به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,159
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 16,411
بازدید ماه: 16,411
بازدید کل: 23,678,236
افراد آنلاین: 85
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۱ - تروریسم صهیونیستی- سابقه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
تروریسم صهیونیستی-۲۱

 سابقه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان

Image result for ‫سابقه سیاه رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان‬‎


كشتار مسجدالاقصى 8/10/1990
در روز دوشنبه 8/10/1990 میلادی قبل از نماز ظهر چند نفر از يهوديان تندرو به نام هيأت امناى جبل هيكل مى‏خواستند سنگى را به عنوان يكى از اركان هيكل دروغين و اسطوره‏ى خود در مسجدالاقصى قرار دهند. اهالى قدس از ورود اين افراد به قدس جلوگيرى كردند و معتقد بودند كه اين افراد مسجدالاقصى را آلوده مى‏كنند. در همين زمان درگيرى‏هايى بين تندروهاى يهودى به رهبرى غرشون سلمون رهبر امناى جبل هيكل آن را هدايت مى‏كرد با پنج هزار فلسطينى كه قصد برگزارى نماز در مسجد را داشتند به‏وجود آمد. پس از آن سربازان پاسدار مرز اسرائيلى در محل حادثه حاضر شدند و همگى داخل مسجدالاقصى شدند و به سوى نمازگزاران آتش گشودند بدون اينكه بين كودك و زن و پيرمرد تفاوتى قائل شوند. اين امر منجر به شهادت 21 نفر و زخمى شدن 150 نفر شد. همچنين 270 نفر در داخل و خارج حرم شريف بازداشت شدند.
كشتار حرم ابراهيمى 25/2/1994
اين كشتار از جايى آغاز شد كه «باروخ گلدشتاين» و گروهى از شهرك‏نشينان شهرك صهيونيست‏نشين «كريات اربع» در وقت نماز صبح وارد مسجدالاقصى شدند. گلدشتاين در پشت يكى از ستون‏هاى مسجد ايستاد و منتظر شد تا نمازگزاران سجده كنند. پس از آن به سوى نمازگزاران كه در حال سجده بودند آتش گشود. عده‏اى نيز به او تجهيزات و فشنگ مى‏رساندند. گلوگه‏ها و تركش‏هاى نارنجك باعث جراحت بيش از 350 نفر از آنها شد.
در هنگام اجراى اين كشتار سربازان ارتش اسرائيل درهاى مسجد را بستند و از فرار نمازگزاران خوددارى كردند. همچنين به هيچ‏كس اجازه نمى‏دادند تا براى نجات مجروحين به داخل حرم برود. در همين زمان عده‏اى نيز در خارج از مسجد كشته شدند. عده‏اى نيز در حين تشييع جنازه شهدا كشته شدند. در اين كشتار 50 نفر به شهادت رسيدند كه 29 نفر از آن‏ها جزء نمازگزاران حرم بودند.
كشتار اردوگاه جنين 29/3/2002 - 9/4/2002
ارتش اشغالگر اسرائيل در 29 مارس 2002.م حمله نظامى گسترده‏اى را به مناطق فلسطين‏نشين آغاز كرد و در خلال آن تعدادى از شهرها و روستاها و اردگاه‏هاى فلسطينى را اشغال كرد. بعد از دو هفته از محاصره اردوگاه جنين و شروع جنگ شديد بين نيروهاى مقاومت فلسطين و نيروهاى اشغالگر به رياست شائول موفاز با تانك‏هاى خود وارد اين اردوگاه شدند و با تهاجم گسترده به اين اردوگاه پس از اين كه مهمات نيروهاى مقاومت تمام شد توانستند اردگاه جنين را تسخير كنند. سپس وارد اردوگاه شدند و بسيارى از جوانان اردوگاه را اعدام كردند. سپس تانك‏هاى اسرائيلى وارد شدند و برخى خانه‏هاى فلسطينيان را تخريب كردند. تعداد شهدا حدود 200 شهيد مى‏باشد. هنوز تعداد شهدايى كه در گورهاى دسته‏جمعى مدفون شده‏اند مشخص نيست.
ترور دانشمندان
ترور فيزيكدانان مصرى و دانشمندان انرژى هسته‏اى عرب
صهيونيست‏ها، به منظور حفظ و تثبيت كيان و سلسله‏ى خويش در منطقه‏ خاورميانه؛ و با هدف برهم زدن توازن قوا بين رژيم صهيونيستى و كشورهاى عربى منطقه به نفع اين رژيم، همواره از دسترسى عرب‏ها به سلاح‏هاى پيشرفته، به ويژه سلاح‏هاى هسته‏اى در بيم و هراس بوده‏اند. از اين‏رو، سردمداران اين رژيم، ترور فيزيكدانان و دانشمندان عرب در زمينه‏ انرژى هسته‏اى را در دستور اقدامات تروريستى خود قرار دادند. صهيونيست‏ها طى يك سرى عمليات تروريستى تعدادى از اين دانشمندان را ترور كردند. تعدادى از اين اعمال تروريستى در ذيل ذكر مى‏شوند:
1. ترور دانشمند فيزيكدان مصرى، خانم دكتر سميره موسى، در 15 آگوست 1952.م
2. ترور دكتر نبيل القليبى، يكى از فيزيكدانان و دانشمندان انرژى هسته‏اى مصر، در شهر پراگ پايتخت چكسلواكى در ژانويه‏ 1975.م
3. ترور دكتر يحيى المشد، دانشمند فيزيكدان مصرى، در 14 ژوئن 1980.م، در شهر پاريس.
4 - ترور نبيل احمد فليفل، يكى از دانشمندان فيزيك طبيعى و هسته‏اى عرب، در شهرك بيت غور.
ترور دانشمند آلمانى در مصر
1. در نوامبر 1962.م و مارس 1963.م، دانشمندان آلمان غربى مشغول به كار در مصر ، 3 بمب پستى دريافت كردند. دو تا از اين بمب‏ها منفجر شد، و موجب كشته شدن 6 دانشمند مصرى، و نابينا شدن يك منشى زن شد. دفتر دادستان عمومى فدرال در كارلسروهه اعلام كرد كه نامه‏ها از هامبورگ پست شده بود.
2. در 19 مارس 1963.م، پليس سوئيس اعلام كرد كه يوسف ابنگال، كارمند ظاهرى وزارت آموزش و پرورش اسرائيل، و دكتر اتو جوكليك، دانشمند اتريشى را دستگير كرده است. اتهام آن‏ها اين بود كه يك دانشمند آلمان غربى را كه به همراه ديگر دانشمندان آلمان غربى بر روى طرح توسعه موشك‏هاى نظامى در مصر كار مى‏كردند، به مرگ تهديد كرده بودند. دستگيرى اين دو نفر، يك سرى داستان‏هاى حساس و جنجالى در مطبوعات اروپا، درباره‏ سازمان شين بت (يكى از ادارات سازمان جاسوسى اسرائيل) به راه انداخت. چگونگى ارسال بمب‏هاى پاكتى براى دانشمندان آلمانى، كه منجر به فلج يا قطع عضو تعدادى از ايشان شد؛ چگونگى ربوده شدن يك آلمانى ديگر توسط اسرائيلى‏ها، و زندانى كردن او در وين؛ و همچنين چگونگى انفجار اسرار آميز هواپيماى خصوصى حامل افراد وابسته به طرح نظامى مصر در آسمان، كه منجر به كشته شدن مسافران آن شد؛ از جمله اين سوژه‏هاى داغ مطبوعاتى بود.