به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,320
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 19,572
بازدید ماه: 19,572
بازدید کل: 23,681,395
افراد آنلاین: 94
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۸ - تروریسم صهیونیستی- گروگان گیری کودکان توسط صهیونیست‌ها برای‌ فشار بر مبارزان ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
تروریسم صهیونیستی-28

گروگان گیری کودکان توسط صهیونیست‌ها برای‌ فشار بر مبارزان

Image result for ‫ربودن مصطفى ديرانى‬‎Image result for ‫ربودن شيخ عبدالكريم عبيد‬‎


ربودن فرمانده‏ هان نازى آلمانربودن آدلف آيشمن
ماجراى ربودن آدولف آيشمن از آرژانتين، يكى از نشانه‏هاى بارز تروريسم صهيونيستى، و بى‏احترامى اسرائيلى‏ها به اصول حقوق بين‏المللى مى‏باشد.
رژيم صهيونيستى در 10 مه 1960.م، طى يك عمليات تروريستى از پيش تعيين شده، آدولف آيشمن، افسر نازى سابق آلمانى را از آرژانتين ربود.۱۰‌روز بعد، او را بيهوش كرد، با لباس مبدّل ميهماندار هواپيما، با هواپيمايى كه به بهانه‏ انتقال يك هيأت اسرائيلى براى شركت در صد و پنجاهمين سالگرد اسقلال آرژانتين به اين كشور آمده بود، به طور سرى به فلسطين اشغالى منتقل كرد. سپس وى در اسرائيل محاكمه شد، و حكم اعدام او در روز 15 دسامبر 1961.م در محكمه‏ مركزى قدس صادر شد، و در 31 مه 1962.م در زندان رمله به اجرا درآمد. سپس جسدش را سوزاندند، و خاكسترش را بيرون از آب‏هاى حوزه‏ى منطقه به دريا ريختند.
اين عمليات آدم‏ربايى رژيم صهيونيستى، به لحاظ بى‏احترامى اين رژيم به حقوق بين‏الملل و مبادى قانونى، واكنش‏هايى را در جهان به دنبال داشت. شوراى امنيت سازمان ملل متحد اين اقدام رژيم صهيونيستى را محكوم كرد، و بسيارى از حقوقدانان نيز از آن به عنوان يك جرم آشكار ياد كردند، و به شدت آن را محكوم نمودند.
ربودن لودفنج زند
رژيم صهيونيستى نه تنها عمليات آدم‏ربايى خود را متوقف نكرد، بلكه در يك عمليات تروريستى ديگر، لودفنج زند، يكى از رهبران نازى را از شهر ناپولى ايتاليا ربود، و به فلسطين اشغالى انتقال داد.
ربودن دكتر ژوزف منجل
رژيم صهيونيستى توسط تعدادى كماندوهاى، خود اقدام به ربودن دكتر ژوزف منجل، پزشك پادگان اوشتز آلمان، از آرژانتين كرد؛ و سپس او را به طور سرى به فلسطين اشغالى انتقال داد.
ربودن دانشمند آلمانى هتيز كروج
در 11 سپتامبر 1962.م، رژيم صهيونيستى، اين دانشمند آلمانى را كه در زمينه‏ موشك در مصر كار مى‏كرد، هنگامى كه در حال خريد تجهيزات لازم براى برنامه‏هاى موشكى مصر بود در شهر مونيخ آلمان ربود.
تلاش براى ربودن فرزند دانشمند آلمانى پل جركى
در سال 1963.م، رژيم صهيونيستى دو عمليات تروريستى براى ربودن جوزف بن جال و اتو جوكِلك فرزند دانشمند آلمانى، پل جركى - كه در مصر كار مى‏كرد - در منطقه‏ مرزى سوئيس و آلمان انجام داد. كه پليس سوئيس تروريست‏ها را دستگير كرد، و اين عمليات شكست خورد.
ربودن شخصيت‏هاى  مبارز و رهبران مقاومت ضد صهيونيستى
ربودن شيخ عبدالكريم عبيد
در سال 1989.م، يكى از روحانيون مبارز و برجسته‏ لبنانى وابسته به مقاومت اسلامى لبنان، و امام جمعه‏ شهرك جبشيت در جنوب لبنان، به نام شيخ عبدالكريم عبيد؛ توسط كماندوهاى اسرائيلى كه با يك فروند بالگرد از داخل سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين به جنوب لبنان آمده بودند، نيمه‏شب از منزلش در اين شهرك ربوده شد. او به داخل فلسطين اشغالى منتقل شد و تحت شكنجه‏ اسرائيليان قرار گرفت. وى با گذشت بيش از ده سال از اين عمليات، هنوز در زندان‏هاى رژيم صهيونيستى زندانى است.
ربودن مصطفى ديرانى
در تاريخ 31 ارديبهشت 1372 هـ.ش، در ساعت 5 بامداد، يك گروه تروريستى و كماندويى رژيم صهيونيستى، با استفاده از دو فروند بالگرد نظامى، از طريق دريا و ساحل لبنان وارد خاك اين كشور شدند. آن‏ها پس از عبور از مناطق كوهستانى لبنان، با استفاده از دو دستگاه خودروى صحرايى به روستاى قصر بنا، واقع در منطقه‏ بقاع لبنان رفتند. سپس آن‏ها به منزل مصطفى ديرانى، مسئول مقاومت جنبش اهل لبنان يورش بردند، و او را پس از ضرب و شتم ربودند، و به داخل سرزمين‏هاى اشغالى فلسطين منتقل كردند. پس از اين عمليات، رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستى، در مصاحبه‏اى، مسئوليت اين عمليات تروريستى را به عهده گرفت.
از اين زمان به بعد، اخبار و گزارش‏هاى بسيارى حاكى است كه رژيم صهيونيستى، نيروهاى ويژه‏ كماندويى خود را براى انجام عمليات تروريستى، و ربودن رهبران جنبش حزب‏الله و مقاومت اسلامى لبنان، و رهبران و اعضاى جنبش‏هاى اسلامى فلسطين آموزش داده است. اما تاكنون گروه‏هاى تروريستى آن رژيم موفق به انجام عمليات نشده‏اند.
گروگان‏گيرى كودكان اردنى
رژيم صهيونيستى، در خلال جنگ 1967.م، چند تن از كودكان اسراى اردنى را به منظور فشار بر اردنى‏ها، براى آزادسازى برخى اسراى اسرائيلى كه در عمليات جنگ ژوئن 1967.م اسير شده بودند به گروگان گرفت.
 اين گروگان‏گيرى، شكل روشنى از اشكال تروريسم دولتى رژيم صهيونيستى است، كه جزو ذات و جوهر طبيعى و فلسفه‏ وجودى اين رژيم به شمار مى‏رود.
گروگان‏گيرى يك خانواده‏ مصرى
رژيم صهيونيستى توسط يكى از دسته ‏هاى گشتى خود در مناطق دفر سوار، فايد و جنيفه‏ مصر، پس از جنگ 1967.م، در يك اقدام تروريستى ديگر، بدون هيچ دليلى، يك خانواده‏ كشاورز عرب را كه در حال كشاورزى بودند به اسارت گرفت. اين رژيم خانه و محصولات كشاورزى آن‏ها را به آتش كشيد، و خودشان را به عنوان گروگان با خود برد.