به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,620
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 3,557
بازدید ماه: 119,063
بازدید کل: 23,780,860
افراد آنلاین: 29
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
55 - ولایتی : 5پیشنهاد فنی ولایتی برای برخورد با نقض عهد آمریکا ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
در نشست «تجربه ماندگار» مطرح شد
 5پیشنهاد فنی ولایتی برای برخورد با نقض عهد آمریکا
 
   ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
Image result for ‫5پیشنهاد فنی ولایتی برای برخورد با نقض عهد آمریکا‬‎
عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام درباره نقض عهد آمریکایی‌ها 5 پیشنهاد اجرایی ارائه کرد.
علی‌اکبر ولایتی عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام در نشست «تجربه ماندگار» که با هدف بازخوانی و تبیین بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب درباره برجام در موسسه پژوهشی –فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن آسیب‌شناسی روند انجام مذاکرات هسته‌ای و با اشاره به تجربیات تاریخی از عهدشکنی آمریکا و کشورهای غربی در تعاملات بین‌المللی با ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، برای عبور از شرایط فعلی و تبیین افق‌های پیش رو، پیشنهادهای مهمی برای تقویت توان هسته‌ای جمهوری اسلامی و مقابله با نقض عهد آمریکا در برجام ارائه
داد.
5 پیشنهاد
راه‌اندازی UF6 اولین پیشنهاد ولایتی به مسئولان اجرایی بود، وی تاکید کرد: ما UF6 (هگزافلوراید اورانیوم) را می‌توانیم راه بیندازیم که در 70 درجه به حالت گاز درمی‌آید و قابلیت چرخاندن سانتریفیوژ برای غنی‌سازی دارد.
ولایتی همچنین خواستار ساخت و به‌کارگیری موتورهای نیرومند هسته‌ای برای کشتی‌ها و زیردریایی‌ شد و گفت: یکی از خاصیت‌های این موتورها آن است که یک زیردریایی با چنین موتوری می‌تواند دو سال زیر آب بماند. در حالی که با سوخت‌های دیگر باید چندین روز یکبار بیرون از آب بیاید و سوخت‌گیری کند.
عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام افزود: رئیس‌جمهور در زمینه راه‌اندازی موتورهای هسته‌ای دستور خوبی داده است و آقای صالحی مامور به پیگیری آن است که باید در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این پیشنهادها در عین حال که می‌تواند پاسخی به نقض عهد آمریکا باشد، شائبه نقض برجام هم ندارد، افزود: ما می‌توانیم ایزوتوپ پایدار تولید کنیم که حکایت از قدرت ما می‌کند اما برای تسلیحات نیست.
ولایتی پنجمین پیشنهاد خود برای تقویت توان هسته‌ای را به‌کارگیری الیاف کربن در این صنعت عنوان کرد و گفت: این موضوعات هیچ منعی بر اساس برجام ندارد. اگر بخواهیم IR6 و IR8 را به‌کارگیری کنیم دیگر با استفاده از فلز معمولی نمی‌شود بلکه باید از الیاف کربن استفاده کنیم که استفاده‌های صنعتی بسیار خوبی هم دارد. ضمن آنکه مسئولان باید کارهای پژوهشی مرتبط با نسل جدید سانتریفیوژها را پیگیری کنند و نیازهای کشور در زمینه 190هزار سو که مورد تاکید رهبر انقلاب بود تامین شود. در این زمینه باید بر روی سانتریفیوژهای IR6 و IR8 حتماً کار شود. وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرایی برای پیگیری نقض عهد آمریکا در برجام، خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند نباید از اروپا بخواهیم که علیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه بدهد، چه اشکالی دارد؟ اگر این کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت و چین و روسیه به نفع ما رای دهند و از 5-6 کشور دیگر هم بتوانیم به نفع خودمان رای بگیریم، حتی اگر آمریکا قطعنامه را وتو کند باز هم به نفع ماست و آبروی خودش می‌رود چرا که وتو نشان می‌دهد که اکثریت علیه اوست.
خلاصی از شر اروپا
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسئله بسیار مهم بعدی نگاه به شرق است اظهار داشت: در این زمینه برخی غربگراها و غربزده‌ها و جاهلین متاسفانه بسیار مقاومت می‌کنند؛ برخی می‌گویند روسیه در گذشته نقض عهد کرده است که باید به آنها گفت نه اینکه طرف اروپایی همواره هر چه خواسته‌ایم در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کرده است؟ هر کشوری براساس منافع ملی خودش کار می‌کند. اما ما و روسیه و چین در جاهای مختلفی منافع ملی‌مان با یکدیگر همخوانی دارد و می‌توانیم با هم کار کنیم. روس‌ها بدون تردید و با صراحت و سرعت پیشنهاد موذیانه انگلیس در سازمان ملل علیه ایران درباره یمن را وتو کرد.
قدرت موشکی و منطقه‌ای
ولایتی در پایان در جمع‌بندی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: باید قدرت موشکی و منطقه‌ای به کوری چشم آمریکا را حفظ کنیم تقویت هسته‌ای در حوزه‌هایی که محدودیت ندارد انجام شود، ادامه مذاکرات براساس شرایطی که مقام معظم رهبری فرمودند ادامه یابد و اروپایی‌ها باید تضمین دهند که نفت ما را می‌خرند و مشکلات بانکی رفع می‌شود. آمریکا نیز باید از منطقه برود و منطقه را به اهلش واگذار کند.