بودند كه مأموريت آن‏ها كشتن افراد و موجود زنده داخل منازل بود. در نتيجه اين كشتار 360 فلسطينى به شهادت رسيدند كه اكثر آن‏ها از پيرمردان و زنان و كودكان بودند. بر روى ويرانه‏هاى اين روستا شهرك گفعات شائول بنا شده است.
كشتار روستاى ابوشوشه 14/5/1948
اين كشتار در روستاى ابوشوشه در نزديكى ديرياسين اتفاق افتاد. نتيجه اين كشتار به شهادت رسيدن 50 شهيد از زن و مرد و پير و جوان بود. سربازان تيپ گفئاتى بر روى هر جنبده‏اى در اين روستا آتش مى‏گشودند.
كشتار طنطوره 22/8/1948
در شب 22 و 23 ماه مى 1948 گردان 33 وابسته به تيپ الكسندرونى كه در آن زمان «گردان شنبه» ناميده مى‏شد و آن‏ها موظف بودند كه در پايان هر هفته از آغاز سال 1948 يك مسئوليت مهم را بر عهده گيرند، به روستاى طنطوره حمله كردند و روستا بعد از چند ساعت مقاومت اهالى روستا توسط نيروهاى ارتش اسرائيل اشغال شد. سربازان اسرائيلى تا چندين ساعت در تعقيب مردان جوان و ميانسال بودند تا آن‏ها را به قتل برسانند. در اولين ساعات روز، اين روستا به دست آن‏ها افتاد. اين كشتار بيش از 90 كشته داشت كه همگى را در يك گور دسته‏جمعى دفن كردند.
كشتار قبيه 14/10/1953
يگان‏هاى ارتش نظامى اسرائيل در اين روز روستاى قبيه را محاصره كردند. تعداد ساكنين اين روستا در موقع كشتار 200 نفر بود و تعداد سربازان اسرائيلى حمله‏كننده 600 نفر، در ابتدا ارتش اسرائيل با توپخانه خود اين روستا را بمباران كردند سپس نيروهاى اشغالگر اسرائيل به روستا حمله كردند و به طور ناگهانى به شليك پرداختند و سقف خانه‏ها را بر روى ساكنان آن خراب كردند. بعضى اوقات نيز ماشين‏ها و كاميون‏هاى بمب‏گذارى شده را در اطراف ساختمان مى‏گذاشتند و هركس كه قصد داشت از اين ساختمان فرار كند، مى‏كشتند. نتيجه اين كشتار ويران شدن 56 منزل و مسجد روستا و مدرسه آن و تنها آب‏انبار روستا بود. همچنين 67 فلسطينى شهيد و حدود صدها تن مجروح شدند. فرمانده‏ نيروهاى اسرائيلى كه دست به اين كشتار زد آريل شارون بود.
كشتار قلقيلية 10/10/1956
ارتش اشغالگر اسرائيل و گروهى از شهرك‏نشينان صهيونيست به روستاى قلقيلية واقع بر روى خط سبز حدفاصل بين سرزمين‏هاى اشغالى عربى 1948 و كرانه باخترى حمله كردند. در اين حمله چندين تانك و گردان توپخانه و ده فروند هواپيماى جنگنده شركت داشتند. ارتش اسرائيل قبل از حمله به اين روستا، آن را كاملاً ويران كرد. نتيجه اين كشتار 70 شهيد بود.
كشتار كفرقاسم 29/10/1956
اين روستا در جنوب استان طولكرم واقع شده است. در اين كشتار 49 غيرنظامى فلسطينى از زن و مرد و پير و جوان به شهادت رسيدند.
كشتار خان‏يونس 3/11/1956
ارتش اسرائيل در اين روز به اردوگاه خان‏يونس در جنوب غزه حمله كرد و بيش از 250 فلسطينى را به خاك و خون كشيد. تنها 9 روز پس از اين كشتار يعنى در 1956/11/12 در همان اردوگاه كشتار ديگرى به پا كردند كه در نتيجه آن 275 فلسطينى ديگر به شهادت رسيدند. همچنين در همان روز 100 فلسطينى ديگر در اردوگاه رفح به شهادت رسيدند.