به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,445
بازدید دیروز: 2,925
بازدید هفته: 18,153
بازدید ماه: 84,226
بازدید کل: 23,746,033
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 9 May 2024
الخميس ، ۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۴ - رهبر انقلاب در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور:

نسل جوان امروز برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده‌تر است

  ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
 
 
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه‌ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه کاروان‌های راهیان نور یکی از جلوه‌های پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرت‌های بین‌المللی، جنگ ۸ ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه‌دارتر و قوی‌تر از گذشته شود.
رهبر انقلاب اسلامی، عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون ۸ سال دفاع مقدس دانستند و تأکید کردند: دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد به ‌فراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدان‌های مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.

Image result for ‫رهبر انقلاب در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور‬‎


یکی از ابعاد و ناگفته‌های دفاع مقدس
ایشان، کاروان‌های راهیان نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه‌داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با ‌اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: یکی از این ابعاد، تحلیل چرایی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرت‌های مسلط آن زمان در دنیا، جست‌وجو کرد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تخت قدرتِ قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام، به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و در میان ملت‌های مسلمان در همان سال‌های ابتدایی، قدرت‌های سلطه‌گر به‌شدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قیمتی که می‌توانند، انقلاب را از بین ببرند بنابراین صدام را که شخصیتی خودخواه و ظالم بود، برای آغاز جنگ و حمله به ایران، تشویق کردند.
ایشان با ‌اشاره به حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و اروپا به‌ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین شوروی سابق از رژیم بعثی صدام، گفتند: در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای افزودند: در مقابل این حمایت‌های جهانی از رژیم بعثی، جمهوری اسلامی ایران، تنها چیزی که در اختیار داشت، ملت باایمان و رهبری مقتدری همچون امام بزرگوار بود که در نتیجه آن، همه تلاش‌های قدرت‌های شیطانی دنیا، همچون تیری به سنگ خورد و ملت ایران، در ۸ سال دفاع مقدس بر همه قدرت‌ها پیروز شد.
ویژگی‌ها و خصوصیات دفاع جوانان ملت ایران
رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کیفیت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکید کردند: دفاع جوانان ملت ایران در جنگ ۸ ساله، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات فوق‌العاده‌ای بود که عبارتند از «عزم و اراده قوی»، «ایمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاری»، «ابتکار و نوآوری» و «عبادت و توسلات معنوی».
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، دوران دفاع مقدس را انسان‌ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، برونسی‌ها، چیت‌سازیان‌ها و هزاران جوان دیگر، انسان‌های معمولی بودند که جنگ آنها را به اسطوره‌های عظیم و چهره‌های ماندگار و ستاره‌های درخشان تبدیل کرد.
 

Image result for ‫رهبر انقلاب در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور‬‎


رهبر انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های بارز جوانانِ دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندی و تدبیر، دلیری و شجاعت، فداکاری و ایستادگی، و بصیرت ویژگی‌های ممتاز این جوانان بود که از آنان، شیران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همین اساس امام (ره) با نگاه عمیق خود، تربیت چنین جوانانی را فتح‌الفتوح خواندند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آینده کشور متعلق به شما است. اگر خود را با چنین خصوصیاتی پرورش دهید قطعاً کشور در آینده نزدیک، در همه زمینه‌ها، به اوج تعالی و کمال خواهد رسید.
ایشان افزودند: دشمنان و بدخواهان این ملت، قصد داشتند هنگامی که نوبت به جوانان این نسل می‌رسد، نامی از اسلام و انقلاب باقی نماند و آمریکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با این نیت ادامه دادند اما اکنون با نسلی مواجه هستیم که ایمان، استعداد و شکوفایی و اقتدار او از نسل اول بیشتر است و این نسل برای عقب راندن دشمن از نسل‌های قبل آماده‌تر هستند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: با وجود چنین جوانانی و با حرکت‌هایی همچون راهیان نور، دشمن در مقابل ملت ایران، همچون چهل سال گذشته، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای افزودند: البته آزار و اذیت‌هایی همچون تحریم‌های اقتصادی و یا تبلیغات سوء خواهند کرد اما این آزارها، حرکت عظیم ملت ایران را متوقف نخواهد کرد.

 

Image result for ‫رهبر انقلاب در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان عازم اردوهای راهیان نور‬‎


ایشان در پایان سخنان خود توصیه‌هایی هم برای کاروان‌های راهیان نور داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه دستگاه‌ها به این حرکت کمک کنند، ابعاد فرهنگی و اجتماعی راهیان نور هرچه بیشتر تعمیق شود، در روایتگری حوادث و مسائل، امانت رعایت و از اغراق پرهیز شود، حوادث برجسته دوران دفاع مقدس در کتاب‌های درس گنجانده شوند، و ایمنی مسافران کاروان‌های راهیان نور حتماً رعایت شود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار کارگر رئیس ‌بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راهیان نور را ظرفیتی برای افزایش توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور دانست و گفت: در سال گذشته حدود شش میلیون نفر که اکثریت آنان را جوانان تشکیل می‌دادند، از ۵۷ یادمان دفاع مقدس در هفت استان کشور بازدید کردند.