به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 929
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 929
بازدید ماه: 929
بازدید کل: 23,662,760
افراد آنلاین: 70
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۳ - تروریسم صهیونیستی- دزد کیک زرد! ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
تروریسم صهیونیستی-۳۳

دزد کیک زرد!

Image result for ‫دزد کیک زرد!‬‎


پیمان اسلو
پیمان اسلو با نام رسمی بیانیه اعلام اصول اولویت‌های موقت دولت خودگردان نخستین موافقتنامه رو در روی حکومت اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳.م به امضای دو طرف رسید. پیمان اسلو تلاشی برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل ‌و فصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد.
مذاکراتی که منجر به امضای این پیمان شد به طور مخفیانه در اسلو پایتخت نروژ انجام شده و در ۲۰ اوت ۱۹۹۳.م به پایان رسید و این پیمان به طور رسمی در ۱۳ سپتامبر 1993.م در واشینگتن دی‌سی با حضور یاسر عرفات، اسحاق رابین و بیل کلینتون به امضا رسید.
این پیمان تشکیل حکومت خودگردان فلسطین را به عنوان یک نهاد اداری موقت مقرر کرد. قرار بر این بود که پیمان اسلو فقط برای یک دوره پنج ساله اعتبار داشته باشد و سپس جای خود را به یک توافق دائمی بدهد. مسائلی چون وضعیت اورشلیم (بیت‌المقدس)، آوارگان فلسطینی، شهرک‌های اسرائیلی، مسائل امنیتی و تعیین مرزها بایستی در توافق دائمی حل ‌و فصل می‌شدند.
ساف در پیمان اسلو دولت اسرائیل را به رسمیت شناخته و کاربرد خشونت را محکوم کرد. اسرائیل نیز ساف را به عنوان نماینده قانونی مردم فلسطینی به رسمیت شناخت و یاسر عرفات اجازه یافت تا به فلسطین بازگردد.
امضای این پیمان موجب شد تا جایزه صلح نوبل ۱۹۹۴.م به طور مشترک به یاسر عرفات، اسحاق رابین و شیمون پرز تعلق گیرد. در سال ۱۹۹۵.م پیمان دیگری با نام «موافقتنامه موقت در مورد کرانه باختری و نواز غزه» معروف شد.
عملیات‌های موساد
آمریکا
در طول سال 1990.م موساد موفق به شناسایی یک عضو حزب الله در ایالات متحده شد که درپی تهیه مواد مورد نیاز برای ساخت بمبهای دست ساز بود. بنابراین موساد با همکاری دستگاه اطلاعات ایالات متحده اقدام به دستگیری این عامل حزب الله کردند.
موساد، FBI، CIA در آگوست سال 2001.م با اتکا بر روی اطلاعات خود اقدام به دستگیری 200 نفر کردند و مدعی شدند این نفرات قصد انجام عملیات از پیش تعیین شده در ایالات متحده را داشتهاند؛ با این حال با دستگیری این تعداد تنها یک ماه پس از این دستگیریها در 11 سپتامبر 2001 با ربایش تعدادی هواپیما توسط افرادی ناشناس در آمریکا 2 فروند از هواپیماهای ربایش شده به برج تجارت جهانی در نیویورک برخورد میکند.
اروگوئه
ترور هربرت کاکورس در سال 1965.م
اتریش
موساد از طریق جاسوسی، اطلاعاتی را در مورد سیاستمدار اتریشی یورگ هایدر جمع آوری کرد.
بلژیک
موساد مهمترین متهم و مسئول ترور مهندس کانادایی جرالد بول در 22 مارس 1990.م در بروکسل میباشد. بول در آن وقت درحال کار بر روی پروژه توپهای غول آسای بابل با همکاری صدام بود. همکاری بول در حساسترین پروژههای امنیتی کشورهای مختلف باعث شده بود تا وجود وی تهدیدی برای منافع گروههای قدرتمند مختلف دنیا باشد؛ به همین جهت از سازمانهای اطلاعاتی و دولتهای اسرائیل، انگلیس، آمریکا در جریان ترور او به عنوان طراح یاد شده است که نزدیکترین گزینه سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) است.
بوسنی
کمک به انتقال یهودیان بوسنی به اسرائیل در جریان جنگ سالهای 1992-1993.م
قبرس
عملیات خشم خدا: نام عملیات سرّی و مخفیانه‌ای بود که در پی کشتار ورزشکاران اسرائیلی در جریان بازیهای المپیک مونیخ 1972.م به دست گروه فلسطینی موسوم به«سپتامبر سیاه» و در جهت انتقام دست اندرکاران و برنامه ریزان کشتار المپیک مونیخ توسط سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) سازماندهی و اجرا شد.
ترور حسین البشیر در نیکوزیای قبرس در سال 1973.م در رابطه با المپیک مونیخ
فرانسه
موساد مدعی بود که سرویس امنیت داخلی مراکش در ناپدید شدن سیاستمدار، مهدی بن برکه در سال 1965.م دست داشته است.
پروژه شربورگ، عملیات نوح که به انتقال 5 قایق موشک انداز ساعر از بندر شربورگ در سال 1969.م اشاره دارد.
ترور دکتر محمود هامشری هماهنگ کننده عملیات سپتامبر سیاه با کارگذاشتن بمب در تلفن او در سال 1972.م در پاریس
ترور  دکتر باسیل الکبیسی که در عملیات سپتامبر سیاه دست داشته بود در سال 1973.م در پاریس
ترور محمود بودیا از اعضای جنبش آزادی بخش فلسطین در سال 1973.م در پاریس
ترور زهیر محسن عضو طرفدار سوریه از سازمان آزادی بخش فلسطین در سال 1979.م
ترور یحیی المشد مدیر برنامه هسته‌ای عراق در سال 1980.م
ترور عاطف بسیسو افسر اطلاعاتی سازمان آزادی بخش فلسطین در سال 1992.م
آلمان
عملیات پلامبات که یک عملیات برنامه‌ریزی شده از جانب موساد برای پیشبرد برنامه هسته‌ای اسرائیل بود، که در جریان این عملیات کشتی باربری آلمان که حاوی کیک زرد بود و از بندر آنتروپ به جنووا در حال حرکت بود در میانه راه ناپدید شد و محموله آن به یک کشتی اسرائیلی منتقل شد.
ارسال بسته بمب گذاری شده برای آلویس برونز که در جریان عملیات خشم خدا رخ داد و طی این عملیات آلویس 4 انگشت دست خود را از دست داد اتهام قتل دکتر وادی حداد با استفاده از شکلات مسموم که حداد در 28 مارس 1978.م در جمهوری دموکراتیک آلمان و به دلیل سرطان خون فوت کرد که در کتاب strinking back که در سال 2006.م توسط آهارون کلین منتشر شد ثابت گردید که حداد توسط موساد مسموم شده است.
موساد کشف کرد که حزب الله یک تبعه آلمان به نام استیون اسمیرک را استخدام و به اسرائیل فرستاده است، موساد با کمک آژانس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) با برنامه ریزی طرحی، موفق شدند تا اسمیرک را در فرودگاه بعد از خروج از هواپیما دستگیر کنند.
موساد مدعی شده است که در اواخر سال 1990.م توانسته از مراکز صنعتی آلمان جاسوسی کند و توانسته به اسرار کامپیوتری این کشور دست پیدا کند.