به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,831
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 11,018
بازدید ماه: 16,808
بازدید کل: 23,505,180
افراد آنلاین: 25
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۳۵ - تروریسم صهیونیستی - پرونده‌ای دیگر از دزدی‌های صهیونیست‌ها / سرقت هواپیمای میگ ۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
تروریسم صهیونیستی- ۳۵

 پرونده‌ای دیگر از دزدی‌های صهیونیست‌ها

سرقت هواپیمای میگ ۲۱ 

Image result for ‫پرونده‌ای دیگر از دزدی‌های صهیونیست‌ها  سرقت هواپیمای میگ ۲۱‬‎



 
  خاورمیانه
بنابر گزارشات منتشر شده در وب سایت رسمی ارتش اسرائیل در ماه فوریه 2014.م کشورهایی که با آژانس امنیت خارجی اسرائیل (موساد) در ارتباط هستند شامل امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، بحرین، عربستان سعودی می‌باشند. همچنین در این گزارش ادعا شده است که بحرین برای جاسوسی موساد در ایران و فلسطین سازمان‌هایی را فراهم کرده است و مدعی شده است که موساد در ارتباط مستقیم با سازمانهای اطلاعات عربستان سعودی در مورد برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
مصر
جاسوسی در زمینه قطع ارتباط بین پورت سعید و قاهره در سال 1956.م
نفوذ جاسوس اسرائیلی ولفگانگ لوتز به عنوان شهروند آلمانی به مصر در سال 1957 به منظور جمع‌آوری اطلاعات در سایت‌های موشکی مصر، تاسیسات نظامی، مراکز صنعتی و... او همچنین یک لیست از دانشمندان آلمانی که در مصر فعالیت می‌کردند تهیه کرد و برای تعدادی از آنها بسته‌هایی حاوی مواد منفجره ارسال می‌کرد، لوتز پس از دستگیری به فعالیت‌های جاسوسی در دوران جنگ سرد اعتراف کرده‌است.
فراهم کردن اطلاعات برای انجام عملیات فوکوس به منظور منهدم کردن پایگاه‌های‌هوایی مصرقبل از جنگ شش روزه.
عملیات بولماس-6 : کمک اطلاعاتی موساد در حمله تکاوران ارتش اسرائیل به جزیره سبز در طول جنگ فرسایشی
عملیات داموکلس: عملیاتی سری- اطلاعاتی بود که دانشمندان و مهندسین آلمانی که سابقاً مشغول کار در برنامه موشکی رایش آلمان بودند و مشغول توسعه موشک برای مصر در یک پایگاه نظامی به نام کارخانه ۳۳۳ بودند را در اوت ۱۹۶۲.م هدف قرار داد. به گفته اتو یوکلیک دانشمند اتریشی درگیر پروژه، قرار بود موشکها از زباله‌های رادیواکتیو استفاده کنند.
تاکتیک‌های اصلی ارسال بسته‌های انفجاری و آدم ربایی بود. عملیات و فشار دیپلماتیک موجب خروج دانشمندان از مصر تا انتهای ۱۹۶۳ شد.
عراق
نام یک عملیات محرمانه موساد با هدف ربودن یک میگ ۲۱ ساخت شوروی بود که از سال ۱۹۶۳.م آغاز گردید و ۳ سال به طول کشید. در آن زمان، این جنگنده یکی از قویترین مدلهای موجود در دنیا بود و اطلاعات زیادی از قابلیت‌هایش به دست کشورهای غربی نرسیده بود. از آنجا که شوروی مقدار زیادی از این جنگنده را به عراق، مصر و سوریه فروخته بود، نخستین تلاش موساد در مصر انجام گرفت. آنها با قول تحویل یک میلیون دلار، به یک خلبان مصری پیشنهاد کردند که با یک فروند میگ ۲۱ به خاک اسرائیل فرار کند. اما خلبان مزبور با گزارش کردن این قضیه به فرماند‌هانش، موجب دستگیری چهار جاسوس و اعدام دو نفرشان شد. تلاش دوم هم در مصر انجام گرفت ولی نتیجه مثبتی نداشت. تا اینکه در سال ۱۹۶۴.م یک خلبان آشوری عراقی، بنام «منیر ردفا» را به کاردار سفارت اسرائیل در تهران معرفی کرد. ردفا بخاطر پیوندهای فامیلی با اقلیت مسیحی عراق مورد اعتماد سازمان امنیت عراق قرار نگرفته بود که به همین دلیل مقام او ثابت مانده و هیچ‌گونه ارتقایی نداشت.
همچنین او به عنوان یکی از مخالفان بمباران کردهای عراق شناخته شده بود. از این رو، مسیرهای پروازی او کوتاه انتخاب می‌شد و هواپیمایش همیشه تنها تا نیمه باک سوختگیری می‌شد.
سازمان موساد با عزم به بهره‌برداری از نارضایتی او برنامه‌اش را به اجرا گذاشت. علاوه بر یک میلیون دلار دستمزد، اعطای ملیت اسرائیلی و یک شغل تمام وقت به او قول داده شد. ردفا شرط نجات دادن همسر، فرزندان و پدر و مادرش از عراق را به آن اضافه کرد.
در ۱۹۶۶.م تعداد زیادی جاسوس اسرائیل به عراق وارد شدند تا عملیات را پیش ببرند. ابتدا همسر و فرزندان ردفا بدون اطلاع داشتن از عملیات، در یک سفر تفریحی به اروپا فرستاده شدند. پدر و مادر و چندین نفر از خویشان او به مرز ایران برده و تحویل کردهای ایران داده شدند. سپس ردفا با یک فروند میگ ۲۱ از سمت مرز اردن به طرف اسرائیل پرواز کرد که بلافاصله با سه میراژ اسرائیلی اسکورت شد و در حالی در اسرائیل فرود آمد که آخرین قطرات سوختش را مصرف می‌کرد.
ارتش اسرائیل نام ۰۰۷ را بر جنگنده فراری گذاشت و تستهای پروازی و نبردهای هوایی آزمایشی زیادی با آن انجام داد تا نقاط ضعف و قوتش را بررسی کند.
این تجربه باعث شد که نیروی هوایی اسرائیل در نبرد ۱۹۶۷.م بر فراز بلندیهای جولان، ۶ فروند میگ ۲۱ سوری را نابود کند، بدون اینکه به نیروهای خودی آسیبی وارد شود.
در ۱۹۶۸.م جنگنده ۰۰۷ به آمریکا قرض داده شد تا در آنجا هم مورد بازرسی قرارگیرد. با این کار، آمریکا که تا آن زمان در برابر اصرارهای اسرائیل به تحویل جنگنده‌های فوق پیشرفته فانتوم اف ۴ رغبتی نشان نداده بود، در موقعیتی قرار گرفت که مجبور به تحویل آنها شد.