به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 143
بازدید ماه: 143
بازدید کل: 23,661,974
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۶ - تروریسم صهیونیستی- ردپای رژیم کودک کش؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
تروریسم صهیونیستی-۲۶

ردپای رژیم کودک کش؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه


Image result for ‫اسرائیل ؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه‬‎Image result for ‫اسرائیل ؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه‬‎

Image result for ‫اسرائیل ؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه‬‎Image result for ‫اسرائیل ؛ از شهرک عیترون تا نوار غزه‬‎


 
  بمب‏گذارى در محله‏ ها و خيابان‏هاى پرجمعيت
بمب‏گذارى، يكى از شيوه‏هاى عمليات تروريسم دولتى اسرائيل بر ضد مسلمانان منطقه است. اين رژيم از اين طريق توانسته از مردم منطقه، به ويژه لبنان، قربانيان زيادى بگيرد.
اگر بخواهيم از عمليات بمب‏گذارى رژيم صهيونيستى آمار دقيقى ارايه دهيم، به دليل كثرت و گوناگونى آن‏ها در زمان‏ها و مكان‏هاى مختلف،كارى ناشدنى است. لذا در اين نوشتار، به منظور جلوگيرى از گسترده شدن مطالب فقط به چند عمليات بمب‏گذارى رژيم صهيونيستى در بعضى مناطق لبنان، كه آمار آن‏ها ثبت شده و در دست مى‏باشد، اشاره مى‏شود.
كشتار عيترون
در تاريخ 17 مه 1975.م، نيروهاى رژيم صهيونيستى، اقدام به بمب‏گذارى در شهرك عيترون واقع در جنوب لبنان كردند؛ كه در اثر آن 9 كودك شهيد، و 3تن ديگر مجروح شدند.
كشتار بنت‏جبيل
در تاريخ 15 مارس 1978.م، هنگام تجاوز نظامى رژيم صهيونيستى به جنوب لبنان، يك تانك اسرائيلى اتومبيل يكى از لبنانى‏ها را كه همراه 6 نفر از بستگانش در حال حركت در شهرك كونين بود، هدف مستقيم گلوله تانك قرار داد. در اثر اصابت گلوله‏ تانك به اتومبيل و اطراف آن 10 تن از اهالى اين شهرك، و 6 نفر سرنشين اتومبيل به شهادت رسيدند.
كشتار معركه
در تاريخ 5 مارس 1985.م، نيروهاى اشغالگر اسرائيلى، اقدام به كار گذاشتن يك بمب در شهرك معركه، در جنوب لبنان كردند. اين بمب هنگامى كه كمك‏هاى مردمى بين اهالى اين شهر توزيع مى‏شد، از طريق بى‏سيم منفجر شد. در اثر اين انفجار 15 تن از اهالى شهرك شهيد، و تعداد بسيارى مجروح شدند.
كشتار زراريّه
در تاريخ 11 مارس 1985.م، نيروهاى اشغالگر صهيونيستى، ضمن تفتيش شهرك زراريه در جنوب لبنان، اقدام به بمب‏گذارى و بمباران محله‏هاى مختلف اين شهرك كردند. كه در اثر اين حملات 23 تن از اهالى شهرك شهيد شدند.
كشتار حومين التحتا
در تاريخ 21 مارس 1985.م، نيروهاى اشغالگر اسرائيلى، هنگام تصرف شهرك حومين التحتا در جنوب لبنان، اهالى روستا را در يك مدرسه جمع كردند، و اين مدرسه را به وسيله‏ بمب بر سر اهالى شهرك ويران كردند. در اثر اين جنايت، 20 تن از اهالى شهرك به شهادت رسيدند.
كشتار نبطيه
در تاريخ 21 مارس 1994.م، توپخانه‏ سنگين نيروهاى رژيم صهيونيستى، اقدام به گلوله‏باران شهرك نبطيه كرد. در اثر اصابت گلوله‏هاى تانك به يك دستگاه اتومبيل متعلق به يكى از مدارس ابتدايى اين شهرك، 4 تن از دانش‏آموزان آن شهيد، بيش از 10 نفر نيز مجروح شدند.
كشتار سحمر
در تاريخ 12 آوريل 1996.م، يك اتومبيل‏سوارى، در شهرك سحمر در بقاع غربى لبنان، در حالى كه 8 سرنشين داشت، هدف گلوله‏ تانك نيروهاى نظامى اسرائيل قرار گرفت؛ و همه‏ آنان به شهادت رسيدند.
علاوه بر بمب‏گذارى‏ها و گلوله‏باران شهرها و روستاهاى لبنان، كه به بخشى از آن‏ها اشاره شد؛ رژيم صهيونيستى، از سال 1990.م، اقدام به مين‏گذارى در مناطق مختلف بقاع غربى كرده است. تاكنون بالغ بر 200 نفر بر اثر انفجار مين جان خود را از دست داده، و صدها تن نيز مجروح شده‏اند.
آمارهاى رسمى حاكى از آن است كه رژيم صهيونيستى، از سال 1975 تا 1990.م، حدود 200 هزار مين در مناطق مختلف جنوب لبنان و بقاع غربى كار گذاشته است. بخش عمده‏ اين مين‏ها از زمان تجاوزه گسترده‏ نيروهاى نظامى اين رژيم به لبنان بر جاى مانده است.
ساكنان اين مناطق، همچنان به دليل عدم اطلاع از محل دقيق اين مين‏ها، در معرض خطر كشته شدن قرار دارند. زيرا نقشه‏ دقيقى از محل اين مين‏ها
وجود ندارد.
آمارى كه در سال 1996.م از تعداد قربانيان اين مين‏ها كه در 52 روستاى بقاع غربى كار گذاشته شده است گرفته شده، حاكى از كشته شدن 200 تن، و نقص عضو بالغ بر 212 تن ديگر مى‏باشد.
افزون بر بمب‏گذارى‏ها و مين‏گذارى‏هايى كه به طور مستقيم توسط رژيم صيهونيستى انجام شده است، تاكنون ده‏ها فقره عمليات بمب‏گذارى ديگر توسط عوامل مزدور اين رژيم در شهرهاى مختلف لبنان، به ويژه بيروت غربى، حومه‏ جنوبى بيروت، صور، صيدا و طرابلس كار گذاشته شده است. در اثر اين انفجارها تاكنون صدها تن ازمردم مسلمان و بى‏دفاع لبنانى و فلسطينى جان خود را از دست داده، و هزاران تن نيز زخمى شده ‏اند.