به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,157
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 6,094
بازدید ماه: 121,600
بازدید کل: 23,783,396
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۲ - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد سعیدی: عذرخواهی اخیر رهبر معظم انقلاب درباره عدالت به کم‌کاری مسئولان برمی‌گردد ۱۳۹۶/۱۲
امام جمعه قم:
 عذرخواهی اخیر رهبر معظم انقلاب درباره عدالت به کم‌کاری مسئولان برمی‌گردد
 
Image result for ‫حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد سعیدی‬‎
امام جمعه قم گفت: فرهنگ عذرخواهی در کنار تلاش و خدمت‌رسانی یک ضرورت در عرصه فرهنگ مدیریتی کشور است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد سعیدی،  در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی  این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: عذرخواهی یک مسئول تنها به نقص در انجام وظیفه‌ خود آن  مسئول مربوط نمی‌شود؛ گاهی کاستی در مجموعه‌های مدیریتی و مسئولیتی تابعه صورت گرفته است و آن عذرخواهی بابت فعل دیگری انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: عذرخواهی اخیر رهبر معظم انقلاب نیز به دلیل عدم انجام وظیفه دقیق و درست مجموعه‌های مجریان و مسئولان کشور بود و این اقدام نشانه عظمت روح و شخصیت بالای ایشان بود. تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) فرهنگ عذرخواهی را یک هنر عنوان کرد که می‌تواند نواقص و زخم‌ها را تسکین دهد البته مدیران باید به گونه‌ای عمل   کنند که نیازی به عذرخواهی نباشد و اگر هم نیاز به عذرخواهی بود، صوری نباشد و عملا به جبران کاستی‌ها ختم گردد.
 وی در ادامه به دیدار وزیر اوقاف سوریه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار سخنان و راهبردهای مهمی در رابطه با مهم‌ترین مسائل جهان اسلام به ویژه رابطه شیعه و سنی و تهدیدات مواجهه این دو مذهب بیان شد که امیدواریم مورد توجه صاحبان منابر و تریبون و نویسندگان جهان اسلام قرار گیرد تا با توطئه ایجاد اختلاف میان مسلمانان علیه جهان اسلام مقابله شود.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به آیاتی از سوره ممتحنه در رابطه با اعتماد و دوستی با کفار و دشمنان اسلام، تصریح کرد: دوستی با کفار حربی که در پی تسلط بر جهان اسلام هستند، جز خسران و تضعیف اسلام و مسلمانان نتیجه‌ای ندارد و قرآن آن را ممنوع اعلام کرده است.
وی افزود: در برخی آیات که به دوستی و مهربانی با کفار اشاره شده است، منظور کفاری هستند که در پی تخاصم و سیطره یافتن بر جامعه اسلامی و مسلمانان نیستند.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سعیدی در ابتدای خطبه‌های نماز، سالروز ورود حضرت امام‌خمینی‌(ره) به قم پس از 15 سال تبعید و همچنین سالروز وفات حضرت ام‌البنین مادر گرامی حضرت ابوالفضل (ع) را گرامی داشت و از مادرانی که عاشقانه فرزندان خویش را بزرگ می‌کنند و به خاطر رضای خداوند از آنان دل می‌کنند تا در جهاد با کفار و منافقین به شهادت برسند، تقدیر کرد و اظهار داشت: چنین مادرانی شایسته بالاترین درجات فضیلت و ستایش هستند.