به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 763
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,832
بازدید ماه: 763
بازدید کل: 23,785,132
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰۱ خرداد ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
۹ - سرلشکر رشید: برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده‌ایم ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
سرلشکر رشید:
 برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی آماده‌ایم 

  ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
 
 
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است.
سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: «منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی - امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد. بنابراین ضمن اینکه رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، همچنین باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تاثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود».
وی تاکید کرد: «سیاست ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان «دفاعی- بازدارنده» از طریق «حضور همه‌جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد کلیه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است». رشید گفت: «سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج‌فارس تابع سه اصل اساسی است: تعامل و همکاری فعال با همسایگان، دفاع از امنیت و ثبات در منطقه و مقابله قاطعانه با اقدام مداخله‌آمیز قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه».
به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)  تصریح کرد: «نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد خواهد کرد. هیچ کشوری نباید قدرت و صبر استراتژیک ایران را در دفاع از منافع خود و ایجاد ثبات در منطقه به آزمون گرفته و دچار اشتباه در محاسبه شود».