به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,592
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 12,631
بازدید ماه: 18,421
بازدید کل: 23,506,793
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۳۶ - تروریسم صهیونیستی -بخش پایانی : نقش مهم یک جاسوس نفوذی در تعیین سرنوشت یک جنگ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تروریسم صهیونیستی- بخش پایانی
 
نقش مهم یک جاسوس نفوذی در تعیین سرنوشت یک جنگ
 


اردن
در پی عملیات تلافی جویانه حماس در تاریخ 30 جولای 1997.م که مجری آن یک عامل انتحاری در اورشلیم بوده و منجر به کشته شدن 16 اسرائیلی در آن شد بنیامین نتانیاهو مجوز عملیاتی را علیه خالد مشعل نماینده حماس  در اردن صادر کرد و در 25 سپتامبر 1997.م در پایتخت اردن مشعل هدف حمله تروریستی موساد قرارگرفت که این عملیات در پی تعقیب و دستگیری ماموران موساد توسط محافظ خالد مشعل به شکست انجامید و شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس در پی شکست این عملیات از زندان اسرائیل آزاد شد.
سوریه
 الی کوهن یک جاسوس اسرائیلی بود. بیشتر معروفیت او به خاطر عملیاتش در سوریه است که او توانست با نفوذ در رژیم سوریه تا مشاور عالی وزیر دفاع نیز ترقی یابد. در نهایت هویت واقعی او آشکار شده و در سال ۱۹۶۵.م اعدام شد. گفته می‌شود اطلاعات گردآوری شده توسط او نقش مهمی در پیروزی اسرائیل در جنگ شش‌روزه داشته‌است در سوریه، او هویتی به نام امین ثابت را داشت. کوهن موفق شد اعتماد افراد زیادی در ارتش و دولت سوریه را به دست آورد. در همین زمان او اطلاعات را به وسیله رادیو، نامه و گاهی نیز به صورت حضوری منتقل می‌کرد. مهمترین اطلاعات جمع شده توسط او وقتی بود که از بلندیهای جولان بازدید کرد و موفق شد اطلاعات نظامی سوریه در آن منطقه را به اسرائیل منتقل کند. کوهن وانمود کرد که برای کمک به سربازانی که زیر آفتاب کشیک می‌دادند قصد دارد درختانی را در بالای سر آنها بکارد. بعداً این درختها به عنوان هدف برای ارتش اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت. کوهن بازدیدهای زیادی از قسمت جنوبی انجام داد و عکسها و نقاشیهای زیادی از این منطقه برای اسرائیل تهیه نمود.کوهن موفق شد دوستان بسیار زیادی در بین افراد عالی رتبه ارتش سوریه به دست آورد. بعضی گزارشها معتقد هستند که او دوستی زیادی با امین الحافظ داشت. ولیکن حافظ این دوستی را تکذیب می‌کند. بعد از این حافظ رئیس جمهور شد، کوهن حتی برای پست وزیر دفاع در نظر گرفته شده بود.
کوهن همچنین موفق شد از برنامه مخفی ارتش سوریه برای ایجاد چندین لایه پشت سرهم پدافند پرده بردارد. ارتش اسرائیل تنها انتظار یک لایه دفاعی را داشت و اطلاعات کوهن برای آن بسیار ارزشمند بود.
در سال ۱۹۶۴.م، کوهن به طور مخفیانه به اسرائیل بازگشت تا بتواند در زمان زایمان همسرش در کنار او باشد.
عملیات باغ میوه: به حمله هوایی ارتش اسرائیل به منطقه دیر الزّور سوریه در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۰۷.م گفته می‌شود که در طی آن مجتمعی که طی ادعای سازمان سیا برای مقاصد هسته‌ای نظامی ساخته شده بود، منهدم شد. اسکادران ۶۹ نیروی هوایی ارتش اسرائیل این حمله را به اجرا رساند و در آن از هواپیماهای اف-۱۶ فالکن و اف-۱۵ ایگال استفاده نمود.
ترور محمد سلیمان، رئیس سازمان انرژی اتمی سوریه در سال 2008.م در ساحل طرطوس توسط یک تک تیرانداز از یک قایق
ترور عماد مغنیه یکی از فرماندهان حزب الله در سال 2008.م
امارات متحده عربی
ترور محمود المبحوح یکی از فرماندهان رده بالای حماس و یکی از بنیانگذاران گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس بود. وی در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰.م در هتل روتانا دوبی کشته شد. رئیس پلیس دوبی اعلام کرد با قاطعیت ۹۹ درصد موساد را عامل این قتل می داند.
اوگاندا
یک مأموریت نجات گروگان است که توسط نیروهای دفاعی اسرائیل در فرودگاه انتبه در اوگاندا سال ۱۹۷۶.م انجام شد.در ۲۷ ژوئن، یک هواپیما ایر فرانس که در آن ۲۶۰ مسافر و خدمه حین پرواز از تل‌آویو به پاریس توسط هواپیماربایان فلسطینی ربوده شد. مبارزین فلسطینی به خلبان دستور دادند که به انتبه، نزدیک به کامپالا، پایتخت اوگاندا، پرواز کند. در اوگاندا عیدی امین
 از هواپیماربایان حمایت کرد و پنج نفر دیگر در آنجا به تیم دو نفره ربایندگان اضافه شدند. ربایندگان مسافران یهودی را جدا کرده و بقیه را آزاد کردند.آنها درخواست آزادی شماری از زندانیان را مطرح نمودند. سرانجام نیروهای اسراییل پس از پرواز به سوی اوگاندا، به فرودگاه حمله کرده و گروگان‌ها را آزاد کردند. در درگیری ۴۵ نفر از نیروهای ارتش اوگاندا و نیز یک افسر ارشد اسرائیلی (یوناتان نتانیاهو) کشته شدند همچنین تکاورها ۷ گروگانگیر بعلاوه ۱ گروگان (به اشتباه دو گروگان را هدف قرار گرفتند) را کشتند. تنها یک زن یهودی که شهروند فرانسه بود آزاد نشد. او به دلیل بیماری به بیمارستانی در اوگاندا منتقل شده بود.
سودان
پس از واقعه تروریستی 18 ژوئیه 1994.م بود که در جریان آن 85 نفر از یهودیان آرژانتین تبار جان خود را از دست دادند، موساد که جمهوری اسلامی ایران را مقصر دانست اقدام به حمله به سفارت ایران در خارطوم کرد.
پاکستان
ارتباط با رئیس جمهور پرویز مشرف و گرفتن اطلاعات  از وی.