به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,344
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,383
بازدید ماه: 18,173
بازدید کل: 23,506,545
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۳۴ - تروریسم صهیونیستی - تکنیسین نیروگاه اتمی اسرائیل فاش کرد: نقش تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در قتل رئیس‌جمهور آمریکا ۱۳۹۶
تروریسم صهیونیستی-۳۳
تکنیسین نیروگاه اتمی اسرائیل فاش کرد:
نقش تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در قتل رئیس‌جمهور آمریکا
 




 
  یونان
ترور زید موچاسی نماینده جنبش فتح در قبرس با یک عامل انتحاری در هتل آتن در سال 1973.م
ایتالیا
ترور وائل زعیتر یکی از اعضای عملیات سپتامبر سیاه.
در سال 1986.م پس از انتشار تصاویر نیروگاه هستهای دیمونا توسط مردخای وانونو موساد تصمیم به دستگیری وی گرفت اما از آن‌جا که مردخای وانونو از اسرائیل خارج و در خاک پادشاهی متحده اقامت گزیده ‌بود و موساد بنابر قراردادهای امنیتی که با سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا داشت، نمی‌خواست در خاک بریتانیا دست به آدم‌ربایی بزند. از این روی، مقامات موساد تصمیم گرفتند تا با کمک عوامل انسانی وی را ترغیب کنند تا بریتانیا را به خواسته خود ترک و به کشور ایتالیا سفر کند. از این روی، یک مامور اطلاعاتی زن عضو موساد با نام عملیاتی «سیندی»، ماموریت یافت تا به عنوان یک «توریست آمریکایی» و به صورت ظاهراً «اتفاقی» با وی آشنا شود و پس از طرح دوستی، وانونو را متقاعد کرد تا یا یکدیگر، برای تعطیلات آخرهفته به شهر رم در کشور ایتالیا سفر کنند. ساعاتی پس از ورود به رم، کماندوهای موساد وی را دستگیر و طی عملیاتی به اسرائیل منتقل کردند. پس از بازگردانیدن به اسرائیل، وی در دادگاهی، به اتهام جاسوسی و خیانت به کشور و به علت «افشای اسرار هسته‌ای کشور» به مدت ۱۸ سال زندانی شد.پس از آزادی در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۰۴.م میلادی، اجازه خروج از اسرائیل و مصاحبه با خارجی‌ها را نداشت. مردخای وانونو، در دادگاهی در اسرائیل به سرپیچی از از الزامات آزادیش (مصاحبه با خارجی‌ها) به شش ماه حبس تعزیری، محکوم شد.وی در ژوئیه ۲۰۰۴.م طی گفتگویی با روزنامه الحیات چاپ انگلستان، ادعا کرد که اسرائیل در ترور جان اف. کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دست داشته است. او اظهار داشت که دلایل محکمی وجود دارد که ترور جان اف. کندی در پاسخ به فشاری انجام گرفته است که او به دیوید بن گوریون، نخست وزیر وقت اسرائیل برای روشن کردن وضعیت تاسیسات هسته‌ای دیمونا وارد کرده بود.
مالت
ترور فتحی شقاق، شقاقی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در سال 1995.م در مقابل هتل دیپلمات در سلیما، مالت به ضرب گلوله کشته شد.
نروژ
در 21 جولای 1973.م به ترور اشتباهی گارسون مراکشی، احمد بوچیکی، توسط نیروهای اطلاعاتی اسرائیل در لیلهامر نروژ اشاره دارد. در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۱۹۷۳.م موساد وی را که به اشتباه به جای علی حسن سلامه، فرمانده عملیات برای سپتامبر سیاه ترور کرد. در تلاشی برای بازیابی وجهه موساد بسیاری از عوامل تیم موساد به خاطر این اشتباه دستگیر و مورد بازخواست قرار گرفتند. در سال ۱۹۹۶ دولت اسرائیل مبلغی معادل ۲۸۳،۰۰۰ دلار به دختر و همسر احمد به عنوان غرامت پرداخت نمود. همچنین مبلغ ۱۱۸،۰۰۰ دلار به پسری که حاصل ازدواج قبلی احمد بود پرداخت کرد اما هرگز حاضر به پذیرش مسئولیت قتل وی نشد.
انگلیس
موساد با کمک آژانس امنیت داخلی انگلیس MI5  اقدام به شناسایی عوامل بمب گذاری 7 جولای 2005 که اغلب با نام 7.7 شناخته می‌شود کردند که حاصل آن شناسایی شخصی به نام مصطفی شد هویت اصلی مصطفی تا مدتها ناشناخته باقی ماند اما در اوایل اکتبر 2005.م موساد و MI5 به هویت واقعی او پی برده و او را حسین ازهری معرفی کردند و اعلام کردند که او از اعضای جماعت اسلامی وابسته به گروه القاعده در جنوب شرقی آسیا و یک متخصص ساخت بمب میباشد و بعد ها هم توانستند مخفیگاه او را در پاکستان پیدا کنند در نهایت در نوامبر 2005.م حسین ازهری در اندونزی به ضرب گلوله توسط موساد کشته شد.
روسیه
موساد در کمک به جریان مهاجرت یهودیان روسیه در این کشور فعال بود تا جایی که در جریان سرکوب یهودیان شوروی در بین سال 1950 تا 1980 میلادی درگیر ماجرا شد و راههای ورود وخروج به شوروی را به مهاجران نشان میداد.
اوکراین
در فوریه 2011.م مهندس فلسطینی ضرار بوسیسی اظهار داشته است که در جریان ربایش قطار از خارکف به سمت کیف عاملان موساد دست داشته اند.