به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,197
بازدید ماه: 121,633
بازدید کل: 23,783,499
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۱ - آیت‌الله سید احمد خاتمی : مردم به اشرافی‌گری مسئولان اعتراض و از ساده‌زیستی آنها تقدیر کنند ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
خطیب جمعه تهران:
مردم به اشرافی‌گری مسئولان اعتراض و از ساده‌زیستی آنها تقدیر کنند
 
Image result for ‫آیت‌الله سید احمد خاتمی‬‎
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که گرایش مبارکی در جامعه به ساده‌زیستی و مردمی بودن پیدا شده که این امر ارزش دینی ما است و مردم به فضل خدا از اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند، گفت: ارزش را در هر کسی دیدید، تجلیل کنید و اگر ضد ارزش را در کسی دیدید، آن را مورد نقد قرار دهید.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌اشاره به موضوع حجاب، اظهار داشت: طی دو هفته اخیر شاهد دو جریان در این خصوص بودیم که جریان اول مربوط به ترویج بد حجابی و بی‌حجابی و مسئله دوم در ارتباط با کسانی بود که می‌خواستند این بی‌حجابی را توجیه و تئوریزه کنند.
وی ادامه داد: جریانی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کند، گناهش به مراتب بدتر از جریان اول است و این‌ها قانون را زیر سؤال می‌برند.
امام جمعه موقت تهران افزود: همه فقها بدون تردید از حجاب به عنوان ضروریات دین یاد می‌کنند و بانوان متدین به این مسئله گوش می‌دهند اما ممکن است افراد ساده‌ لوح تحت تأثیر این حرف‌ها قرار گیرند.
آیت‌الله خاتمی با‌اشاره به برخی از ارزش‌های انقلاب اسلامی طی چند ماه، اخیر ابراز داشت: کنگره ملی 14 هزار شهید جامعه کارگری به نام حریم لاله‌ها یکی از این ارزش‌ها است چرا که مقام معظم رهبری نیز اعلام کرده بودند که کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند.
وی ادامه داد: در این مراسم از 37 فیلم مستند و 37 کتاب در این زمینه رونمایی شد و در این هفته مردم تهران 4 شهید فداکار غائله اغتشاشگران خیابان پاسداران را تشییع و تجلیل کردند.
امام جمعه موقت تهران تجلیل از ارزش‌ها را به عنوان دومین ارزش انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری همه خاطرات رزمندگان را می‌خواند که این به معنای تجلیل از ارزش‌ها است و سبب می‌شود تا جوانان راهشان را گم نکنند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: در این هفته از سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران تجلیل به عمل آمد و مقامات کشوری بزرگداشت این رزمنده فداکار را تبریک گفتند چرا که ایشان یکی از 100 شخصیت پر نفوذ جهان در سال 2017 و از شخصیت‌های محبوب کشورمان محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه قاطعیت در اجرای قانون در رابطه با اغتشاشگران و جانیان آدم‌کش به عنوان سومین ارزش مورد توجه است، گفت: سخن همه مردم این است که جنایت‌کاران خیابان پاسداران مستحق‌اشد مجازات هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دستگاه قضایی انگیزه دارد و به سرعت کیفرخواست را فراهم کردند؛ تقاضای ما این است که زیاد طول نکشد و جوری جانیان مجازات شوند که جانیان این چنینی دیگر در خواب هم این گونه قساوت، آدم‌کشی و وحشی‌گری را نبینند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: من یقین دارم بعد از صحبت من مثل خطبه قبل در این یک ماه که به شدت در فضای مجازی مرا نوازش کردند و فحاشی و اهانت کردند، در این خطبه هم این کار را خواهند کرد ولی خاتمی منتظر الشهاده است.
وی افزود: خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید در این صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در خود راه ندهد چرا که افتخارش همراهی با شماست.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به ارزش چهارم انقلاب اسلامی طی چهار ماه اخیر، بیان داشت: ایستادگی در مقابل آمریکا یکی از ارزش‌هایی است که شاهد آن بودیم و مسئولی می‌گوید، در عرصه دفاعی کشور از کسی اجازه نمی‌گیریم و آنچه لازم است را برای کشورمان به غیر سلاح کشتار جمعی تهیه می‌کنیم.
آیت‌الله خاتمی افزود: این موضع ستودنی است، علاوه‌بر این موضوع در بخشنامه دیروز بانک مرکزی اعلام شد که ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع است و این بخشنامه به معنی عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری است.
وی بیان داشت: موضع غیرتمندانه در جبهه فرهنگی ارزش دیگری است که اخیرا رخ داد چرا که امروز میدان، میدان فرهنگی است و دشمن قصد دارد در جبهه فرهنگی دخالت کند. امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به سخنان یکی از مسئولان جبهه فرهنگی کشور، گفت: یکی از مسئولان اعلام کرده بود که بی‌حرمتی به نظام و اسلام در دانشگاه آزاد را تحمل نمی‌کنیم بنابراین ما امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی موضع این چنین داشته باشند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: گرایش مبارکی در جامعه به ساده‌زیستی و مردمی بودن پیدا شده که این امر ارزش دینی ما است و مردم به فضل خدا از‌اشرافی‌گری ابراز تنفر می‌کنند. وی با‌اشاره به نرده‌های موجود میان مردم و مسئولان در نماز جمعه، بیان داشت: این نرده‌ها نه ارتباطی با امام جمعه دارد و نه در ارتباط با ستاد نماز جمعه است بلکه با مسئولان تأمین امنیت ارتباط دارد و هر وقت صلاح دیدند آنها را بر می‌دارند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از صمیم جان می‌خواهیم حاجبی بین ما و شما نباشد، گفت: ارزش را در هر کسی دیدید، تجلیل کنید و اگر ضد ارزش را در کسی دیدید، آن را مورد نقد قرار دهید.
آیت‌الله خاتمی با‌اشاره به اینکه اکنون یمن دارد به یک قتلگاه تبدیل می‌شود، افزود: 22 میلیون گرسنه در این کشور وجود دارد و زمانی که کامیون‌های غذا به آن وارد می‌شود، وحشیان سعودی کامیون‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. وی تأکید کرد: نگرانی دوم ما درخصوص مردم بحرین است چرا که اکنون این کشور به یک زندان بزرگ برای خداجویان تبدیل شده است و امیدواریم مردم بحرین نفس راحتی بکشند.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به سومین نگرانی اذعان کرد: مسلمانان میانمار با وضع وحشیانه‌ای کشته می‌شوند و در ماه اول شاهد کشته شدن 6 هزار و 700 نفر از مردم آنجا بودیم همچنین 7 هزار کودک نیز در معرض تهدید قرار دارند. آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: از سازمان ملل جمعیت‌های بشر دوستانه و سازمان کشورهای اسلامی می‌خواهیم اقدامات شایسته‌ای در این عرصه داشته باشند.
افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد
پرویز فتاح، رئیس‌کمیته امداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که به مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد انجام گرفت، ابراز داشت: در ادبیات امام راحل از کلمه مستضعف استفاده می‌شود نه اقشار فرودست؛ ایشان محرومیت را محصول ضعف و ‌اشکال در اجرای عدالت می‌دانستند و خطاب به شورای نگهبان بیان کرده بودند که قوانینی وضع شود که مستضعفان در کشور شناسایی و به آنها رسیدگی شود.
وی خاطرنشان کرد: فقرا و متدینین بر اساس نگاه ایشان، گردانندگان و برپا دارندگان واقعی انقلاب هستند.
رئیس‌کمیته امداد، سبک زندگی امام راحل را شبیه پیشوای محرومان خواند و گفت: ایشان خود را از این قشر می‌دانستند و تا آخرین لحظه هم با همین سیره زندگی کردند. بارها بیان کردند که یک تار موی کوخ‌نشینان را بر همه کاخ‌نشینان ترجیح نمی‌دهند.
به گزارش فارس، فتاح فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و همچنین‌اشرافی‌گری برخی از مسئولان را گلوگاه‌های افزایش فقر در جامعه ایرانی خواند و گفت: بنا بر نظر مقام معظم رهبری‌اشرافی‌گری بیشتر از هر مسئله‌ای به فقر دامن می‌زند. وی ابراز داشت: کمیته امداد جای حقوق‌بگیر دائمی نیست در واقع یک نهاد درمانگاهی و اورژانس اجتماعی است که برای توانمندسازی و خروج از فقر تعریف شده است. رئیس‌کمیته امداد با بیان اینکه مقابله با فقر عزم همتی همانند دفاع مقدس می‌طلبد، تصریح کرد: فقر را مانند دشمن باید از آب و خاک راند.
فتاح با‌اشاره به اینکه طی 11 ماه سال جاری نسبت به سال 95 در همه سرفصل‌ها 30 درصد به اعتماد مردم و کمک به کمیته اضافه شده است، تأکید کرد: ما امانت‌دار مردم فهیم ایران اسلامی هستیم. وی خاطرنشان کرد: با اطمینان می‌گویم امانات و انفاق مردم به درستی و با نیت به اهلش سپرده می‌شود. کمک به معیشت، درمان، مسکن، تهیه جهیزیه، تحصیل، رفع سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال، انواع بیمه (تکمیلی و حوادث و بیمه درمانی)، مشاوره‌های حقوقی و کمک به توسعه و تعمیق باورهای دینی از رویکردهای کمیته امداد است. رئیس‌کمیته امداد با‌اشاره به عنایت دولت و مجلس از ابتدای سال جاری از افزایش 3 برابری مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.
فتاح اظهار داشت: در فتنه دو ماه قبل با پیگیری‌هایی که انجام دادم متوجه شدم که حتی یک نفر از افراد تحت پوشش این کمیته در اغتشاشات حضور نداشتند. وی نگاه علمی و سیستمی با استفاده از فناوری‌های نوین را از رویکردهای جدید کمیته امداد دانست و گفت: صدقه پیامکی، اکرام ایتام محسنین، تغییر رویه جشن‌ها با پرداخت‌های الکترونیکی و انتقال ساختمان کمیته امداد از سوهانک به خیابان آزادی از جمله اقدامات با توجه به این رویکرد بوده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه برگزاری نماز جمعه تهران، 40 سری جهیزیه که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و با مشارکت مؤسسه خیریه حضرت رقیه(س) و ستاد برگزاری نماز جمعه از محل کمک‌های نمازگزاران تهیه شده است، از مصلی تهران برای دختران در آستانه ازدواج که تحت پوشش کمیته امداد هستند، ارسال شد.